کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۵۲۸۹
تاریخ خبر:

بازگشت زندگی به‌ اروپا بعد از واکسیناسیون

روزنامه هفت صبح | کشورهای اروپایی در آستانه فصل توریستی تابستان و پس از سرعت گرفتن کمپین‌های واکسیناسیون محدودیت‌های کرونایی را کاهش می‌دهند و خود را برای پذیرایی از گردشگران خارجی آماده می‌کنند.۲۷عضو اتحادیه اروپا قصد دارند تا ماه جولای (ماه آینده) از گواهینامه دیجیتال واکسن برای سفرهای تابستانی استفاده کنند.در اینجا بخشی از وضعیت چند کشور اروپایی را به نقل از عصر ایران با هم مرور می‌کنیم:

* یک: فرانسه: محدودیت‌های رفت‌‌وآمد شبانه فرانسه روز چهارشنبه ۱۹ خرداد از ساعت ۲۳ شب تا ۶صبح آغاز خواهد شد.این محدودیت در حال حاضر از ساعت ۲۱ اجرایی می‌شود.قرار است محدودیت و مقررات منع رفت‌وآمد در تاریخ ۹ تیر سال جاری به پایان برسد.رستوران،کافه و بارها می‌توانند با ۵۰درصد ظرفیت فضای سالن‌های سرپوشیده و با حداکثر شش نفر بر سر هر میز به مشتریان خود خدمات ارائه دهند.موزه، سینما، اماکن ورزشی و مغازه‌های غیرضروری می‌توانند ظرفیت ورود افراد به فضاهای خود را افزایش دهند.

* دو: آلمان:محدودیت‌های شدید پس از قرنطینه و تعطیلات سراسری ماه نوامبر گذشته (آبان ۱۳۹۹) در آلمان کاهش یافته اما هنوز محدودیت‌ها در مناطقی با شمار مبتلایان زیاد برقرار است. استفاده از ماسک‌های پزشکی در مغازه‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی اجباری است.سرو غذا در تراس، فضای باز رستوران‌ها،رفتن به موزه و کنسرت‌ در فضای روباز امکان‌پذیر است.در برخی مناطق مانند ایالت غربی راینلند فالتز به دلیل کاهش میزان شمار مبتلایان رستوران‌هایی با فضای سرپوشیده نیز باز و فعال هستند.کودکان گروه سنی ۱۲ تا ۱۵سال آلمان نیز به ‌زودی می‌توانند با واکسن فایزر- بیون تک واکسینه شوند.

* سه: ایتالیا: فضای سرپوشیده و داخلی رستوران‌ و بارها در ایتالیا باز هستند و چهار نفر می‌توانند سر یک میز در این فضاها بنشینند (اگر همه مشتریان از یک خانواده باشند تعداد بیشتری می‌توانند بر سر یک میز قرار گیرند).سالن‌های ورزشی می‌توانند با ۲۵درصد ظرفیت خود کار کنند.ساعات ممنوعیت رفت‌وآمد از اواسط نیمه شب ۱۷ خرداد کاهش می‌یابد و مردم از نیمه شب تا ۵ صبح ملزم به اجرای قوانین منع رفت‌وآمد هستند.

ساعت منع رفت‌وآمد کنونی از ۲۳ شب آغاز می‌شود. این محدودیت در صورت ادامه روند فعلی از ۳۱ خرداد کاملا رفع خواهد شد.سه منطقه ایتالیا در حال حاضر به ناحیه سیف تبدیل شده‌اند. در این مناطق که کم خطرترین مناطق کرونایی ایتالیا لقب گرفته‌اند رعایت فاصله اجتماعی یک متری و استفاده از ماسک در فضای سربسته تنها محدودیت‌های موجود محسوب می‌شود.اگر شرایط بهبود یابد مناطق بیشتری مانند رم و میلان در ۷ و ۱۴ ژوئن (۱۷ و ۲۴ خرداد) به مناطق کم خطر تبدیل خواهند شد و با رفع کامل یا بیشتر محدودیت‌ها مواجه می‌شوند.

* چهار: دانمارک:مشاغل فعال در فضاهای سرپوشیده به استثنای کلوپ‌های شبانه باز خواهند شد. دولت همچنین برای همه افراد بالای ۱۵سال گذرنامه کرونا در نظر گرفته است.این گذرنامه که در تلفن همراه یا به صورت کاغذی قابل نمایش است شرایط افراد در یکی از سه حالت واکسینه شده، مبتلای بهبود یافته یا منفی شده در ۷۲ ساعت گذشته را نشان می‌دهد. مردم باید برای ورود به سینما، موزه، آرایشگاه، رستوران و غذاخوری‌های سرپوشیده این گذرنامه کرونایی را نشان دهند.

* پنج: یونان:دولت یونان در صورت تزریق واکسن کرونا یا جواب منفی تست آن به گردشگران بسیاری از کشورها اجازه ورود می‌دهد.یونان می‌گوید: استفاده از ماسک در تمامی اماکن عمومی اجباری است.بارها و رستوران‌ها در این کشور باز هستند و بر سر هر میز شش نفر دور هم جمع خواهند شد.سواحل این کشور با حفظ فاصله اجتماعی باز هستند.ساعات منع رفت‌وآمد شبانه به ۰۰:۳۰ نیمه شب تا ۰۰:۰۵ صبح تغییر خواهد کرد. موزه‌ها و اماکن تاریخی روباز فعال هستند.

* شش: لهستان: صورت باید در فضاهای سربسته پوشانده شود و حفظ فاصله ۱٫۵ متری در این فضاها الزامی است. مغازه، رستوران و بارها باز هستند.موزه‌ها، گالری‌های هنری، سینما و تئاترها با ظرفیت ۵۰درصد باز هستند. سالن‌های ورزشی، استخرهای شنا، پارک‌های تفریحی از ۱۶ خرداد باز شدند و مراسم عروسی با ظرفیت ۱۵۰ مهمان قابل برگزاری است.

* هفت: اسپانیا: اسپانیا از روز گذشته استقبال از همه گردشگران واکسینه شده را آغاز کرد و مسافران بریتانیا را در لیست انتظار خود نگه می‌دارد.در واقع مسافران بریتانیا در اسپانیا باید برای اطمینان به قرنطینه بروند.اکثر مسافران اروپایی هنوز مجبورند در حین ورود به اسپانیا تست منفی کرونای خود را ارائه دهند.مغازه‌ها، بارها، رستوران و موزه‌ها باز هستند و استفاده از ماسک همچنان در بسیاری از اماکن عمومی اجباری باقی می‌ماند.

* هشت: بلژیک: مغازه‌ها در بلژیک باز هستند و کافه رستوران‌ها روباز در ماه مه (ماه گذشته) باز شدند. حداکثر ۱۰نفر می‌توانند در فضای باز با یکدیگر دیدار کنند.محدودیت‌های بیشتر در ۹ ژوئن کاهش می‌یابد و می‌توان مهمانی یا رستوران رفتن را به محیط داخلی منتقل کرد.این اتفاق زمانی می‌افتد که تعداد بیماران کرونایی حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه به کمتر از ۵۰۰ نفر برسد.

* ۹: پرتغال:پرتغال بسیاری از محدودیت‌های خود را لغو کرده اما شرایط بحرانی تا ۲۳ خرداد تمدید شده است. استفاده از ماسک همچنان اجباری است.فروشگاه‌ها باید در روزهای هفته ساعت ۲۱ و در آخر هفته ساعت ۱۹ تعطیل کنند.رستوران‌ها و کافه‌های خیابانی می‌توانند در فضاهای سرپوشیده از شش نفر و در فضاهای روباز از ۱۰نفر پذیرایی کنند و باید در ساعت ۲۲:۳۰ ببندند.

* ۱۰: هلند: دولت هلند در ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) و با بازگشایی تقریبی همه چیز به سطح و مرحله جدیدی ورود کرد.در حال حاضر چهار نفر می‌توانند به خانه شخصی اقوام و آشنایان بروند. رستوران‌ها و کافه‌ها می‌توانند بین ساعات ۰۰:۰۶ تا ۲۲:۰۰ در فضاهای روباز و سرپوشیده برای چهار نفر و با رعایت فاصله اجتماعی ۱٫۵ متری غذا و نوشیدنی سرو کنند. فضاهای داخلی موزه‌ها و اماکن تاریخی می‌توانند باز شوند و تصمیم برای تسهیل بیشتر در ۲۲ ژوئن (یکم تیر) گرفته خواهد شد و هفته پس از آن اجرایی می‌شود.

* ۱۱: جمهوری ایرلند: اماکن اقامتی برای تعطیلات در ۲ ژوئن (۱۲ خرداد) باز شدند.از دیروز هر خانوار واکسینه نشده می‌توانست از خانوارهای واکسینه نشده استقبال و پذیرایی کند.برای خانوارهای واکسینه شده این کشور جایزه واکسن در نظر گرفته شده است.رستوران و بارهای روباز این کشور همچنان می‌توانند برای گروه‌های شش نفری بالای ۱۳سال خدمات ارائه دهند و حداکثر ۲۵نفر می‌توانند در عروسی‌های این کشور شرکت کنند.تصمیمات بیشتر برای کاهش محدودیت‌ها در ۵ جولای (۱۴ تیر) گرفته می‌شود.

* ۱۲: سوئد: سوئد در سال گذشته تلاش کرد تا از وضع قوانین تعطیلات سراسری خودداری کند اما اینک آخرین کشور اسکاندیناوی است که شروع به کاهش محدودیت‌های کرونایی کرده است. بیشتر مشاغل در فضای روباز سوئد باز هستند.این کشور از اول ژوئن اجازه داد تا رستوران‌ها به چهار نفر بر سر هر میز و با فاصله یک متری از هم خدمات ارائه دهند.قوانین مربوط به شمار افرادی که در رویدادهای ورزشی، کنسرت فضای باز، سینما و بازارها نیز شرکت می‌کند تسهیل شده است.

کدخبر: ۳۹۵۲۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر