کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۵۰۶۷
تاریخ خبر:

ترامپ و بایدن در سالگرد حمله به کنگره آمریکا چه گفتند؟

دونالد ترامپ روز گذشته در بیانیه‌ای از بایدن به دلیل صدور حکم اجباری واکسیناسیون برای دانش‌آموزان و وادار کردن به تعطیلی مدارس در پی افزایش موارد ابتلا به کرونا بشدت انتقاد کرد». وی در این خصوص گفت: «هم‌اکنون بار دیگر حرف‌هایی از سوی دولت بایدن درباره تعطیلی مدارس و حتی حکم واکسیناسیون برای دانش‌آموزان مطرح می‌شود». ترامپ که با سخنان جنجالی خود بارها طرفدارانش را به شورش تحریک کرده است، گفت: «این (اقدام بایدن) بی‌حرمتی است و ملت "آمریکا را بار دیگر بزرگ می‌کنیم" (طرفداران ترامپ) باید به پاخیزند و قیام کنند و با این گستاخی فاحش دولت فدرال مخالفت کنند». اظهارات ترامپ در میان گزارش‌های جدید رسانه‌های آمریکایی مطرح شده که گفته بودند منطقه جامعه مدارس دولتی دیترویت احتمالاً قبل از شروع ترم جدید، شرط واکسیناسیون را برای پذیرش دانش‌آموزان اعمال کند.

امروز اما در مراسمی که به مناسبت سالگرد حمله هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به کنگره آمریکا برگزار شد «کاملا هریس» معاون بایدن، این حادثه را به حمله ژاپن به آمریکا در جنگ جهانی دوم و حملات یازده سپتامبر تشبیه کرد. هریس با اشاره به اینکه روز حمله به کنگره به‌عنوان سناتور در این ساختمان حضور داشت گفت: «همه ما در این روز شاهد بودیم اگر نیروهایی که به‌دنبال نابودی دموکراسی ما هستند موفق شوند، ملت ما چه شکلی خواهد داشت».

پس از هریس، بایدن نیز در سخنرانی به مناسبت سالگرد حمله به کنگره گفت: «برای اولین بار در طول تاریخ ما، رئیس جمهوری که نه فقط شکست خورده بود بلکه می‌خواست مانع از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت شود و گروه‌های اغتشاش‌طلب به کنگره حمله کردند اما شکست خوردند. در چنین روزی باید اطمینان حاصل کنیم چنین چیزی هرگز تکرار نمی‌شود. این گروه با در دست داشتن پرچم کنفدراسیون که به معنی نابودی آمریکا است به کنگره حمله کردند تا ما (آمریکا) را دو دسته کنند. حتی در جنگ داخلی هم هرگز چنین چیزی رخ نداد».

بایدن در انتقاد از ترامپ گفت: «رئیس جمهور سابق [آمریکا] گروه‌های اغتشاش‌طلب را برای انجام حمله به کنگره جمع کرد و خودش در یک اتاق غذاخوری خصوصی در کاخ سفید نشسته بود و از تلویزیون تماشا می‌کرد و ساعت‌ها هیچ کاری نمی‌کرد. آن‌ها گروه گردشگر نبودند. این یک شورش مسلحانه بود».

او با اشاره ادعای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات گفت: «دوستان آمریکایی من، متأسفانه دروغ‌هایی وجود دارند که ساخته و منتشر می‌شوند. باید فرق دروغ و حقیقت را بدانیم. حقیقت این است که رئیس جمهور سابق آمریکا مشتی دروغ را درباره انتخابات ۲۰۲۱ ساخت و پخش کرد».

رئیس جمهور آمریکا گفت: «برخی جمهوری‌خواهان به انتخابات ۲۰۲۰ نگاه می‌کنند و می‌گویند ایده‌های جدیدی لازم دارند تا رأی بیشتری را تصاحب کنند. رئیس جمهور سابق و هوادارانش به این نتیجه رسیدند که تنها راه پیروز شدن، سرکوب کردن رأی شما است. دومین دروغ آن‌ها این بود که نمی‌توان به نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ اعتماد کرد. واقعیت این است که هیچ انتخاباتی در تاریخ آمریکا تا این اندازه تحت نظارت نبوده و آرای آن با این دقت شمرده نشده است. هر شکایتی که در هر دادگاهی ممکن بود انجام شود انجام شد و رد شد. سومین دروغی که رئیس جمهور سابق و هوادارانش گفتند این بود که اغتشاش‌طلب‌هایی که می‌خواستند خواست خود را با خشونت تحمیل کنند، افراد میهن‌پرست ملت ما هستند».

منبع: خبرآنلاین

کدخبر: ۴۳۵۰۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر