کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۹۸۷۴۲
تاریخ خبر:

بدقولی در واریز ‌سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی

روزنامه هفت صبح | تعلل وزارت کشور در واریز سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی برای راننده‌ها مشکل ساز شد. از یک ماه پیش که بنزین سه برابر شد و طرح سهمیه‌بندی به اجرا درآمد، دولت اعلام کرد که برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی هم تا سقف ۳۰۰لیتر در ماه بنزین سهمیه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

یعنی برنامه این بود که با این روش، افزایش قیمت کرایه‌ها تا حدی کنترل شود. البته ساز و کار واریز این سهمیه‌ها برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی با تاکسی‌های شهری متفاوت است که جلوتر توضیح می‌دهیم اما نکته اینجاست گزارش‌هایی به دست ما رسیده که نشان می‌دهد واریز سهمیه رانندگان تاکسی‌های آنلاین با تاخیر صورت می‌گیرد و این باعث نارضایتی راننده‌ها شده.

اول شیوه واریز مابه‌التفاوت سهمیه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی را توضیح بدهیم و بعد برسیم به بقیه ماجرا. قرار بر این شده که به ازای هر ۱۰۰کیلومتر پیمایش ۷لیتر بنزین سهمیه‌ای به صورت هفتگی برای هر راننده در نظر گرفته شود که البته معادل ریالی به حساب راننده واریز می‌شود.

با این شرط که حداقل پیمایش هفتگی هر راننده باید ۴۷کیلومتر باشد تا سهمیه به او تعلق بگیرد. به طور مثال اگر یک راننده در هفته ۱۶۵۰کیلومتر تردد کرده باشد یعنی ۱۱۵٫۵لیتر بنزین سهمیه‌ای به او تعلق می‌گیرد. حالا نه اینکه کارت سوخت راننده شارژ شود. ۱۱۵٫۵ لیتر را در ۱۵۰۰تومان ضرب می‌کنند که می‌شود ۱۷۳۲۵۰ تومان و این مبلغ به حساب بانکی او واریز می‌شود.

سقف این واریزی هم ۳۰۰لیتر در ماه است. یعنی اگر کسی بخواهد در یک ماه از تمام سهمیه بنزین خود استفاده کند و ۴۵۰هزار تومان ماهانه به حساب او واریز شود باید هفته‌ای به طور متوسط حدود ۱۰۷۰کیلومتر پیمایش داشته باشد. حالا برگردیم به نقطه شروع. مشکلی که پیش آمده چیست؟

قرار بر این بوده که مابه التفاوت ریالی به صورت هفتگی به حساب راننده‌ها واریز شود. بررسی ما اما نشان می‌دهد که این اقدام با تاخیر صورت می‌گیرد. به طور مشخص در مورد یکی از تاکسی‌های اینترنتی می‌دانیم از زمان شروع طرح سهمیه‌بندی، فقط سهمیه هفته اول سر موعد پرداخت شده اما سهمیه هفته دوم و سوم تجمیع شده و با هم در یک نوبت واریز شده.

بعد از آن هم برای روزهای بعد هنوز چیزی به حساب رانندگان واریز نشده. حالا ایراد کار از کجاست؟ روال کار به این صورت است که شرکت‌های تاکسی اینترنتی پیمایش هفتگی راننده‌ها را محاسبه می‌کنند و گزارش آن را به وزارت کشور ارائه می‌دهند. بعد وزارت کشور مبلغ سهمیه را به حساب رانندگان واریز می‌کند. بنابراین تعلل وزارت کشور الان برای راننده‌ها مشکل‌ساز شده است.

کدخبر: ۲۹۸۷۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • pepino1234

    مسخرش رو دراوردن فقط میخواستن بااین روش صدای ماکه اینترنتی باماشینمون کارمیکنم د رنیاد هفته اول دوم رو دادن بعدش دیگه هرو قت عشقشون کشید میدن???