کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۲۹۶۰
تاریخ خبر:

تاپ ۱۰؛ پرفروش‌ترین یخچال‌های ایرانی در بازار

روزنامه هفت صبح، گروه بازار |این نوشته کمک می‌کند، بفهمیم پرفروش‌ترین یخچال‌فریزرهای بازار به‌ چه دلیلی توانسته‌اند توجه مردم را جلب کنند.

* یک: یخچال‌فریزر سیلور مدل SRF-105
سیلور به‌عنوان یک برند ایرانی حدود ۴۰سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده اما تجربه آنها در ساخت یخچال به ۱۵سال می‌رسد. محصول پرفروش سیلور یک یخچال بالا و پایین ساده است. با گنجایش ۴۲۰لیتر اما چون ما مثل حرفه‌ای‌ها دست به انتخاب و خرید می‌زنیم، اجازه نمی‌دهیم این عددهای اسمی حواس‌مان را پرت کنند. SRF-105 سه‌طبقه یخچال و چهارکشو در بخش فریزر دارد. روی در هم طاقچه‌هایی اضافه کرده‌اند که کاربردی هستند. امکانات جانبی در حد مطلوبی است؛ مثلا روی در یخچال یک آبریز داریم و داخل محفظه فریزر هم یک یخساز خواهیم داشت که البته هر دوتایشان را باید به‌ شکل دستی پر کنیم. بالاخره از یخچالی با قیمت حدود چهارمیلیون و ۸۰۰هزار تومان نباید زیاد توقع داشت.

* چرا نباید بخریم: دستگیره‌های این یخچال خیلی زشت هستند. انگار در پایان طراحی یادشان افتاده دستگیره را فراموش کرده‌اند.

* دو: یخچال‌فریزر سینجر مدل SET-55
اگر فکر می‌کنید با بودجه کمتر از چهارمیلیون ناامید از بازار خارج می‌شوید، سینجر این تصور را به‌هم می‌زند. آنها محصولی با گنجایش اسمی حدود ۳۰۰لیتر دارند که با حدود سه‌میلیون و ۷۰۰هزار تومان قیمت عنوان ارزان‌ترین گزینه قابل بررسی در بازار به‌حساب می‌آید. طراحی بدنه یخچال سینجر فوق‌العاده است اما همین که در یخچال را باز کنید، شخصیت فیونا در انیمیشن شرک را خواهید دید که ساعت ۱۲شب را پشت سر می‌گذارد. در پس آن ظاهر زیبا تقریبا هیچی نیست. هیچ امکاناتی. انگار یک کمد را قفسه‌بندی کرده‌اند و داده باشند دست مشتری.

* چرا نباید بخریم: اگرچه طبقات یخچال فضای کافی دارند اما روی فریزر که در بخش بالایی دستگاه قرار گرفته نمی‌توانید حساب زیادی باز کنید. برای همین محصول سینجر بیشتر مناسب اداره‌ها است.

* سه: یخچال‌فریزر جی‌پلاس مدل J505
محصول پرفروش جی‌پلاس را احتمالا خانواده‌هایی می‌خرند که حداقل توقعات و انتظارات را از یخچال خانگی دارند. دلیل اعتماد آنها به این برند جدید ایرانی هم قطعا گلدیران است. اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم در کل انتخاب بدی نیست. چون گنجایش اسمی آن ۵۲۵لیتر است. در بخش پایین دستگاه که یخچال است، کلی کشو داریم و با آنها می‌توان انواع موادغذایی را دسته‌بندی کرد. آبریز دستی هم در این بخش طراحی شده است که با یخساز دستی موجود در فریزر ترکیب مثبتی می‌سازند. جنس بدنه و تنوع رنگ از دیگر نقاط قوت یخچال بالا و پایین جی‌پلاس محسوب می‌وند.

* چرا نباید بخریم: اولین دلیل قیمت ۱۰میلیونی یخچال است؛ می‌توان دستگاهی با همین مشخصات را از دیگر برندهای معتبر ایرانی ارزان‌تر خرید. همچنین از نظر فنی می‌توان روی فضای کم و غیرمنطقی فریزر در محصول جی‌پلاس مدل J505 انگشت گذاشت.

* چهار: سایدبای‌ساید دوو مدل ۲۹۱۵
ساید‌بای‌ساید در نگاه ایرانی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد؛ محصول دوو با قیمت حدود ۲۱میلیون تومان احتمالا به‌ همین دلیل در بین محصولات پرفروش بازار قرار گرفته است. از اسم و اعتبار دوو هم نباید به‌راحتی گذشت. برندی کره‌ای که البته باید بدانید خط تولید خود را به ایرانی‌ها فروخته و محصولات آن در حوزه لوازم‌خانگی الان در کشور خودمان تولید می‌شود. جدای از حاشیه‌ها خود دستگاه و قابلیت‌های آن را باید دلیل محبوبیتش در بازار بدانیم. به‌‌خاطر گنجایش اسمی ۸۴۰لیتر تقریبا می‌‌توانید گوشت سه‌تا گاو بالغ را داخلش جا دهید. آبریز و یخساز به‌شکل اتومات کار می‌کنند و مستقیم به آب شهری وصل می‌شوند. همچنین روی در یخچال دریچه محبوب دسترسی سریع را کار گذشته‌اند تا مشتری حس بهتری به‌ خرید تازه‌اش داشته باشد.

* چرا نباید بخریم: چون ۲۱میلیون تومان پول ساده به‌دست نمی‌آید. چون نگهداری یخچال‌های ساید به‌خاطر عوض‌کردن مداوم فیلترهای مخصوص هزینه دارد. چون جابه‌جایی یخچال‌های ساید به‌خصوص برای مستاجرها کار سختی است و…

* پنج: ساید‌بای‌ساید اسنوا مدل ۲۲۶۱
اسنوا خواهرخوانده دوو به‌حساب می‌آید و بهتر است بدانید هردوتایشان در ایران تولید می‌شوند. با اینکه از نظر فنی و ظاهری شباهت‌های زیادی بین ۲۲۶۱ با لوگوی اسنوا و ۲۹۱۵ با لوگوی دوو وجود دارد اما محصول اسنوا حدود دومیلیون تومان ارزان‌تر است. گنجایش اسمی محصول اسنوا حدود ۶۰۰لیتر است اما از نظر قد و عمق و ارتفاع خیلی باهم فرقی ندارند. حتی می‌توان از نظر ظاهری به محصول اسنوا امتیازات بیشتری داد. چون دستگیره‌های آن به‌شکل مخفی طراحی شده‌اند و بخشی از بدنه هستند. این کار ظاهر امروزی‌تری به ۲۲۶۱ داده است.

* چرا نباید بخریم: نگذارید ظاهر زیبای دستگاه یا امکاناتی مثل آبسردکن و یخساز اتوماتیک اغوایتان کنند؛ در بازار می‌توان ساید‌بای‌ساید ایرانی ارزان‌تر از ۱۹میلیون تومان پیدا کرد.

* شش: یخچال‌فریزر امرسان مدل BFN27D502
تبلیغات امرسان در تلویزیون خوش‌سلیقه ساخته شده است، درست برعکس ظاهر قدیمی و از مدافتاده BFN27D502. چیزی که برای یک یخچال حدود ۱۰میلیون تومانی قابل اغماض نیست. در عوض داخل این دستگاه کوهی از مهربانی و سخاوت منتظرتان است. مثلا سیستم سرمایش مجزای یخچال و فریزر کاملا کاربردی به‌نظر می‌رسد و نمی‌توان ویژگی بوگیر موادغذایی با کربن‌ فعال‌‌شده یا یخساز اتوماتیک با امکان اتصال به آب شهری را دوست نداشت. از نظر فنی گنجایش اسمی دستگاه به ۵۰۲لیتر می‌رسد که برای یک یخچال بالا و پایین کاملا ایده‌آل است. ارتفاع دستگاه حدود ۱٫۸متر است و عمق آن به ۷۹سانتیمتر می‌رسد تا خیالتان بابت جادادن کلی مواد غذایی راحت باشد. وجود دو کشو داخل طبقات یخچال باعث می‌شود بتوانید انواع میوه و سبزی را از هم جدا کنید.

* چرا نباید بخریم: بعضی از خریداران می‌گویند صدای موتور دستگاه در هنگام کار آزاردهنده است. اگرچه سند محکمه‌پسندی برای اثبات این ادعا وجود ندارد و بقیه یخچال‌‌ها هم موقع کار موسیقی پخش نمی‌کنند.

* هفت: یخچال‌فریزر دیپوینت مدل DISCOVER
خریداری که ۱۱میلیون و ۳۰۰هزار تومان پول می‌‌‌دهد تا یک یخچال بالا و پایین در خانه داشته باشد، حق دارد انتظاراتی از محصول داشته باشد. برای پاسخ دادن به این نیاز دیپوینت یک در شفاف‌شونده مجهز به تکنولوژی KNOCK KNOCK روی یخچال خود کار گذشته است. در نگاه اول این در ممکن است با صفحه مانیتور و تلویزیون اشتباه گرفته شود اما اگر به آرامی روی آن ضربه بزنید، DISCOVER از خواب بیدار می‌شود و با کلی ناز و کرشمه محتویات داخل یخچال را برایتان نمایش می‌دهد. به این ترتیب یخچال دیپوینت با گنجایش ۴۰۰لیتری محصولی وسوسه‌کننده برای جوان‌ها و عشاق سینه‌چاک تکنولوژی خواهد بود.

* چرا نباید بخریم: با توجه به اینکه یخچال گنجایش زیادی ندارد اگر آلزایمر نداشته باشید، به‌سختی می‌توانید فراموش کنید داخل آن چی گذاشته‌اید. پس می‌توانید بخشی از آن ۱۱میلیون و ۳۰۰هزار تومان را برای یخچالی بدون قر و فر، ولی با گنجایش بیشتر هزینه کرده و باقی‌مانده پول را صرف خرید کلی خوراکی کنید.

* هشت: یخچال‌فریزر سام مدل RL-500
وقتی سامسونگ ایران را ترک می‌کرد، شریک ایرانی‌ آنها قول داد با برندی ایرانی اجازه ندهد جای خالی کره‌ای‌ها احساس شود. آنها کمی کند عمل می‌کنند اما بالاخره توانسته‌اند یخچال‌های خود را به‌ بازار عرضه کنند. سام مدل ۵۰۰ یک یخچال بالا و پایین است اما برخلاف اسم ساده‌اش هم از نظر ظاهر و هم از نظر فنی گزینه‌ای جدی به‌حساب می‌آید. مثلا روی بدنه یک دریچه دسترسی سریع کار گذاشته‌اند تا برای برداشتن بطری‌ها از یخچال انرژی اضافی هدر ندهید. لامپ LED آبی‌‌رنگی که درست در قسمت دستگیره‌ها کار شده یکی از جذابیت‌های ظاهری این دستگاه محسوب می‌شود. تعداد قفسه‌ها در بخش یخچال و فریزر زیاد است اما در عمل همگی آنها کاملا کاربردی هستند و مثلا نمی‌توان از کشوی مخصوص نگهداری سبزیجات دل کند.

* چرا نباید بخریم: سام روی این دستگاه حدود ۱۳میلیون تومان قیمت گذاشته است.

* ۹: یخچال‌فریزر دیپوینت مدل C5
یخچال بالا و پایین دیپوینت یکی از بلندقد‌ترین محصولاتی است که می‌توانید در بازار پیدا کنید. با وجود ارتفاع دومتر و ۱۰سانتی‌متری، عمق و پهنای یخچال باعث می‌شود گنجایش کل یخچال تنها کمی بیش از ۳۰۰لیتر باشد. در بخش ظاهر دستگاه، دستگیره‌های مخفی که بخشی از بدنه هستند و لامپ LED که می‌تواند همیشه روشن باشد و بخشی از دکور آشپزخانه را تشکیل دهد، تلاش می‌کنند نقص ذاتی دستگاه را پوشش دهند. کشوها هم در بخش یخچال و هم در بخش فریزر خیلی گوش‌به‌فرمان کاربر نیستند و بیشتر مواقع وقتی سراغشان می‌روید، باید آنها را کامل از ریل جدا کنید تا بتوانید دسترسی کاملی به محتویاتشان داشته باشید. بعضی فروشنده‌ها در بازار دیپوینت را برندی کره‌ای معرفی می‌کنند اما شرکت گل‌آسای سرما خودش با افتخار روی جعبه محصول اعلام می‌کند که شما یخچال ایرانی خرید‌‌ه‌اید.

* چرا نباید بخریم: قیمت این یخچال تا چند‌ماه پیش زیر پنج‌میلیون تومان بود اما الان باید برای خرید آن بیشتر از هفت‌میلیون تومان پول بدهید.

* ۱۰: ساید‌بای‌ساید جی‌پلاس مدل J906
ارزان‌ترین سایدبای‌ساید بازار در محدوده قیمت ۱۳میلیون و ۲۰۰هزار تومان حاصل یک تردستی است. طراحان آن دور هم نشسته‌اند و گفته‌اند چطوری یک ساید‌بای‌ساید محبوب با قیمت ارزان بسازیم؟ بعد یکی‌یکی تمام امکاناتی را که ساید‌ها اتفاقا به‌خاطر آن شهرت و محبوبیت دارند، کنار گذشته‌اند. J906نه آبسردکن دارد، نه یخساز اتوماتیک، نه قابلیت اتصال به‌ لوله‌کشی آب شهری، نه فیلتر تصفیه آب و نه دریچه دسترسی سریع روی یخچال. در نهایت هم گنجایش اسمی محصول را تا ۴۸۰لیتر کاهش داده‌اند تا به‌ این ترتیب J906 از ساید‌بای‌سایدها تنها یک کابین و بدنه به ارث برده باشد. در عوض یخچال جی‌پلاس به‌خاطر رنگ مشکی خود ظاهر جذابی پیدا کرده است.

* چرا نباید بخریم: جی‌پلاس مدل J906 ارزان است اما فقط اسم ساید‌بای‌ساید را یدک می‌کشد. با این مسئله مشکلی ندارید؟

کدخبر: ۳۳۲۹۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر