کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۶۴۷۷
تاریخ خبر:

جزییات بیشتر از دستگیری سنگ‌پران آدمکش در تهران

روز گذشته عامل پرتاب سنگ به سوی خودرو‌های عبوری در بزرگراه‌ها از سوی پلیس دستگیر شد؛ فردی که منجر به مرگ دو تن شده، چندین نفر را نیز زخمی کرده و موجب وحشت و احساس ناامنی برای هزاران راننده دیگر شده بود. فرمانده انتظامی تهران بزرگ جزئیات دستگیری این فرد را تشریح کرده است.

سردار حسین رحیمی در گفتگو با ایسنا، درباره جزئیات دستگیری این فرد اظهارکرد: ۱۲ آذرماه امسال بود که پلیس راهور گزارشی از یک حادثه ترافیکی برای دفتر فرماندهی انتظامی پایتخت ارسال کرد؛ گزارشی که در آن عامل تصادف پرتاب سنگ از میانه بزرگراه به سمت یک خودروی سواری در بزرگراه یادگار امام اعلام و متاسفانه منجر به مرگ راننده مرد و ۳۳ ساله خودرو شده بود. بر اساس این گزارش همچنین مشخص شد که به چندین خودروی سواری در حال حرکت نیز خساراتی وارد و حتی راننده یا سرنشینان برخی از آن‌ها نیز مصدوم شده بودند.

او با بیان اینکه به محض دریافت این گزارش تیم‌هایی ویژه از سوی پلیس پایتخت برای رسیدگی به این موضوع وارد عمل شدند، گفت: به هر حال حادثه عجیبی رخ داده بود و به همین دلیل پرونده به شکل ویژه مورد بررسی قرار گرفت. دو پلیس پیشگیری و آگاهی پایتخت نیز دستور ویژه دریافت کردند که با تشکیل تیم‌هایی عامل یا عاملان این اقدام را شناسایی و دستگیر کنند. در همین راستا نیز ۵۰ تیم شامل تیم‌های محسوس و نامحسوس فعالیت خود را آغاز کردند. همزمان با این اقدامات تصاویر دوربین‌های مداربسته اطراف محل وقوع جرم نیز مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به جریان داشتن تحقیقات و اقدامات پلیس برای رسیدگی به این پرونده گفت: رسیدگی‌ها ادامه داشت تا اینکه ۹ دی ماه حادثه مشابهی و این‌بار در محدوده بزرگراه نواب رخ داد و متاسفانه به علت پرتاب بلوک سیمانی به سمت یک دستگاه خودروی سواری در حال حرکت، راننده این خودرو که زنی حدودا ۴۵ ساله بود، جان خود را از دست داد. با کسب این خبر بلافاصله ماموران در محل حاضر شدند و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. در این محدوده نیز تصاویر دوربین‌های مداربسته مورد بررسی قرار گرفت و این بار ماموران در تصاویر به دست آمده به فردی با رفتار‌های غیرمتعارف مشکوک شدند.

رحیمی ادامه داد: تحقیقات ادامه داشت تا اینکه صبح روز پنجشنبه (۲۳ دی ماه) ماموران پلیس پیشگیری پایتخت از حضور همان فرد مشکوک در حوالی محل وقوع حادثه قبلی در بزرگراه نواب باخبر و برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شدند. این فرد قصد داشت که اقدام به پرتاب سنگ به سمت خودرو‌های عبوری کند که از سوی ماموران دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

وی با بیان اینکه تمامی اسناد و شواهد حاکی از آن بود که جرم از سوی همین فرد انجام شده است، گفت: این فرد که مردی حدودا ۴۵ ساله بود، مورد بازجویی قرار گرفته و به جرم خود اعتراف کرد. این فرد معترف شد که پرتاب مرگبار سنگ به سمت دو خودروی سواری در بزرگراه‌های یادگار امام و نواب صفوی از سوی خودش انجام شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه برابر نتایج تحقیقات انجام شده همچنین اعترافات متهم، اقدامات این فرد منجر به مرگ دو تن و دست کم جراحت شش تن و آسیب دیدگی به هشت خودروسواری شده است، اظهارکرد: این فرد در محل‌هایی که سرعت خودرو بسیار بالا بود، کمین و اقدام به پرتاب سنگ به سمت خودرو‌های سواری کرده بود. این موضوع نشان می‌دهد که متهم با قصد وارد کردن آسیب جدی و کشتن دست به این کار زده است.

رحیمی درباره اینکه آیا این فرد همدستی نیز داشته است هم به ایسنا گفت:‌تحقیقات ما همچنین اعترافات متهم نشان می‌دهد که فرد دستگیر شده هیچ همدستی نداشته و تمامی این اقدامات را به‌تن‌هایی انجام داده است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا اقدام مشابهی از سوی افراد دیگر در بزرگراه‌ها و معابر تهران وجود داشته یا خیر نیز اظهارکرد: موارد دیگر به این شدت نبوده است، اما پلیس طی همین مدت زمان تقریبا یک و نیم ماهه حدود ۱۰ نفر را دستگیر کرد و حتی یکی از این افراد با سنگی ۵۰ کیلوگرمی دستگیر شد البته قصد آنان و شدت کارشان به اندازه این فرد نبوده است و دستگیر شدگان قصد و نیت متفاوتی داشتند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین ابراز امیدواری کرد که پرونده فرد دستگیر شده که منجر به مرگ دو تن شده است، مورد رسیدگی ویژه قرار بگیرد و زودتر مجازات شود.

کدخبر: ۴۳۶۴۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر