کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۷۹۶۳
تاریخ خبر:

توئیتست |تقویت سیستم ایمنی ‌در مقابله باکرونا

روزنامه هفت صبح، آرش غفاری | ‌در دوران پاندمی یکی از مسائلی که باعث افزایش ابتلا و مرگ و میر بیشتر شد، عدم اطلاع کافی متخصصان در بازه زمانی کوتاه به علت ناشناخته بودن بیماری بود.یادتون هست که هر شخصی چیزی می‌گفت، توصیه‌ای می‌کرد.یکی می‌گفت سشوار داغ،یکی می‌گفت آب گرم و بازار خیلی از این شایعات داغ بود.

حالا مشخص شده که ضعف سیستم ایمنی بدن از عوامل ابتلا و مرگ و میر بیشتره.خب این یک مسئله یکی دو روزه نیست.سیستم ایمنی بدن با خوردن چند ویتامین و غذاهای مختلف در یک روز و یک‌ماه قوی نمیشه.ولی از این مورد باید درس گرفت و برای آینده ناشناخته برنامه داشت.از دوستانم پرسیدم در این مدت چه کارهایی برای تقویت سیستم ایمنی بدنشون از لحاظ غذایی انجام دادند؟

جواب‌ها را می‌خوانیم،اما قبل از خواندن جواب‌ها به یک نکته اشاره کنم.اکثر این جواب‌ها راهکار علمی نیست.تجربه افراد مختلف با توجه به شنیده‌ها و دیده‌هاست.امیدوارم روزی منبع موثقی برای مراجعه عمومی افراد و گرفتن راهکار علمی به‌صورت واحد که مورد وثوق جامعه علمی و آحاد مردم باشه،وجود داشته باشه.و توئیت‌های منتخب:

Farhad:‌‏‎مصرف بالای پروتئین به خصوص گوشت قرمز و ماهی.اجتناب از خوردن منابع کربوهیدرات و بهره‌گیری از آبمیوه‌های طبیعی البته به صورت رقیق شده با آب.
یاسمن الملوک:‌‏‎دکتر توصیه کرده بود تا می‌تونن گوشت گوسفند بخورن و ویتامین دی و اینکه اصلا از شیرینی‌جات استفاده نکنند و آبمیوه‌های طبیعی مثل آب هویج و پرتقال و سیب کال و میوه‌های ویتامین ث دار. نکته جالبش هم این بود که مریض‌هامون فقط به این غذاها میل داشتند مثلا سوپ مرغ اینا اصلا لب نمی‌زدند.

الا کاپون! :‌‏‎خوردن ویتامین دی به صورت منظم.استفاده از دمنوش‌های گیاهیِ مفید. خوردن برخی مکمل‌ها مثل آمپول خوراکیِ بایوتن که ژل رویال داره توش.فست فود و اشغال هم خیلی کم‌خوردم.
Samira:‌‏مصرف بیشتر سبزیجات، مکمل‌های ویتامین سی، زینک و مولتی ویتامین و ویتامین دی.
متیو براون:‌‏مصرف هر روزه آب هویج و آب سیب.خوردن مایعات فراوان. مثلا هر روز سوپ می‌خوردم حتما.پرهیز از خوردن غذاهای سنگین و سرخ کرده به مدت یه ماه مثلا اگر مرغ یا گوشت می‌خواستم بخورم به صورت کبابی بود و گوجه کبابی هم از چندین نفر شنیده بودم که خیلی مفیده و واقعا عالی بود.

Bahar:‌‏‎من در ۱۴روز بیماری به توصیه یک پزشک مرتب آب سیب مصرف کردم، دمنوش‌های گرم خوردم، سوپ مرغ، عصاره گوشت و عدسی به عنوان غذا خوردم که خیلی موثر و مفید بود.تقریبا بیماری رو خیلی خوب پشت سر گذاشتم.
یکی مث خودت:‌‏‎غذاهای تازه و کم چرب،افزایش مصرف سبزی،میوه وبه‌خصوص لیموترش و پیاز.
تراب:‌‏‎شربت آبلیمو تازه،با عسل+قرص جوشان مولتی ویتامین+در معرض آفتاب قرار گرفتن، حدود ۲۰دقیقه در زمان بیماری+تنفس عمیق هوای بیرون+ ذکر استغفار

Saeedehchegini:‌‏‎متوسل به ساپلمنت‌های خوراکی مثل ویتامین دی -زینک-ویتامین سی شدیم.
پوپوکوتالی:‌‏‎ما سعی کردیم از خوردن فست فودها فاصله بگیریم، شاید تو این دو سال ۳ یا ۴ بار خوردیم، مصرف ویتامین دی را از ماهی یک‌بار به دو هفته یک بار افزایش دادیم و قرص مولتی ویتامین هم طبق روال مصرف کردیم. قرص جوشان ویتامین سی هم هر از گاهی در برنامه گذاشتیم.

Hadif:‌‏‎یک قاشق قارچ گانودرما رو هر روز صبح با قهوه.
کومولونیمبوس:‌‏‎ماهانه یه قرص ویتامین D 50000 / روزانه ویتامین C جوشان / مولتی ویتامین روزانه / ویتامین E 400 روزانه / ال آرژنین روزانه + رژیم غذایی سالم‌تر.
زهرامید:‌‏‎میوه و سبزیجات زیاد استفاده کردم.دوش آب‌گرم خیلی به بهتر شدن حالم کمک کرد.سوپ زیاد استفاده کردم و یه سری مکمل مثل ویتامین سی و دی و قرص زینک که دکتر برام تجویز کرد.

Marije:‌‏‎تغذیه سالم و مناسب شامل پروتئین، لبنیات، سبزیجات، مصرف مکمل‌های تقویتی و ویتامین‌ها، مصرف دمنوش‌های گیاهی، چای سبز،زنجبیل پونه و… مصرف آب بیشتر به اضافه رعایت پروتکل‌های بهداشتی.
Mohamad veisi:‏‎گوشت گوسفند، کبک، بلدرچین (طبع گرم)،
ژل رویال( غذای ملکه) به ویژه برای افراد مسن و مبتلا به کرونا به شدت توصیه میشه.
دمنوش( آویشن+ پونه کوهی+ پولکی) و آب جوش + زنجبیل بعد ولرم شدن زعفران+لیموترش+زردچوبه+عسل اضافه شود.
ویتامین D + C + زینک / شربت Asmavit برای حفظ سلامت سیستم تنفسی.

سارا:‌‏‎بعد کرونا یه تایمی خام گیاه خواری کردیم اما عوارضش مثل ریزش مو و سیاهی زیر چشم هنوز هست.
فران:‌‏‎حالا من برای دوران کرونا نمی‌دونم اما زمانی که مبتلا به سرطان بودم و سیستم دفاعی پایین داشتم دکتر گفت گوجه فرنگی، لبو، هندوانه، انار هر میوه قرمزی رو بخور.
Morphin:‌‏‎تنظیم خواب، کاهش سطح استرس، مصرف همه گروهای غذایی طبق هرم ارزش غذایی، حذف کامل غذاهای کنسروی، افزایش مصرف میوه و آبمیوه طبیعی خصوصا مرکبات، مصرف دمنوش زنجبیل و هل و دارچین تقریبا هر روز عصر و مصرف مکمل غذایی برای همه اعضای خانواده،کنترل سطح ویتامین دی بدن.

شقایق عاشق:‌‏‎سیر ناشتا.آب‌گرم و لیمو و عسل.ارده و شیره انگور.پسته، بادام، فندق، گردو، آناناس،عسل و ویتامین C.دمنوش پونه، چای کوهی، آویشن.آب سیب، هویج، لبو، به.
Loosi:‌‏‎مکمل زینک و ویتامین دی و قرص جوشان سی.سالاد و سبزی و میوه هر روز استفاده می‌کنیم.مصرف ۸ لیوان آب.غذای سرخ کردنی و فست فود خیلی کم می‌خوریم.

Razi.jafari:‌‏‎من تغذیه‌ام عوض نشد ولی ورزش بیشتر رفتم و سعی کردم از اخبار و استرس‌ها دور باشم.
کینگ لئو:‌‏‎استفاده کاملا صحیح از ماسک و شست‌وشو و ضدعفونی دست که سبب آرامش ذهن و به دنبالش جلوگیری از تضعیف سیستم ایمنی میشه.مصرف روزانه زینک.مصرف یک‌دوره ویتامین d3.
مصرف مرتب دمنوش‌های حاوی زنجبیل و میوه‌های تازه.

یک کتابفروش خوشحال:‌‏‎در دوران قرنطینه:فعالیت فیزیکی بی‌خاصیت کمتر.استرس بیشتر.سیگار اضافه.نودل و پفک حذف.صبحونه اضافه
شد.حالا برآیندش مثبت یا منفیه نمی‌دونم‌.
Sheilaghanbarian:‌‏‎محصولات پروتئینی (که می‌گن چون هورمونی‌ان و تغذیه مناسب ندارن بیشتر مضرن تا مفید)
میوه‌ (که می‌گن با کود شیمیایی رشد می‌کنن بیشتر مضرن تا مفید)
آجیل(که می‌گن چون روی برداشتش نظارت نیست و شسته هم نمی‌شه بسیار آلوده‌ست)
مکمل آهن و دی( که به‌‌رغم مصرفش همیشه کمبود دارم نمی‌دونم چرا).

Leila vakilzadeh:‌‏‎جناب غفاری ما خانوادگی کرونا گرفتیم و علاوه بر مصرف روزانه امگا ۳ مولتی ویتامین ویتامین دی و زینک و ویتامین سی روزانه سوپ جو با سبزیجات زیاد همراه با کدو تنبل غذا حاوی پروتئین فراوان پرهیز از سرخ کردنی و نوشیدن دمنوش و آب هویج عالی است.
حمیدرضا شاهمیری:‌‏‎قرص روی و ژل رویال خوردیم.
Faeze kamrani:‌‏‎مصرف پروتئین و ویتامین‌ها به سیستم ایمنی کمک می‌کنه حالا به هرطریقی.تخم‌مرغ بسیار غنی هست.

Maryam heydari63:‌‏‎مصرف سیر و پیاز و آب پرتقال و آب سیب رو بیشتر کردم و ویتامین D و ویتامین سی رو بیشتر مصرف میکنم.
باهار:‌‏‎شربت immunace, دم نوش زنجبیل و دارچین، یک پیاز خام با همه غذاها، قرص جوشان ویتامینc.
Shaghayegh javadi:‌‏‎لطفا اینم بگین که سیستم ایمنی بدن با خوردن خیلی درست نمیشه اگه فعالیت بدنی به طور مداوم نداشته باشین. همه چی به خوردن ختم نمیشه‌ها از ما گفتن بود.

کدخبر: ۳۸۷۹۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر