کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۶۲۶۳
تاریخ خبر:

جبهه اصلاحات، انتخابات را تسلیم جبهه پایداری نمی‌کند

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران در کلاب هاوس خبرگزاری خبرآنلاین گفت: یک گروه از اصلاح طلبان این نظر را داشتند که قبل از اعلام نظر شورای نگهبان هیچ کس را به عنوان نامزد اعلام نکنیم. گروه دوم می گفتند باید نامزدها را معرفی کنیم تا شورای نگهبان نتواند همه را رد کند. بعد دیدیم همه را رد کرد. باید چه می کردیم؟ ما در زمین نظام بازی می کنیم؟ یا در زمین مردم؟ مگر این دو نظام از هم جدا هستند؟ نظامی که می گوییم مردم در آن اصالت دارند و ما تلاش می کنیم حقوق مردم را حفظ کنیم. یک عده از دوستان هم می خواهند جمهوری اسلامی را به سمت حکومت اسلامی ببرند. برخی می گویند نه به جمهوری اسلامی. این دوستان دارند آری به حکومت اسلامی می گویند. جبهه اصلاحات اگر به نتیجه هم نرسد انتخابات را به آسانی تسلیم اراده آقای رییسی و جبهه پایداری نمی کند. اگر جبهه اصلاحات حکم کند حتما کارگزاران و جبهه اصلاحات عمل می کند و هیچ تعهدی در کار نیست.

از مرعشی سوال شد، «اگر اجماعی برای آقای همتی یا مهرعلیزاده یا هردو شود آیا اصلاحات پایگاه مردمی خود را برای همیشه از دست نمی دهد؟ ما نگران آینده اصلاحاتی هستیم که ۴ سال پیش برای آن نگرانی داشتیم و عملا کسی الان طرفدار آن نیست جز نخبگان.» مرعشی در پاسخ گفت: براساس تجربه ای که از شروع مجلس پنجم داشتم، ما برای بازسازی پایگاه اجتماعی و تقویت روابط اصلاح طلبان با مردم بر خلاف تبلیغاتی که می گوید دوری باعث بازسازی روابط با مردم می شود برداشت ما این است که باید یک بار دیگر دولت تشکیل بدهیم. باید ظرفیت هایی که در جبهه اصلاحات وجود دارد و ظرفیتهای گسترده جوان را روی فرم صحیح بیاوریم. یک بار دیگر کشور را مشابه دو دور تجربه آقایان هاشمی و خاتمی یک بار دیگر روابط مان را با مردم مستحکم کنیم.

سخنگوی حزب کارگزاران گفت: یک بار دیگر باید مردم را به صحنه بیاوریم نظام را با مردم آشتی بدهیم. اگر مردم را به صحنه بیاوریم و به مردم سازمان اجتماعی و سیاسی لازم را بدهیم همه مسایل قابل حل است. یکی یکی مشکلات ایجاد شده و باید یکی یکی مشکلات را حل کرد. تصور این که با نداشتن قدرت دولت، اصلاح طلبان آینده ای دارند با واقعیات سازگار نیست. باید دولت نیرومند اصلاح طلب شکل دهیم تا روابط مردم با اصلاحات بهبود یابد.

کدخبر: ۳۹۶۲۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر