کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۷۳۰۳
تاریخ خبر:

با پول تیگو‌۵ توربو چه خودرویی می‌توان خرید؟

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو| مدیران‌خودرو به مناسبت ۲۰ سالگی‌اش محصولی جدید را به بازار معرفی کرده: چری تیگو ۵ توربو که از موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژری مشابه آریزو ۶ بهره می‌برد. در تیگو ۵ یک موتور دو لیتری ۱۳۹ اسبی با گشتاور ۱۸۲ نیوتن‌متری قرار دارد که با یک جعبه دنده CVT هماهنگ می‌شود اما در تیگو ۵ توربو قدرت موتور به ۱۴۷ و گشتاورش به ۲۱۰ افزایش یافته و همچنین عملکرد گیربکس هم ارتقا یافته و به CVT با حالت تعویض دنده ۹ سرعته تبدیل شده است.

اگر جزو کسانی باشید که سری اول این خودرو با تیراژ ۲۴۰ دستگاه را می‌خرید تیگو ۵ توربو با تزئینات ظاهری تحویل‌تان داده می‌شود که خطوط تزئینی قرمز روی بدنه و نشان ۲۰سالگی مدیران‌خودرو هستند. این شرکت برچسب قیمت ۷۹۰ میلیون تومانی روی تیگو ۵ توربو زده که به معنی ۳۸ میلیون گران‌تر بودن نسبت به تیگو ۵ است اما با این بودجه می‌توان به سراغ چه خودروهایی در بازار رفت؟

*** پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۷ صفر (۷۶۰ تا ۷۸۰ میلیون)
کراس‌اوور خوش‌فروش پژو در بازار ایران که نسل جدیدش بازار اروپا را شخم زده و تبدیل به پرفروش‌ترین شاسی‌بلند بهار ۲۰۲۱ اروپا شده! با خرید ۲۰۰۸ می‌توانید از بازار کارکرده خوب آن مطمئن باشید. البته ۲۰۰۸ را بیشتر می‌توان یک خودروی کراس دانست تا شاسی‌بلند و از این رو ابعاد کوچکش در قیاس با رقبای چینی همچون هایما S7 ممکن است توی ذوق‌تان بزند! اگر شتاب، قدرت مانور و فرمان‌پذیری برایتان مهم است، پژو ۲۰۰۸ با موتور ۱٫۶ لیتری توربوی ۱۶۳ اسبی‌اش ناامیدتان نمی‌کند.

*** هایما S7 پلاس مدل ۱۴۰۰ صفر / (۷۵۰ تا ۷۶۰ میلیون)
هایما S7 هنوز هم به درد کسانی می‌خورد که از ابعاد کوچک کراس‌اوورهای چینی خوش‌شان نمی‌آید و خودرویی جادار می‌خواهند. به نظر نمی‌رسد که تا مدت‌ها دردسر خدمات پس از فروش و معامله این خودرو در بازار دست‌دوم‌ها را داشته باشید اما ایران‌خودرو آب پاکی را روی دست کسانی ریخت که منتظر تغییرات اساسی در نسخه پلاس این خودرو بودند. هایما S7 پلاس همان نمای خارجی قبلی را دارد و موتورش هم همان موتور ۱٫۸ لیتری توربوی ۱۷۰ اسبی است. اگرچه کابین آن شیک‌تر شده و تریم پیانویی و نمایشگر ۸ اینچی نظرتان را جلب خواهد کرد.

*** اس دبلیو ام G01 مدل ۱۴۰۰ صفر / (۷۵۰ تا ۷۶۰ میلیون)
اس دبلیو ام G01 به اندازه G01F چندان رخ زیبایی ندارد و تاحدی عنصر محافظه‌کاری هم در طراحی‌اش احساس می‌شود. این دورگه چینی-ایتالیایی اصلاً بازار کارکرده خوبی ندارد و به‌رغم گذشت مدت‌ها از زمان حضورش در بازار هنوز نتوانسته نظر مساعد خریداران را به سمت خود جلب کند (و با آمدن دیگنیتی کار آن سخت‌تر هم شده است!).

پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوی ۱۵۵ اسبی G01 برتری خاصی نسبت به رقبا ندارد و اگر سطح ایمنی خودرو برای‌تان مهم است شاید با دیدن دو ستاره ایمنی آن در سی‌انکپ دچار تردید شوید اما اگر خواهان داشتن کراس‌اووری با مجموعه تقریباً کاملی از آپشن‌های رفاهی هستید، اس دبلیو ام G01 فوق‌العاده است و می‌توانید حسابی پز امکاناتش را بدهید.

کدخبر: ۳۹۷۳۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر