کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۰۵۹۹
تاریخ خبر:

تاخت‌وتاز زورگیرها‌ در جاده‌ها و گروکشی جسد

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | روزنامه اطلاعات ۱۲ تیرماه ۱۳۵۶٫ برای چندمین روز پیاپی تیتر یک روزنامه مربوط به بازار مسکن است. مشخص است که در تیرماه ۱۳۵۶ هم افزایش اجاره و قیمت خانه همه را شوکه کرده است. مثل اتفاقی که این روزها در تهران دوباره رخ داده است. عکس یک هم به سفر محمدرضا به کردستان و آذربایجان غربی اختصاص دارد.

در صفحه ۳ گزارش شده که در روز جمعه ۱۱ مهاجم در جاده اردکان به شیراز جلوی اتومبیلی را که چهار نفر شامل دو زوج در آن بودند، سد کرده و با حمله به آنها و ضرب و شتم تصمیم به تجاوز گروهی به زنان این اتومبیل می‌گیرند که دست آخر با گرفتن هزار و صد تومان منصرف می‌شوند. چند ساعت بعد ژاندارمری منطقه دو کوهک این ۱۱نفر را دستگیر می‌کند که مشخص می‌شود از اهالی روستایی در همان حوالی هستند و عجیب آنکه شش نفر از مهاجمان زیر ۱۸سال سن داشتند.

به نظر می‌رسد زورگیری و تعدی در جاده‌ها به شکل خطرناکی رواج داشته است.در همین روز رضا پهلوی به مراکش سفر کرده و اشرف هم از مرکز رفاه خانواده مرکز ساری بازدید کرده است و مهناز افخمی‌ و عبدالرضا انصاری هم همراهی‌اش کرده‌اند. آنها با هواپیما از تهران عازم دشت ناز شده‌اند.
در صفحه ۶ و در ستون چهل سال پیش روزنامه خبری درج شده مربوط به خرداد ۱۳۱۷٫

متن خبر درباره عملیات محیرالعقول زوج «علی بیک و سلیما» بوده و آواز زیبای بانو« نیر رومی»‌ همراه با ارکستر آهنگ‌های ایرانی و اروپایی و رقص‌های متنوع شرقی در باغ زیبا و کافه قصرشیرین تهران. در صفحه نامه خواننده‌ها، تقریبا همه نامه‌ها درباره خاموشی‌های مکرر و بدون برنامه تهران و شهرهای دیگر هستند.

تیم ملی جوانان ایران در سومین بازی خود به‌مصاف ساحل عاج می‌روند. آنها ۵ بر یک به برزیل باختند و صفر- صفر با ایتالیا مساوی کردند. برزیل خودش با این ساحل عاج دو- دو مساوی کرده و ایتالیا هم از پس ساحل عاج برنیامده.صفحه ۷ آگهی تک صفحه کامل مربوط به اکران فیلم مشهور کینگ‌کونگ است که در چهار سینمای ۴ ستاره اکران شده است. شهرفرنگ و ریولی و پارامونت و کاپری. فیلم ببر ایشناپور از آخرین ساخته‌های فریتس لانگ کبیر هم به شکلی غیرمترقبه سر از اکران سینماهای تهران درآورده است.

در صفحه ۲۴ خانم امل ساین از حسادت خواننده‌های ایرانی شکایت کرده است. او گفته اغلب خواننده‌های زن ایرانی حسودند و پشت‌سر او حرف می‌زنند و کارشکنی می‌کنند اما در روبه‌رو ابراز محبت!محاکمه قاتلان خانه بزرگ مهرویلا هم ادامه دارد و جزئیات دلخراشی از سرقت و شیوه قتل زن و شوهر این خانه آن‌هم جلوی چشمان فرزندانشان روایت شده که ما را از نقل آنها معاف کنید. سارقان و قاتلان ۹نفر از کارگران مهاجر افغانستانی بوده‌اند که حالا محاکمه می‌شوند.

ضاربین خبرنگار تلویزیون آلمان و مجله اشترن که در جاده زنجان به او حمله کرده بودند، با این خبرنگار آلمانی در بیمارستان پارس رو‌به‌رو شدند و مورد شناسایی آلمانی مضروب قرار گرفتند. ماجرا را در شماره‌های قبل مفصل روایت کرده‌ام.روزنامه اطلاعات ۱۳ تیرماه ۱۳۵۶٫ تیتر یک صفحه به شکلی ژورنالیستی و ماهرانه به دادگاه متهمان مهرویلا اختصاص دارد و تقاضای اعدام برای شش متهم اصلی.

در صفحه ۳ عکسی کار شده از مراحل خاکبرداری برای احداث تونل‌های مترو در میدان سپه (توپخانه- امام‌خمینی) در صفحه ۴ گزارشی کار شده از فردی به‌نام کاظم غبرایی که وقتی در مشهد در محاصره مردم(!) قرار می‌گیرد، به‌طرف آنها شلیک می‌کند و حتی نارنجک پرتاب می‌کند و در انتها با خوردن سیانور خود را می‌کشد. در گزارش روزنامه اطلاعات از او به‌عنوان یک تروریست یاد شده که یک‌بار هم در سال ۱۳۵۰ دستگیر و پس از یک‌سال آزاد شده بود.

در صفحه ورزش گزارشی کار شده از بازی ایران و کره‌جنوبی در بوسان که به‌رغم حملات شدید تیم کره‌ای با نتیجه مساوی بدون گل تمام شده و تک امتیازی که آن را مدیون درخشش ناصر حجازی بوده‌ایم و از قرار ایران شانس آورده است. در خط حمله با زوج روشن و غفور جهانی بازی کرده‌ایم و در خط هافبک قاسم‌پور و دانایی‌فرد و صادقی و علی پروین بودند.

در صفحه ۱۰ مطلبی کار شده درباره گرو گرفتن جسد یک بنگاهدار قزوینی در یکی از بیمارستان‌های تهران که آن را به خانواده‌اش تحویل نمی‌دادند و می‌گفتند باید ۹۷هزارتومان هزینه بستری شدن مرحوم را پرداخت کنید و عاقبت پس از یکی دو روز تاخیر خانواده مرد قزوینی با پرداخت ۱۲۰هزار تومان (که رقم فوق‌العاده سنگینی است و معادل ۴۰ ماه حقوق یک کارمند معمولی) جسد را تحویل گرفتند!

یک مرد ۵۳ساله هم در تلاش برای یادگرفتن رانندگی سوار بر اتومبیل‌های آموزشی در میدان فرح‌آباد خزانه سه کودک را زیر می‌گیرد که موجب مرگ یکی از آنها که کودکی ۳ساله بود می‌شود. در صفحه سینماها اکران دوباره فیلم سامورایی اتفاق جالبی بوده است. گفت‌وگویی هم با رضا بیک‌ایمان‌وردی کار شده که گفته برخلاف نظرش دیگر به بازی در فیلم‌های بازاری عادت کرده و نمی‌تواند نقش دیگری پیدا کند. او اضافه کرده که وزارت فرهنگ در بخشنامه‌ای از تهیه‌کننده‌ها خواسته به سبک و سیاق قبل فیلم نسازند!

کدخبر: ۴۰۰۵۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر