کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۱۶۷۱
تاریخ خبر:

۴ نکته غیر کرونایی درباره کرونا (!)

عصر ایران؛ جعفر محمدی - در این مطلب نمی خواهم راجع به خود کرونا و راه های پیشگیری از آن بنویسم بلکه چند موضوع مرتبط که کمتر بدان ها توجه می شود را یادآور می شوم:

توصیه هایی برای مقابله با کرونا

۱ - خانه امن ترین جاست. کسی مبتلا به کرونا می شود که مستقیم یا غیر مستقیم با فرد آلوده به این ویروس تماس داشته باشد. وقتی در خانه هستید، این ارتباط به حداقل ممکن می رسد.

توصیه جدی می شود تا حد امکان از خانه خارج نشوید و بهترین استفاده را از بودن در خانه داشته باشید:

- وقت بیشتری را در خانه با همسر و فرزندان و سایر اعضای خانواده بگذرانید.

- با همدیگر فیلم ها و سریال های بیشتری ببینید.

- چند کتاب مورد علاقه تان را انتخاب کنید و در ساعات طولانی حضور در خانه از مطالعه شان لذت ببرید.

- سایت های مفید را مرور کنید.

- برای کاستن هر گونه ارتباط با دنیای خارج از خانه، غذای رستورانی سفارش ندهید.

- با کسانی که مدت هاست به آنها زنگ نزده اید تماس بگیرید و گفت و گویی تازه کنید.

- از همین الان می توانید خانه تکانی عید را شروع کنید.

- نرمش های خانگی کنید؛ تا حد امکان بدن تان را گرم نگه دارید و غذاهای مقوی، به ویژه آنهایی که "ویتامین های A، C، D، سلینیوم و روی" دارند بخورید تا سطح ایمنی بدن تان بالا برود.

۲ - اگر مدیر و تصمیم گیر هستید، تا حد امکان مجموعه تحت مدیریت تان را دور کار کنید تا همکاران تان بتوانند در خانه کار کنند. اینترنت خیلی از کارهای را از راه دور ممکن کرده است. عصر ایران نیز از امروز سیاست دور کاری را در بخش های قابل اجرا آغاز کرده است.
۳ - تعداد مبتلایان به خودِ ویروس کرونا بسیار اندک است ولی شاید بتوان گفت دهها میلیون نفر در ایران درگیر ویروس روانی کرونا هستند. وجود اندکی اضطراب برای مراقبت و مدیریت ضروری است ولی استرس زیاد، نه تنها کمکی به موضوع نمی کند بلکه با کاهش قدرت ایمنی بدن، عامل ایجاد بیماری های روحی و روانی بعدی است.

بنابر این:
- به مطالبی که توسط منابع با هویت نامعلوم منتشر می شوند، بهایی ندهید. عده ای دنبال لایک و دنبال کننده و کاسبی خودشان اند و گروهی هم درگیر مسائل سیاسی و باند بازی.

- مطالبی که مردم را می ترساند و ناامید می کند و منبع معتبری ندارند را فوروارد نکنید.

- به همدیگر امید دهید و روحیه خود و دیگران را بالا نگه دارید. این امید البته واهی هم نیست چون کرونا قدرت کشندگی کمی دارد، با رسیدن فصل گرما دوره شیوع اش تمام می شود و در عین حال جلوگیری از آن بسیار ساده است (شستن منظم دست ها با آب و صابون کار ساده ای است).

۴ - این روزها، پزشکان، پرستاران و سایر کادرهای بیمارستانی که درگیر کرونا هستند، به مثابه سربازان وطن که در خط مقدم جنگ اند، برای سلامتی همه ما تلاش می کنند. بسیاری شان در بیمارستان های محل کارشان قرنطینه اند و مدت هاست خانواده هایشان را ندیده اند. تعدادی از پزشکان نیز به خاطر تماس با بیماران، مبتلا به کرونا شده اند.
جا دارد به همه آنها خدا قوت بگوییم و اعلام کنیم که قدردان و سپاسگزارشان هستیم.
کدخبر: ۳۱۱۶۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • alireza0000

    این برای پول داراست ما یک روز کار نکنیم نداریم بوخوریم هفت صبح