کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۹۴۶۳
تاریخ خبر:

حمله سایبری اخیر به‌روایت سازمان پدافند غیرعامل

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور می‌گوید: حمله اخیر سایبری به کشور برای امکان سنجی حمله بزرگتری انجام شد و ما تحلیل می‌کنیم منشاء این حمله که از نوع دیداس بود آمریکا باشد که البته جلوی این حمله گرفته شد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: حمله اخیر سایبری به زیرساخت‌های کشور از نوع دیداس و ممانعت از سرویس دهی بوده است که در این نوع حمله خدمات از دسترس خارج می‌شود. در این حمله تعداد زیادی باکس در سراسر کشور تعریف می‌شود و دشمن آن‌ها را هدف قرار می‌دهد و در این حمله از رایانه‌های شخصی نیز استفاده شده است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: چون هجوم به مرکز خدمات رسانی در این نوع حمله بسیار زیاد می‌شود و از رایانه‌های دیگر با تعریف زامبی سازی استفاده می‌شود خدمات آن مرکز قطع می‌شود. آسیب این حمله برای محدود کردن خدمات بوده و در برخی نقاط این اتفاق افتاده است.

وی افزود: پیدا کردن منشاء حمله سایبری بسیار دشوار و زمان بر است، اما شرکت زیرساخت در حال بررسی و یافتن منشاء حمله اخیر سایبری به کشور است. گمنامی عملیات‌های سایبری و دشوار بودن یافتن منشاء آن، ارزان و کم هزینه بودن و وجود نداشتن قوانین بین المللی برای حملات سایبری و نبود چارچوبی برای پیگیری حقوقی این حملات، دلیل افزایش حملات سایبری است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود:​، چون آمریکایی‌ها برای پاسخ به سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین آن‌ها در آب‌های ایران و حمله موشکی ما به پایگاه عین الاسد توان پاسخ نظامی نداشتند این حملات را با تداوم فشار اقتصادی و حملات سایبری به کشورمان پاسخ دادند.

جلالی گفت: البته حملات سایبری آن‌ها را کنترل کردیم و به نقطه‌ای آسیب نرسید. او افزود: حمله سایبری آمریکایی‌ها در پدافند سایبری ما گیر افتاده است و ناموفق بود

کدخبر: ۳۰۹۴۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر