کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۹۹۸۵
تاریخ خبر:

ببینید | لحظه ورود زن مسلح به یک دبستان در آمریکا؛ ۶ نفر کشته شدند

پلیس نشویل آمریکا فیلمی را منتشر کرده که لحظه‌ای را نشان می‌دهد که اودری الیزابت هیل، سوار بر خودرو خود را به یک مدرسه ابتدایی مسیحی رساند و با یک تفنگ تهاجمی دست‌کم ۶ نفر را کشت. سه تن از قربانیان این حادثه که دوشنبه در یک مدرسه خصوصی کاتولیک در شهر نشویل رخ داد، کودک هستند. هر سه کودک ۹ ساله بودند. چندین نفر هم در این تیراندازی مجروح شده‌اند.

بنا بر اعلام پلیس نشویل، مهاجم در درگیری با پلیس در طبقه دوم مدرسه از پا در آمد. پلیس می‌گوید این زن یک تپانچه و دو مسلسل به همراه داشته است. انگیزه او هنوز مشخص نیست. پلیس می‌گوید در حال بررسی مانیفستی است که از مهاجم بجا مانده است.

ضارب بشدت مسلح، اودری الیزابت هیل ۲۸ ساله دانش‌آموزان سابق همین مدرسه خصوصی بود که در داخل یک کلیسا قرار دارد. دان آرون سخنگوی پلیس گفت ضارب، بیولوژیک زن بود، اما اخیرا از ضمیر مذکر استفاده می‌کرد.

به گفته پلیس، حمله کاملا برنامه‌ریزی شده بود و آن‌ها نقشه‌های دقیق مدرسه را یافته‌اند که موانع و تدابیر امنیتی در آن مشخص شده بودند. حدود ۲۰۰ دانش آموز ۴ تا ۱۱ ساله هنگام تیراندازی در مدرسه محل حادثه تحصیل می‌کنند. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به این تیراندازی، خواستار اقدام بیشتر برای مقابله با خشونت‌های مسلحانه شد. بایدن گفت: برای توقف خشونت‌های مسلحانه باید بیشتر تلاش کنیم… از کنگره می‌خواهم طرح ممنوعیت تسلیحات تهاجمی را تصویب کند.

از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون ۱۲۹ تیراندازی با تلفات بیشتر از ۴ نفر در آمریکا رخ داده است.

کدخبر: ۵۰۹۹۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر