کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۹۷۸۶
تاریخ خبر:

تصادف و‌ سانحه‌ در‌ آسمان و ‌دریا‌ و‌ زمین

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌پنجشنبه پنجم مردادماه ۱۳۵۷٫ صفحه اول روزنامه اطلاعات خبر از روزی بسیار پرحادثه می‌دهد‌. صفحه ۳ عکسی چاپ شده از صف طولانی انتظار برای اتوبوس در نزدیکی میدان ارک در زیر آفتاب داغ نیمروز. در همین صفحه گزارشی کار شده مبنی بر این که حسین ملک نوازنده مشهور سگی داشته که این سگ زاییده و ۱۵ توله به دنیا آورده و ملک نقل کرده که سگ مذکور از شدت استیصال مدام در حال زوزه کشیدن است.

ناملایمات اقتصادی سینمای ایران به اینجا ختم شد که دولت کمک مالی بیشتری در اختیار تولیدات سینمایی و سینمادارها قرار بدهد. دو قطار در مسیر تهران به اصفهان به هم برخورد کرده‌اند که سه نفر کشته و سه نفر هم به شدت مجروح شده‌اند. فرهاد آزادنیا و سهراب انگوتی که در جاده‌های جنوب تهران به لخت کردن و باج گیری از راننده‌ها مشغول بودند به دام پلیس افتاده‌اند.

بوئینگ ۷۲۷ شرکت هما که از آنکارا عازم تهران بود‌، بر فراز فرودگاه با مشکل بازنشدن یکی‌ از چرخ‌هایش روبه‌رو می‌شود که بعد از یک‌ساعت پرواز بر فراز تهران با آماده باش آتش‌نشان‌ها بالاخره بر روی یکی از چرخ‌هایش فرود می‌آید که در این وسط بال هواپیما به زمین می‌خورد و آتش می‌گیرد که در نهایت ماجرا ختم به خیرمی‌شود‌.

در ‌آستانه هفته دهم جام تخت جمشید گزارشی کار شده از اختلافات درونی بعضی تیم‌ها. حسین فکری سرمربی تراکتورسازی از نامهربانی تماشاگران تبریزی با تیم خودشان گله کرده است. رستاخیز خرمشهر در بازگشت از انزلی به شهر خودشان در هفته قبل با اعتراض بازیکنانش روبه‌رو شده که از سوار شدن بر قطار درجه دو خودداری کرده و خودشان شخصا بلیت هواپیما خریده‌اند و به خرمشهر بازگشته‌اند.

در اصفهان هم اختلافات میان لیادین روسی سرمربی این تیم و بازیکنان بالا گرفته و کربکندی و ابراهیم زاده در تمرینات شرکت نکرده‌اند. در صفحه یازده مصاحبه‌ای با یک پیرمرد ۸۱ ساله گرجستانی مقیم تهران منتشر شده با تیتر‌:‌ تجرد‌،‌ جنایتی بود که من مرتکب شدم و تاوانش را پس می‌دهم. فیلم‌های به دردبخور سینماهای تهران:‌ پاپیون‌،‌ برادرخورشید خواهر ماه‌،‌ برخورد نزدیک از نوع سوم،‌ جنگ ستارگان‌،‌ جولیا‌،‌ شکوه علفزار‌، گربه روی شیروانی داغ‌، ‌طبیعت بی‌جان‌، سفرسنگ و گزارش. در آخر هفته دو فیلم سینمایی بیلی باد ساخته پیتریوستینف و قلب‌های مهربان و تاج‌های گل از سینمای انگلیس پخش خواهد شد.

در تصادف وحشتناک جاده تهران و قزوین هشت نفر در آتش می‌سوزند و ۳۴ نفر عازم بیمارستان می‌شوند‌. ۵ تن ازآسیب دیدگان به شدت سوخته‌اند و حال وخیمی دارند. گزارش شده که شاید حضور ناگهانی یک الاغ در جاده و ترمز ناگهانی یک پیکان موجب تصادف و چپ کردن اتوبوس بوده باشد‌! در یک حادثه دیگر اتوبوس مسافری که از مشهد به تهران رسیده بود هوس می‌کند از زیرگذر میدان فوزیه (امام حسین) عبور کند که سقف ماشین به شدت با زیرگذر برخورد می‌کند و در حادثه‌ای عجیب ۲۸ مسافر اتوبوس به شدت مجروح و مصدوم می‌شوند.

شنبه هفتم مردادماه. صفحه اول خبر دندانگیری نیست. در صفحه ۴ اعلام شده که در دو روز تعطیلات آخر هفته ۱۰ نفر در دریا غرق شده‌اند.طبق این گزارش ۵۰۰ هزار نفر در سواحل شمالی حضور پیدا کرده بودند. در هفته دهم جام تخت جمشید پرسپولیس مقابل هما بدون گل مساوی می‌شود.

در امجدیه در پنجشنبه عصر و با حضور ۲۲ هزار تماشاگر‌. در حالیکه شهباز دو بر یک رستاخیز را مغلوب می‌کند. در عصر جمعه باز هم در امجدیه و با حضور ده هزار تماشاگر و تاج هم در مشهد و با حضور ده هزار تماشاگر با یک گل از سد ابومسلم می‌گذرد. تک گل تاج را رضا نعلچگر می‌زند. به این ترتیب جای شهباز در صدر جدول محکم می‌شود و تاج هم جای پرسپولیس را می‌گیرد. ذوب آهن هم که مثل رستاخیز درگیر اختلافات داخلی است در مقابل برق شیراز با یک گل شکست می‌خورد.

تراکتورسازی هم با کمک دو گل از عباس کارگر سه بر یک از سد دارایی می‌گذرد. این بازی زیباترین رقابت این هفته قلمداد شده است. در مسابقات وزنه برداری قهرمانی ایران هم علی پاکیزه جم ۵ بار رکوردهای ایران و آسیا را جابه‌جا کرده است‌. پوران در مصاحبه‌ای به ستار حمله کرده است. ستار گفته بود خواننده‌ای مثل پریسا اگر هم بخواهد به کاباره‌ها راهش نمی‌دهند و پوران حالا در دفاع از پریسا گفته است که این پریسا هست که پایش را به کاباره‌ها نمی‌گذارد.

پوران در ادامه ستار را متهم کرده که با تقلید از صدا و سبک دیگران برای خودش طرفدار جمع کرده. پوران به هایده هم تاخته و او را متهم کرده که از سبک خوانندگی حمیرا تقلید کرده و بدون زحمت برای خود اعتبار و ثروت جمع‌آوری کرده است‌. باز هم یک سانحه قطار دیگر این بار در مسیر تهران به تبریز و در حوالی مرند که دو قطار-یکی باری و یکی مسافری - به هم برخورد کرده‌اند و سه نفر کشته و ۹ نفر هم مجروح شده‌اند. ملک حسین و حسنی مبارک هم همزمان به ایران آمده‌اند و رفته‌اند نوشهر در کاخ تابستانی و با محمدرضا به مذاکره مشغولند.

کدخبر: ۴۶۹۷۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر