کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۶۰۶۹
تاریخ خبر:

بهترین خودروهای میان‌سال و ارزان در بازار کارکرده‌ها

هفت صبح| بازار خودروهای قدیمی با تنوعی شگرف این امکان را به خریداران ایرانی داده‌اند که انواعی از سلایق را در صنعت خودرو مورد آزمایش قرار دهند. در بازار ایران گستره وسیعی از برندهای آمریکایی، اروپایی و آسیایی وجود دارند که به فاصله ۶۰ سال باهم رقابت کرده و ارزش‌های خود را به اثبات رسانده‌اند. آمریکایی‌ها را همگی به اتاق بزرگ و جادار، سواری نرم و راحت و مصرف سوخت بالا می‌شناسند در حالی که محصولات کره‌ای و یا ژاپنی خودروهایی هستند که هوای خریدار را داشته و نه تنها مصرف سوخت پایینی دارند که در استهلاک و افت کیفیت جزو سرسخت‌ترین خودروهای جهان هستند. در عین حال انواع از تولیدات اروپایی در بازار ایران وجود دارند که ما در این نوشته کمتر سراغ آنها رفته‌ایم. جنگ امروز صفحه خودرو هفت صبح بین آسیایی‌ها و آمریکای‌ها است. جایی که تویوتا، هوندا، میتسوبیشی و پروتون رودرروی شورولت و الدزموبیل قرار گرفته‌اند. البته دوو را هم به آمریکایی‌ها می‌شود اضافه کرد. سرباز دورگه‌ای که چون تحت مالکیت جنرال موتورز بوده، ذاتا یک محصول آمریکایی است. سعی ما در این پرونده معرفی خودروهای متنوع با قیمت کمتر از ۷۵ میلیون تومان بوده است. محصولاتی که در عین بهای پایین، بعضا نسبت به خودروهای صفر کیلومتر کوچک و کم‌جان، قدرت و گنجایش و سرعت بیشتری دارند.

.
الدزموبیل کوتلاس ۱۹۹۰ / شورولت کاپریس ۱۹۹۱
کوتلاس در مقابل کاپریس جدالی جالبی از آب درمی‌آید! این دو خودرو آمریکایی که در یک دوره کوتاه از دهه ۷۰ خورشیدی از طریق کویت به تعدادی اندک وارد کشور شدند، همچنان مورد علاقه خریداران بوده و در صورتی که توانایی فنی و ریالی نگهداری آنها را کسی داشته باشد، دو گزینه جذاب در بازاری هستند که به لطف ارائه ارزان‌ترین بنزین جهان، ابدا توجهی به مصرف سوخت پایین ندارد.

گنجایش
۵نفر / ۵نفر
هزینه نگهداری
۲ ستاره / ۳ستاره
بیشترین سرعت
۲۱۵ / ۲۱۰
شتاب
۱۱ ثانیه / ۱۱ ثانیه
قدرت موتور
۱۶۰ / ۱۷۰
مصرف سوخت
۹٫۷ لیتر / ۱۱ لیتر
قیمت
۵۵ میلیون / ۷۴ میلیون

.
دوو سیلو ۱۳۸۲ / تویوتا کورونا ۹۲
یکی از بهترین کره‌ای‌های مونتاژی در کشور دوو سیلو است که هر بار به لیست ما راه پیدا می‌کند و علیرغم وجود رقبای متعدد داخلی و خارجی، همچنان کیفیت خود را حفظ کرده است. سیلو که هزینه نگهداری کمی هم دارد، از صندوقی جادار بهره برده ولی لذت سواری کورونا را ندارد. سری‌های وارداتی کورونا ۹۲ نیز که جزو بهترین ساخته‌های تاریخ تویوتا هستند، با قیمتی کمتر از ۳۰ میلیون تومان قابل دستیابی است.

گنجایش
۵نفر / ۵نفر
هزینه نگهداری
۴ ستاره / ۳ ستاره
بیشترین سرعت
۱۷۵ / ۱۹۰
شتاب
۱۳ ثانیه / ۱۱ ثانیه
قدرت موتور
۷۵ / ۹۵
مصرف سوخت
۷٫۵ لیتر / ۸ لیتر
قیمت
۳۰ میلیون / ۲۶ میلیون

.
پروتون ایمپین / مزدا ۳۲۳ fl
مزدا از هر نظر خودرویی بهتر از ایمپین است اما خب با توجه به سال ساخت جدیدتر ایمپین، ممکن است برخی سراغ این محصول مالزیایی روند. ایمپین که فرم بیرونی متعادل و کابینی منظم اما عجیب دارد، در مقایسه با مزدا ۳سطح پایین تری از کیفیت و سواری را ارائه می کند. نکته‌ای که مزدا ۳۲۳ در نسخه fl آن را در بهترین وضعیت ممکن تحویل شما می‌دهد ضمن اینکه استهلاکی کمتر و مصرف سوختی بهتر را هم برایتان به ارمغان می‌آورد.

گنجایش
۵نفر / ۵نفر
هزینه نگهداری
۲ ستاره / ۴ستاره
بیشترین سرعت
۲۰۵ / ۲۱۰
شتاب
۱۴ ثانیه / ۱۱ ثانیه
قدرت موتور
۱۱۰ / ۱۱۰
مصرف سوخت
۷٫۷ لیتر / ۷ لیتر
قیمت
۵۰ میلیون / ۴۰ میلیون

.
میتسوبیشی گالانت ۱۹۹۲ / هوندا سیویک ۱۹۹۱
گالانت‌های سوسماری با آن طرح کابین خاص و فرم بدنه باریک، از اتاقی نرم و راحت برای خانواده‌هایی که بابت خودرو چندان پول خرج نمی‌کنند، فراهم می کند. بدنه هنوز زیباست و اصالت دارد گرچه نگهداری موتور واقعا نیازمند مراقبت جدی است. در مقابل هوندا به شدت کم‌دردسر و رام است و به رغم سواری خشک‌تر که به دلیل روحیه اسپورت این نسل از سیویک است، احتیاج چندانی به مراجعه مکرر به تعمیرگاه ندارد.

گنجایش
۵نفر / ۴نفر
هزینه نگهداری
۳ ستاره / ۴ستاره
بیشترین سرعت
۱۷۸ / ۱۸۰ ستاره
شتاب
۱۲ ثانیه / ۱۲٫۵ ثانیه
قدرت موتور
۱۱۰ / ۱۰۹
مصرف سوخت
۹٫۵ لیتر / ۸ لیتر
قیمت
۲۵ میلیون / ۲۰ میلیون

کدخبر: ۲۴۶۰۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر