کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۹۸۱۴
تاریخ خبر:

بسته خبری عصرانه: تا هفت‌شب چه خبر بود؟

امروز نهم تیرماه ، اگر فرصت پیگیری اخبار را نداشته‌اید ، ۱۸ خبر کوتاه می تواند شما را در جریان اصلی‌ترین خبرهای امروز قرار دهد. بسته خبری عصرانه هر روز ساعت هفت شب منتشر می‌شود. بسته خبری صبحگاهی را هم می توانید هر روز صبح ساعت هفت صبح بخوانید:

  1. اعضاءتیم ملی بسکتبال کشومان پس از برگزاری چند دیدار دوستانه در ژاپن به ایران اما برخی اعضای این تیم به دلیل همراه داشتن اقلام غیرمجاز که گفته می شود نوشیندنی های غیر مجاز است باعث معطلی چند ساعته تیم ملی در فرودگاه امام شدند.
  2. گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی به شورای امنیت ، از جو بایدن خواست تحریم ها علیه ایران مرتبط با برجام را بردارد.
  3. رئیس جمهور در جلسه هیات دولت گفته که اگر این دو ویروس ترامپ و کرونا نبودند الان نرخ دلار زیر ۵ هزار تومان و نرخ تورم ۵ درصد بود.
  4. رسانه معتبر آمریکایی هالیوود ریپورتر فهرستی از ۱۰ فیلم مهم امسال جشنواره فیلم کن را منتشر کرده که نباید از دست داد که «یک قهرمان» ساخته جدید اصغر فرهادی دراین فهرست است. هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن ۱۵ تا ۲۶ تیر برگزار می‌شود.
  5. بورس تهران آخرین روز هم سبز بود و شاخص با رشد ۸ هزار و ۴۰۵ واحدی به عدد یک میلیون و ۲۵۶ هزار واحدرسید.
  6. دیدر رئیسی با شش کاندید رقیبش در انتخابات برگزار شد .
  7. رئیسی همچنین در نامه‌ای به رهبر انقلاب اجازه خواست که در این مدت بر تشکیل دولت متمرکز شود. درخواستی که باعث تسریع در معرفی رییس قوه قضاییه جدید خواهد شد.
  8. خبر دیگر از رییس جمهور منتخب اینکه دفترش با احمد زیدآبادی فعال سیاسی ملی‌مذهبی تماس گرفته و از او مشورت خواسته‌اند. زیدآبادی گفته که تصمیم گرفتم با توجه به مجموعه امکانات و محدودیت‌های آقای رئیسی، آنچه را به صلاح کشور و کمک به گذر ایران از این وضعیت اسفبار می‌دانم، به طورِ روشن و بدون هرگونه سانسور، هر از گاهی به صورت مکتوب به دفتر وی بفرستم.
  9. گویا تصویب خبرهای خوب در دولت تسریع شده ؛ مخصوصا خبرهایی که تامین بودجه‌اش با دولت بعدی است . سخنگوی دولت از تصویب لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در جلسه امروز هیئت دولت خبر داده و گفته که از این پس همه بازنشستگان تا ۹۰ درصد حقوق شاغل همتراز خودشان را خواهند گرفت و این موضوع مشمول بازنشستگان تأمین اجتماعی هم خواهد شد.
  10. خبرنگاران در اعتراض به عدم پاسخگویی سازمان محیط زیست نسبت به مرگ دو خبرنگار در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در ارومیه امروز مقابل این سازمان تجمع کردند. البته طرف مقابل سعی کرد با صدای بلندگوی یک مراسم مذهبی این تجمع را تحت الشعاع قرار دهد
  11. شبکه خبری فرانس۲۴ گزارش داده طی چند روز گذشته ۱۳۴ نفر در ونکوور کانادا از شدت گرما جان باخته‌اند . گرمای هوا نزدیک به ۵۰ درجه سانتیگراد و بی‌سابقه بوده است
  12. بررسی طرح محدودکننده اینترنت به بعد از تعطیلات مجلس موکول شد. این برای دومین بار است که این طرح در دستور کار قرار می گیرد و از دستور کار خارج می‌شود
  13. قرار است مستندی با نام پدرکشتگی در مورد قتل دردناک بابک خرم‌دین توسط پدرش ساخته شود
  14. طرح دولت برای ثبت نام واحد‌های مسکونی در سامانه املاک کشور برای گرفتن مالیات از خانه‌های خالی شکست خورد. وزیر راه وشهرسازی گفته فقط ۱۳ درصد در سامانه ثبت نام کرده اند و خودش هم هنوز فرصت نکرده مشخصات خانه اش را ثبت کند!
  15. ویدئوی خاص و دردناک امروز آتش سوزی یک معلم ریاضی در مقابل دادگستری اصفهان است. فروشنده یک آپارتمان را علاوه بر او به یکی دیگر فروخته بود و مدت‌ها پیگیر قضایی بوده است. خبری از وضعیت جسمانی او منتشر نشده است
  16. دو پزشک مهم در نیشابور درگیر شده‌اند و یکی به شدت مصدوم شده و پزشک ضارب هم با خوردن قرص خودکشی کرده است و تلاش‌ها برای نجاتش بی اثر بوده است.
  17. امروز قرارداد لئو مسی با بارسلونا به پایان رسید و این بازیکن می‌تواند به هر باشگاهی که بخواهد منتقل شود.
  18. مینو محرز عضو ستاد مقابله با کرونا در واکنش به صحبت‌های فرمانده سپاه در خصوص آمادگی برای ارسال واکسن ایرانی به آمریکا گفته که آمریکا خودش به اندازه کافی واکسن دارد و حتی ۵۰۰ میلیون دوز واکسن به کوواکس برای کمک به کشورهای دیگر داده است
کدخبر: ۳۹۹۸۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر