کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۴۰۳۶
تاریخ خبر:

تکراردسته گل آبادان این‌بار در گلستان

ایرنا نوشت: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان علی‌آباد به دلیل تزریق غیرقانونی واکسن کرونای پارکبانان این شهر به برخی از مدیران شهرداری برکنار شد.

روز گذشته اخباری مبنی بر سو استفاده از سهمیه واکسن کرونای پاکبانان شهرداری آبادان از سوی برخی مدیران این شهرداری بسیار خبرساز شد. شکراله سلمان زاده، رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در این باره با بیان اینکه برخی در شورای شهر و شهرداری آبادان از سهمیه واکسن کرونای اختصاص یافته به پاکبانان واکسن تزریق کردند گفت: با توجه به اینکه پاکبانان یکی از اولویت‌های تزریق واکسن هستند طبق فهرستی که روزانه از سوی مدیران شهرداری آبادان به مرکز بهداشت ارسال می شود افراد معرفی شده طبق لیست واکسن کرونا دریافت کردند.

او گفته بود: متاسفانه در این میان تعدادی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر آبادان که اسامی آنها در فهرست ارایه شده از سوی این شهرداری بود واکسن کرونا تزریق کردند.
وی اظهار داشت: از آنجا که افراد هنگام تزریق واکسن ماسک بر چهره داشتند، شناسایی آنها برای همکاران میسر نشد اما نام این افراد در فهرست ارسالی از سوی شهرداری آبادان قرار داشت.

همین مسئله و ضرورت نظارتی صحیح برای جلوگیری از تخلف‌های این چنینی سبب شد سعید نمکی جمعه شب در نامه‌ای به رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان، دستور عزل معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن سازی در اسرع وقت را صادر کند.

در نامه وزیر بهداشت خطاب به شکرالله سلمان زاده رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن اظهار تاسف از سو استفاده صورت گرفته از سهمیه واکسن پاکبانان شهرداری آبادان که در معرض شدید آلودگی با پسماندهای آلوده قرار دارند آمده است: در حالی که تاکنون مسئولان ارشد وزارتخانه که مستمراً در بازدیدهای میدانی در معرض گرفتاری با ویروس کرونا هستند و به عنوان گروه اولویت‌دار پزشکی حق استفاده از واکسیناسیون را دارند به نفع نیازمندان دیگر، از این حق قانونی، شرعی و عرفی خود گذشتند گروهی که در اولویت‌ سوم و چهارم قرار دارند چنین سوءاستفاده‌ای نموده‌اند، لذا ضروری است در اسرع وقت معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن سازی در آبادان عزل شوند.

نمکی همچنین برخورد قانونی با کلیه کسانی که عامداً با این رفتار غیرمنصفانه و سوءاستفاده همراهی کرده و کسانی که به نحو ناشایست و ناعادلانه واکسینه شده‌اند را خواستار شد.

حمید مرانی پور، دادستان آبادان نیز در خصوص این موضوع گفت: دستگاه قضایی تحقیقات خود در خصوص سو استفاده از سهمیه واکسن کرونای پاکبانان از سوی برخی مدیران شهرداری آبادان را با قاطعیت دنبال می‌کند.

ماجرا فقط در آبادان نبود

با وجود خشمی که این سواستفاده در مردم آبادان برانگیخت، ماجرا فقط محدود به آبادان نبود و اخباری که امروز منتشر شد حاکی از آن بود که مسئولین علی آباد کتول در گلستان هم چنین رویه‌ای را پیش گرفته و از سهمیه پاکبانان سواستفاده کرده اند.

امروز صبح غلامرضا حاتمی، سخنگوی شورای اسلامی علی‌آبادکتول تزریق واکسن کرونای سهمیه‌ای پاکبانان به پیمانکار خدمات شهری و مدیران شهرداری این شهر را تایید کرد.

او گفت: تزریق این واکسن دیروز جمعه انجام شد و طبق برنامه قرار بود واکسن کرونا به ۲۴ نفر از پاکبانان علی آباد تزریق شود که به دلیل حضور نیافتن تعدادی از آن‌ها، چهار واکسن به پیمانکار و سه نفر دیگر از پرسنل خدمات شهری شهرداری تزریق شد.

سخنگوی شورای اسلامی علی‌آباد کتول افزود: در روز تزریق، تعدادی از پاکبانان در محل تزریق حاضر نشدند و تماس فراوان با آن ها بی نتیجه ماند و از آنجایی که بسته واکسن باز شده و احتمال فاسد شدن آن وجود داشت، در اقدامی اشتباه، چهار واکسن باقیمانده به افرادی غیر از پاکبانان و مجموعه تحت نظر پیمانکار بخش خصوصی تزریق شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز با تایید تزریق واکسن پاکبانان علی آباد به پیمانکار یک شرکت بخش خصوصی طرف حساب این نهاد و پرسنل خدمات شهری گفت که دستور رسیدگی فوری به تعیین مقصر و عزل مسوول مربوطه در شبکه بهداشت علی‌آبادکتول صادر شد.

اما کمی بعد ناهید جعفری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار داشت: پس از بررسی به عمل آمده، کوتاهی رییس شبکه بهداشت علی آباد قطعی تشخیص داده شد.

جعفری گفت: اگر در تزریق واکسن به پاکبانان، افراد غیر از این قشر واکسینه شده اند، مقصر شبکه بهداشت نبوده و عامل آن شهرداری به عنوان ارایه دهنده لیست است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم گفت: در زمان تزریق واکسن، چهار نفر از پاکبانان مراجعه نکرده بودند و با توجه به اینکه واکسن‌ها از ویال‌ (ظروف شیشه ای نگهدارنده دارو) خارج شده و احتمال هدر رفت آن وجود داشت، واکسن این افراد به مدیران شهرداری تزریق شد.

عبدالرضا فاضل افزود: برای هر لیست واکسیناسیون، فهرست ذخیره هم در نظر گرفته می‌شود اما شبکه بهداشت علی آباد برای این واکسیناسیون اسامی ذخیره آماده نکرده بود.

وی ادامه داد: به دستور وزیر بهداشت و استاندار گلستان، هیچ فردی حق ندارد خارج از اولویت تعیین شده واکسن کرونا دریافت کند.

کدخبر: ۳۸۴۰۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ely

    فقط اعدام