کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۸۰۵۶
تاریخ خبر:

بازگشت فولکس‌واگن به ایران چقدر واقعیت دارد؟

روزنامه هفت صبح | در سه سالی که فولکس‌واگن در ایران غایب بود، تنها نمونه‌های محدودی از پاسات، بیتل، گلف GTI و تیگوان در بازار قابل خریداری بودند اما گویا شرایط فعلی هم در حال تغییر است و این خودروساز آلمانی برای ورود دوباره به ایران دورخیز کرده است.

به گزارش بیت‌ران، با قطعی شدن ریاست جمهوری جو بایدن و احتمال بازگشت آمریکا به برجام، شرکت فولکس‌واگن قصد بازگشت به بازار ایران را دارد. یک منبع آگاه در این‌باره به بیت‌ران گفت: «بازگشت فولکس‌واگن به ایران محتمل به‌نظر می‌رسد و این شرکت از ماموت خودرو خواسته تا صبر کند و خط تولید این شرکت را در اختیار خودروساز دیگری قرار ندهد. این شرکت حاضر به پرداخت غرامت به شرکت ماموت خودرو شده است.»

*** منتظر کدام خودروها باشیم؟
هنوز به صورت رسمی اطلاعاتی در خصوص آنکه کدام مدل‌ها برای ورود یا حتی همکاری مشترک جهت مونتاژ در ایران در نظر گرفته شده‌اند، منتشر نشده است. با این حال بر اساس تجربه حضور کوتاه‌مدت فولکس‌واگن و همچنین فروش دیگر رقبا می‌توان احتمال حضور برخی از خودروها را قوی‌تر دانست.
محتمل‌ترین گزینه، پرفروش‌ترین محصول فولکس‌واگن در سال‌های اخیر است.

گلف فعلاً در تیپ GTI مدل ۲۰۱۸ و به تعداد محدود در بازار ایران حضور دارد و اکنون در بازار قیمتش ۱٫۸ میلیارد تومان است‌ اما تیپ پایه گلف با اختلاف قیمت پنج هزار دلاری گزینه‌ای جذاب‌تر برای حضور در سال آینده خواهد بود. نسل هشتم گلف در طراحی داخلی و خارجی نمایانگر هاچ‌بکی زیبا و دوست‌داشتنی است.

از بین پیشرانه‌های آن، گزینه ۱٫۵ لیتری توربو با خروجی ۱۴۸ اسب‌بخار با بازار ایران سنخیت بیشتری دارد. احتمالاً گلف در صورت ورود با قیمتی ‌بین ۱٫۳ تا ۱٫۵ میلیارد تومان عرضه شود.اما سگمنت کراس‌اوور بازار پررونقی است که فولکس‌واگن دوست ندارد آن را از دست بدهد و چه نماینده‌ای بهتر از تائوس که یک پله از تیگوان پایین‌تر است و گزینه‌ای اقتصادی به شمار می‌رود؟ فولکس‌واگن تائوس از پیشرانه ۱/۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۹ نیوتن متر گشتاور بهره خواهد برد.

این پیشرانه با جعبه دنده هشت سرعته خودکار هماهنگ شده و انتقال قدرت به چرخ‌های جلو صورت می‌گیرد. تائوس در صورت حضور از تیگوان دو میلیارد تومانی حدود ۲۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر برای خریدار آب خواهد خورد.در سگمنت سدان با توجه به قیمت پایه پاسات (۲۳ هزار دلار) گزینه‌ای ارزان‌تر انتخاب خواهد شد که جتای ۱۸ هزار دلاری است. سدانی خوش‌چهره که می‌رود تا با حضور در بازه قیمتی زیر ۱٫۵ میلیارد تومان تبدیل به کابوس سوناتا و اپتیما در ایران شود.

جتا نسبت به پاسات از طراحی اسپورت‌تر و جمع‌و‌جورتری بهره می‌برد. پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوی این خودرو ۱۴۷ اسب بخار قدرت داشته و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز تنها ۶٫۹لیتر است. برای کسانی که خودرویی قوی‌تر بخواهند، نسخه GLI جتا گزینه‌ای جذاب است که از پیشرانه‌ای مشترک با گلف GTI بهره می‌برد و به امکاناتی مانند دیفرانسیل لغزش محدود (LSD) و سیستم تعلیق چند اتصالی (مولتی‌لینک) در عقب مجهز شده است.

کدخبر: ۳۶۸۰۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر