کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۱۸۶۸
تاریخ خبر:

بحرانی تازه برای خاندان سلطنتی بریتانیا

روزنامه هفت صبح، مهسا مژدهی | یک: جنجال‌های خاندان سلطنتی انگلیس بی‌پایان به نظر می‌رسند.در هفته اخیر دو رسوایی و درگیری در لندن باعث شده تا یک‌بار دیگر نگاه‌ها به سمت ملکه و خانواده‌اش برگردد.اولین جنجال را هری، فرزند حرف گوش نکن خاندان سلطنت که با همسرش به آمریکا مهاجرت کرده ترتیب داده و دومی داستانی قدیمی است از پرنسس دایانا، مادر هری و ویلیام که حالا باردیگر پرونده سال‌های آخر زندگی‌اش توجهات را به خود جلب کرده است.

* دو: حالا دیگر هری و مگان با اوپرا وینفری مجری معروف آمریکایی دوستی نزدیکی به‌هم زده‌اند و در حال تهیه برنامه‌ای در زمینه بهداشت روان هستند.ماجرا تقریبا از جایی شروع شد که مگان مارکل در گفت‌وگو با اوپرا و در مقابل چشم میلیون‌ها بیننده گفت که وقتی هفت ماهه باردار بوده، از دست فشارهای خاندان سلطنت و اظهارات نژادپرستانه آنها تصمیم به خودکشی داشته است. حالا هری هم در ادامه همان حرف‌ها در جلوی دوربین پرده از روابط خود با پدرش،‌مرگ مادرش، اعتیادش به الکل و مصرف گفته است. این حرف‌ها ملکه را که به‌تازگی همسرش را از دست دادهعصبانی کرده و به نظر می‌رسد طوفان بعدی در راه است.

*سه: هَری هفته گذشته در مصاحبه‌ای با دَکس شِپِرد، بازیگر فیلم‌های سینمایی و مجری پادکست آرمچِر اِکپِسپرت گفت: «وقتی صحبت از فرزند‌پروری می‌شود، اگر من نوعی از درد یا رنج را به دلیل رنج یا دردی تجربه می‌کنم که پدرم یا والدینم تجربه کرده‌اند، باید این چرخه را بشکنم و اجازه ندهم فرزندانم آن‌ را از من به ارث ببرند. ما به عنوان والدین باید تمام تلاش خود را بکنیم و بگوییم «این اتفاق برای من افتاده و من تمام سعی‌ام را می‌کنم که برای تو نیفتد.»

* چهار: از سوی دیگر پرنس هری در گفت‌وگو با همسایه‌اش، اوپرا و در برنامه منی که تو نمی‌بینی، گفت که برای فراموش کردن غم مرگ دایانا مادرش در سال ۱۹۹۷، به سوی مصرف الکل گرایش پیدا کرد و خانواده سلطنتی را به غفلت از او و همسرش مگان در هنگام فکر خودکشی متهم کرد.
هری گفت: «من الکل و موادمخدر و هر کاری که فکر می‌کردم ناراحتی مرا کمتر می‌کند را امتحان می‌کردم.» هری افزود: «من در آن دوران در طول دو روز آخر هفته به اندازه کل هفته الکل می‌نوشیدم نه برای اینکه از آن لذت ببرم بلکه برای اینکه همه چیز را فراموش کنم.»
هری با تاکید بر اینکه از دست دادن مادرش برای او خیلی ناراحت‌کننده بوده اظهار داشت: «این ناراحتی در زمانی که مگان به فکر خودکشی بود نیز به وجود آمد درحالی که خاندان سلطنتی هر دو را نادیده گرفتند.»

* پنج: ماجرای دیگر باز هم بر سر دایاناست. همسر ولیعهد انگلیس که در سال ۱۹۹۷ در تصادفی مشکوک درگذشت و به خاطر زیبایی و رفتار ویژه‌اش مورد علاقه رسانه‌ها قرار داشت. اما حالا یک پرونده نشان می‌دهد که چطور بی‌بی‌سی با فریب دایانا، مسیر زندگی‌اش را عوض کرده و زندگی‌اش را به جایی رسانده که دو سال بعد از مصاحبه‌ای تاریخی با این شبکه تلویزیونی،‌مرگش رقم خورده است.

* شش: موضوع از این قرار است که مارتین بشیر، خبرنگار مشهور شبکه بی‌بی‌سی که سال‌هاست در حال درو کردن جایزه‌های خبرنگاری است و در سال ۱۹۹۵ رو‌به‌روی پرنسس دایانا نشست تا او از زندگی زناشویی غمبارش بگوید، در حقیقت همسر ولیعهد را در آن زمان فریب داده است. پرنس ویلیام مدت‌هاست که به دنبال اثبات این است که آنچه مادرش را به سمت طلاق و بعد رفتارهای تخریب‌گرانه علیه خودش سوق داد، بی‌ربط به این مصاحبه نبوده است.بشیر حالا متهم است که به دروغ به برادر دایانا نزدیک شده و بعد به خود او گفته که یک نفر در تیم محافط برای رسانه‌ها جاسوسی همسر ولیعهد را می‌کند.

او حتی دست به جعل سند زده و به برادر دایانا سندی جعلی نشان داده که می‌گوید این محافظ از رسانه‌ها پول دریافت می‌کند. بشیر به همین بهانه دیدار با پرنسس انگلیسی را جور می‌کند و در این دیدار موفق می‌شود دایانا را تحریک کند تا پای تلویزیون اسرار زندگی زناشویی‌اش با چارلز را روی داریه بریزد. بر اثر همین مصاحبه که در آن رابطه چارلز و کامیلا(همسر فعلی ولیعهد بریتانیا) و اختلافات دایانا با دربار فاش شد، ملکه خواهان طلاق فوری این زوج شد. دایانا هم دو سال بعد در حالی که وضعیت روحی خوبی نداشت و وحشت از رسانه‌ها و خبرچینان در بندبند وجودش پنهان بود،به دلیل فرار از دست خبرنگاران تصادف کرد و از دنیا رفت.

* هفت: با خبری شدن اتهام، بشیر‌ رئیس سابق بی‌بی‌سی از کار فعلی‌اش استعفا داده و بالاخره تلویحا پذیرفته که خبرنگارش با جعل و دوز و کلک خاندان سلطنتی را با یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های تاریخ رو‌به‌رو کرده است. هری و ویلیام بی‌بی‌سی و آن ماجرا را دلیل مرگ مادرشان می‌دانند و سال‌های اخیر به شدت پیگیر این پرونده بوده‌اند. حالا بشیر از بی‌بی‌سی اخراج شده اما دو پرونده بدنام‌کننده دارد.

اولی پرنسس دایانا و مرگش پس از آن مصاحبه جنجالی و دومی بیماری روحی مایکل جکسون خواننده پرطرفدار آمریکایی که حالا مشخص شده این خبرنگار او را هم با کلک و دروغ به بی‌بی‌سی کشانده است. وکیل جکسون مدت‌ها پیش گفته بود که در واقع مرگ مایکل از بعد از آن مصاحبه شروع شد و خشم و زخم ناشی از آن باعث مصرف بیش از اندازه مخدرها برای پرفروش‌ترین خواننده جهان شد.بشیر متهم است که نه تنها جعل کرده و دروغ گفته است بلکه از نقاط ضعف دو تن از مشهورترین چهره‌های جهان، برای پیشبرد اهداف حرفه‌ای‌اش استفاده کرده است.

کدخبر: ۳۹۱۸۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر