کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۸۱۸۰
تاریخ خبر:

بسته خبری : تا هفت صبح چه خبر بود؟

اگر اخبار ۱۲ ساعت گذشته را نخوانده اید ، این ۱۰ خبر کوتاه را از اتفاقات خبری دیشب تا هفت صبح امروز بخوانید ، کافی است:

۱- حال تیم ملی والیبال اصلا خوب نیست. دیشب هفتمین شکست پیاپی را مقابل لهستان تجربه کرد. از سال ۱۹۹۱ تا بحال این رکورد شکست پیاپی را نداشته ایم.

۲- بازار ارزهای دیجیتال سقوط وحشتناکی را تجربه می کند. بیت‌کوین در حال حاضر با کاهش ۹.۵۲ درصدی به قیمت ۲۹ هزار و ۸۲۰ دلار و اتریوم با کاهش ۱۰.۰۸ درصدی به قیمت ۱۷۸۶.۴۰ دلار معامله می‌شود.

۳- خبر کشف یک مرکز غیرقانونی تولید رمزارز در غرب شهر تهران از عجیب ترین خبرهای روز بود. این مرکز با هفت هزار دستگاه ماینر ۴ درصد کل برق کشور را مصرف می کرد. یعنی تقریبا دو برابر برقی که نیروگاه اتمی بوشهر تولید می کند. هیچ کس هم تابحال نگفته مگر می شود اداره برق منطقه و تهران از این حجم مصرف برق در یک کارخانه متروک بی خبر بوده باشد

۴- تا شهریور ماه ، اینترنت ماهواره ای استاراینک در تمام نقاط جهان قابل استفاده می شود. سرعت بین ۵۰ تا ۱۵۰ مگابایت بر وانیه خواهد بود. هنوز معلوم نیست در ایران هم این سرویس به این زودی قابل دسترس خواهد بود یا خبر

۵- شورای عالی انقلاب فرهنگی کنکور ورودی دانشگاهها را حسابی تغییر داد. از سال بعد کنکور دو بار برگزار می شود تا دانش آموز استرس از دست دادن یکسال را نداشته باشد. سهم معدل دیپلم هم از پذیرش در دانشگاهها ۶۰ درصد است و نتیجه کنکور ۴۰ درصد تاثیرگذار است.

۶- بعد از هشدار در مورد قرص های لاغری گلوریا مبنی بر اینکه حاوی شیشه و اعتیاد آور ایت. حالا رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفته برخی سیگارهای الکتریکی حاوی حشیش هستند!

۷- اوضاع در افغانستان اصلا خوب نیست. همزمان با خروج نیروهای آمریکایی ، طالبان شهر به شهر پیشروی می کند . شلاق زدن پیرمردی که ویدئوی رقص سنتی اش منتشر شده بود ، دردناک و نشانه بازگشت روزهای سخت حاکمیت طالبان بر مردم است.

۸- بعد از تولید واکسن کرونا که در زمان بسیار کنی انجام شد، حالا رفابت بزرگ برای تولید قرصی که در مراحل اولیه کرونا را درمان می کند شروع شده . دولت آمریکا سه میایارد داار برای این پروژه کمک مالی کرده است و احتمالا تا پایان امسال اولین نمونه قرص ها در دسترس خواهد بود.

۹- سعید حجاریان ، تحلیل گر اصلاح طلب در یادداشتی در مورد انتخابات نوشته که اصلاحات صندوق محور مُرد و فقط مانده که با کالبدشکافی علت مرگ و قاتلین مشخص شود.

۱۰- مرکز آمار ایران گزارش داده نرخ تورم اردیبهشت امسال نسبت به اردیبهشت ۹۹، تورم ۴۳ درصدی داشته ایم. این یعنی رکورد تورم از سال ۷۴ شکسته شد. گویا مثل سال گذشته دولت کسری بودجه و درآمدش را با چاپ پول تامین می کند

کدخبر: ۳۹۸۱۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر