کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۲۴۳۵
تاریخ خبر:

توسان ۲۰۱۹؛ خرما بر نخیل و دور از دسترس

هفت صبح|با وجود عرضه برخی فیس لیفت خودروهای محبوب در بازار جهانی مثل هیوندای توسان ۲۰۱۹، هنوز هم دست خریداران از این اتومبیل کوتاه است.

تحریم تمام نقشه‌های کرمان موتور برای مونتاژ گسترده هیوندای توسان را نقش بر آب کرد تا این خودرو محبوب بدون اینکه در کشور مونتاژ شود، فیس‌لیفت شده و در بازارهای جهانی عرضه شود. این خودرو که برای نخستین بار قرار است در آمریکای شمالی عرضه شود، در مدل ۲۰۱۹ تغییرات نسبت زیادی در بدنه و اتاق به خود دیده است. هیوندای که امروز از قیمت و جزئیات نسخه فیس‌لیفت‌ شده توسان ۲۰۱۹ خبر داد، همزمان اعلام کرد که توسان جدید آماده ورود به بازار جهانی است. طبق گزارش عصر ایران توسان بازطراحی ۲۰۱۹ در نسخه استاندارد با تجهیزات ایمنی بیشتر مانند سیستم کمکی ممانعت از برخورد، سامانه کمکی نگه‌دارنده بین خطوط، شناساگر نقاط کور و سیستم هشدار دهنده به حواس راننده مجهز است.
توسان‌های جدید ۲۰۱۹ از چراغ‌های جدید و LED به همراه چراغ‌های روز روشن، جلو پنجره آبشاری، سپرهای تازه در نمای جلو و عقب، رینگ‌های جدید و چراغ‌های بازطراحی شده در عقب بهره می‌برد.
بزرگترین تغییر در این خودرو در فضای داخلی به چشم می‌خورد و به همین دلیل توسان دارای داشبورد جدید و مدرن‌تری است که اخیرا در جدیدترین محصولات هیوندایی به کار می‌روند.
سامانه اطلاعات و سرگرمی ۷ اینچی با قابلیت همخوانی با کارپلی گوگل یا اتو اندروید و حق استفاده رایگان ۳ ساله از سرویس "هیوندایی بلو لینک" از دیگر گزینه‌های توسان‌های جدید هستند. در مدل‌های گرانتر این خودرو شاهد صفحه نمایش ۸ اینچی نیز هستیم.

موتور نیز در این خودرو مورد تجدید نظر قرار گرفته و هیوندایی تلاش دارد استفاده از موتورهای ۱٫۶ لیتری توربوی ۱۷۵ اسب‌بخاری را متوقف کرده به جای آن از موتور ۲٫۴ لیتری با قدرت ۱۸۱ اسب‌بخار در بالاترین مدل بهره برد. مدل پایه و ورودی توسان‌های ۲۰۱۹ نیز به موتورهای ۲ لیتری ۱۶۴ اسب‌بخاری مجهز شده و تمامی مدل‌ها با یک سامانه انتقال قدرت خودکار ۶ سرعته هماهنگ‌اند و قابلیت محرک تمام چرخ در این مدل کره‌ای یک گزینه انتخابی محسوب می‌شود.
توسان هیوندایی ۲۰۱۹ در سطح پایه در کشور آمریکا حدود ۲۴ هزار و ۲۴۵ دلار قیمت دارد و مشتریان برای داشتن یک مدل با قابلیت محرک تمام چرخ آن باید ۱۴۰۰ دلار بیشتر هزینه کنند. با این وجود یک مدل ۲٫۴ لیتر ۴چرخ محرک از این خودرو برای مشتریان بیش از ۳۳ هزار دلار هزینه در بر خواهد داشت که چندان هم اندک نیست.
نسل جدید و سوم توسان که تا پایان نیمه نخست سال ۲۰۱۸ توانسته ۲۶۰ هزار دستگاه فروش کند، تا پایان ماه نهم از سال ۲۰۱۸ هم فروشی حدود ۴۰۰هزار دستگاه عاید هیوندای نموده است.

این خودرو البته در ۲ سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ هم توانسته به ترتیب ۵۹۵ و ۵۷۳ هزار دستگاه فروش داشته باشد. توسان هم‌اینک در مدل‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ صفر کیلومتر با عالی‌ترین سطح تجهیزاتی و موتور ۲لیتری ۱۵۸ اسبی بهایی ۵۰۰ میلیون تومانی داشته و در مقایسه با تویوتا راو۴ و کیا اسپورتیج وضعیت فروش بهتری در ایران دارد.

کدخبر: ۲۳۲۴۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر