کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۱۷۹۷
تاریخ خبر:

بسته خبری | از اولین تغییر کابینه تا انفجار کارخانه

صبح روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد شما بخیر و نیکی. اخبار مهم امروز به برکناری، استعفا، خداحافظی (یا هرچیز دیگری که شما دوست دارید) قریب‌الوقوع حجت‌الله عبدالملکی با وزارت رفاه، به‌روزرسانی‌ حادثه انفجار کارخانه فیروزآباد، گمانه‌زنی درباره سرنوشت نیمکت تیم‌ملی، شمارش معکوس برای آغاز پرداخت یارانه به‌شکل کالابرگ و جزییات جدیدی از اختلاف ملی‌پوشان و فدراسیون وزنه‌برداری اختصاص دارد.

شماره یک | تسنیم در خبری با تیتر «احتمال تغییر قریب‌الوقوع وزیر کار» به شایعات چند روز اخیر درباره تغییر و تحول در ساختمان وزارت رفاه رنگ‌وبویی جدی‌تر بخشید. همین خبرگزاری تا ساعت ۱۵ و ۴۳ دقیقه عصر دیروز از قول رئیس‌کمیسیون اجتماعی مجلس ماجرا را تکذیب کرده بود اما امروز نوشت پیگیری‌های خبرنگارشان نشان داده این احتمال واقعی است و آقای عبدالملکی از تصدی این وزارت‌خانه استعفا داده است. اخبار حاکی است که دولت بنای موافقت با این استعفا را دارد و احتمالاً آقای زاهدی‌وفا معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور به‌عنوان سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی معرفی خواهد شد.

شماره دو | وقوع نشتی و آتش‌سوزی که بعضی منابع از آن با‌عنوان انفجار یاد کرده‌اند، شب گذشته در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد خساراتی به‌جا گذاشت. با وجود شایعات، اخبار رسمی می‌گویند کسی کشته نشده. حداقل تا الان درباره تلفات و قربانیان خبری وجود ندارد اما تا این لجظه تعداد ۱۳۳نفر مصدوم شده‌اند که ۱۱۴ نفر آنها از بیمارستان ترخیص شده‌اند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفته فقط یک مخزن آمونیاک دچار حادثه شده بود و با حضور سریع و به موقع امدادگران نشت گاز ۳۰ دقیقه پس از حادثه متوقف شد. مصدومان این حادثه بیشتر دچار آسیب‌های تنفسی شده‌اند. به‌گفته پلیس راه استان جاده فیروزآباد، جم که به علت حادثه نشته آمونیاک در کارخانه کربنات سدیم مسدود شده بود، بازگشایی شد و تردد در آن از سر گرفته شد.

شماره سه | جواد نکونام، سرمربی تیم فولاد خوزستان گزینه جدی هدایت تیم ملی است. عجیب به‌نظر می‌رسد ولی واقعیت دارد. این خبر را یک روزنامه ورزشی معتبر و مشهور روی صفحه یک خود کار کرده. آنهایی که پیگیر اخبار ورزشی هستند می‌دانند در این فصل از سال که فوتبال و لیگ تعطیل است، خبرنگاران ورزشی وقت آزاد بیشتری دارند و با اشتباق زیاد هر روز یک مربی را به دو، سه تا تیم لینک می‌کنند. باخت تیم‌ملی در بازی دوستانه هم بهانه خوبی برای شایعه و گمانه‌زنی ایجاد کرده است.

شماره چهار | وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد، دولت برای پرداخت یارانه کالایی منتظر گزارش نهایی دوره آزمایشی سامانه‌های کالابرگ است و تا زمانی که گزارش نهایی دوره آزمایشی سامانه‌های کالابرگ آماده نشود دولت تصمیم جدیدی اتخاذ نمی‌کند. امیدواریم در تیرماه گزارش دوره آزمایشی به دولت ارسال شود سپس دولت تصمیم می‌گیرد برای ماه‌های بعد به چه ترتیبی اقدام کند.

شماره پنج | اعضای تیم ملی وزنه‌برداری چند روز پیش با قهر و دلخوری اردو را ترک کردند و گفتند از شرایط راضی نیستند. مصطفی جوادی، نایب قهرمان وزنه‌برداری جهان، امروز در گفتگو با خبرگزاری ایسنا به بخشی از دلایل نارضایتی اشاره کرده: وزنه‌برداران شاید از ۲۰ تا ۳۰ درصد کل مجموعه وزنه برداری که در ورزشگاه آزادی قرار دارد، استفاده می کنند. سالن مسابقه (ایرانیان) را که برای برگزاری کنسرت ها اجاره داده اند، آرامش را از وزنه برداران گرفته است. شب ها نمی‌توانیم از صدای موسیقی بخوابیم و حتی گاهی اوقات در تمرینات هم صدای موسیقی، مانع تمرکز ورزشکاران می شود. نکته این است، این آرامشی که از ما گرفته شده است، منبع درآمدی برای فدراسیون است اما نمی دانیم که این درآمد کجا هزینه شده است

شماره شش | اگر هدفن دارید یا جایی هستید که صدا بقیه را آزار نمی‌دهد، همین الان تصنیف «ز دست محبوب» از محمدرضا شجریان را پلی کنید و قول بدهید هر طور شده تا آخر شب دوام بیاورید!

کدخبر: ۴۶۱۷۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر