کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۳۵۳۶
تاریخ خبر:

جزییات جدید از حادثه انفجار مهیب در بیروت

ساعتی پیش صدای انفجار بزرگی در بیروت شنیده شد. منابع محلی گفتند انفجار بزرگی در ورودی بیت الوسط بیروت جایی که محل اقامت سعدالحریری نخست وزیر سابق است، رخ داده و صدای آن در مناطق مختلف پایتخت شنیده شد. پایگاه خبری العهد لبنان گزارش داد این انفجار در داخل کانتینر حاول ماده نیترات در اسکله بندر بیروت رخ داده است. برخی منابع گفته بودند انفجار در یکی از انبارهای ترقه رخ داده است.

شبکه المنار در خبری فوری گزارش داد این انفجار شماری کشته و صدها زخمی به جا گذاشته و خسارتهای مالی سنگینی هم به اسکله وارد کرده است. خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی و پزشکی گزارش داد که دست کم ۱۰ نفر در این انفجار کشته شده است. پایگاه خبری المعلومه عراق از زخمی شدن مدیر دفتر شبکه اطلاع رسانی عراق(شبکه الإعلام العراقی) در این انفجار خبر داده است.

شبکه ال بی سی لبنان گزارش داد در نتیجه این انفجار ویرانی گسترده در منطقه الکرنتینا و مناطق دیگری از بیروت به جا مانده و درخواستهایی از تیمهای امدادرسانی به کمک به کسانی که زیر آوار انفجار گرفتار شده اند، مطرح شده است.

حزب الله لبنان حمله هوایی اسرائیل را تکذیب کرد

شبکه تلویزیونی OTV لبنان به نقل از منابع نزدیک به حزب‌الله لبنان گزارش داد برخی شایعات درباره حمله رژیم صهیونیستی به انبار تسلیحاتی حزب‌الله در بیروت صحت ندارد.‎ در این حال استاندار بیروت هم در بازدید از محل انفجار روایت رسمی مربوط به انفجار وسایل آتش بازی را هم غیر قابل قبول اعلام و تاکید کرد این حریق بزرگ حاصل آتش سوزی در موادی بسیار قابل انفجار که سال ها پیش مصادره شده بود صورت گرفته است.

مروان عبود استاندار بیروت با اشاره به انفجار ساعتی پیش در بیروت به شبکه خبری المنار گفت: تقریبا نیمی از بخش های اداری بیروت به میزان زیادی تخریب شده است. همچنین دبیر کل صلیب سرخ لبنان ضمن اشاره به اینکه این انفجار صدها کشته و مجروح برجا گذاشته است گفت، اوضاع طبیعی نیست.‎

این خبر تکمیل می شود…

کدخبر: ۳۴۳۵۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر