کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۳۲۷۲
تاریخ خبر:

تسلیح شناور«شهید ناظری»توسط نیروی دریایی سپاه

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به ویژگی‌های شناور شهید ناظری و انجام مراحل طراح، ساخت و تسلیح این شناور در کارخانه‌جات نیروی دریایی سپاه، گفت: موشک ها و اژدرهای متعدد را می توانیم زیر بدنه این شناور نصب کنیم.
به گزارش فارس، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در برنامه تلویزیونی «چهل ستون» در خصوص صادرات محصولات دفاعی کشورمان در حوزه دریایی و قایق‌های تندرو، اظهار داشت: در کشورمان شناورهای موشک اندازی داریم که در هیچ کجای دنیا شناورهایی با چنین سرعت‌هایی وجود ندارد.

وی سرعت، کوچکی جسه و موشک‌های نصب شده بر روی قایق های تندرو را ویژگی منحصر به فرد آنها برشمرد و گفت: از کشورهای همسایه و دوست درخواست داریم که از این تجهیزات و موشک‌های ما استفاده کنند.

سردار تنگسیری تاکید کرد: موشک‌های ما منحصر به فرد هستند، موشکی که بتواند روی شناوری با ۱۶ متر طول هدفی را در ۳۵ کیلومتری هدف قرار دهد و یا در آینده نزدیک انشالله به برد ۱۴۰ کیلومتر خواهیم رسید.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در خصوص سرعت قایق ها و شناورهای تندرو سپاه نیز گفت: امروز موشک اندازهایی با سرعت ۷۲ نات داریم، سرعت ۸۰ نات را هم دست یافته‌ایم و در آینده نزدیک به سرعت ۹۰ نات خواهیم رسید.

وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد شناور شهید ناظری، تصریح کرد: در کارخانه جات نیروی دریایی سپاه شناورهایی را درست کرده‌ایم با ۵۵ متر طول ۱۴ متر عرض که بالگرد روی آن می‌نشیند و بالگردبر است.

سردار تنگسیری گفت: شناور شهید ناظری شناوری منحصر به فرد از نوع بدنه «Incat» است که وسط این بدنه خشک است و با آب تماس ندارد و حتی یک شناور هم می تواند از آن عبور کند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: این شناور با سرعت بالا در امواج کمترین ضربه را دارد و به دلیل تماس بسیار کم با سطح آب، فشار بسیار کمی به موتورهای آن وارد می‌شود.
وی در خصوص تسلیح شناور شهید ناظری نیز اظهار داشت: موشک ها و اژدرهای متعدد را می توانیم زیر بدنه این شناور نصب کنیم. طراحی، ساخت و تسلیح شناور شهید ناظری را کاملا در مجموعه کارخانه جات نیروی دریای سپاه انجام می‌دهیم.

سردار تنگسیری همچنین در خصوص برد موشک‌های کروز دریایی با تاکید بر اینکه در این حوزه قدم های بسیار بلندی را برداشته‌ایم، گفت: الان به برد ۳۰۰ کیلومتر رسیده‌ایم و در رزمایش بعدی انشالله بردهای بعدی را می‌بینید.

کدخبر: ۲۸۳۲۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر