کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۴۶۸۲
تاریخ خبر:

باجگیری در اروندکنار و ‌یک نقص بزرگ قانونی

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌چهاردهم دی ماه ۱۳۵۶٫ در صفحه اول روزنامه اطلاعات خبر دندانگیری پیدا نمی‌کنید. خبری در صفحات دیگر نیست تا صفحه ۹ که یک وکیل دادگستری به یک نقص در قوانین کشور اشاره کرده است که طبق آن اگر یک دختر با یک مرد متاهل رابطه برقرار کند هیچ مجازات قانونی او را تهدید نمی‌کند اما اگر این دختر با همین مرد متاهل ازدواج کند به حبس بین شش ماه تا یک‌سال محکوم می‌شود! تیتر این مطلب این است:‌ یک نقص بزرگ قانونی؛ ‌رابطه نامشروع زن بی‌شوهر با مرد زن‌دار آزاد است!

فیلم تازیانه‌های بلوغ اکران شده است.یکی دیگر از فیلم‌های خاص ایتالیایی. در صفحه حوادث داستان یک تجاوز و حق‌السکوت بگیری از آبادان نقل شده است. سه مرد آبادانی به اسم‌های محمد حسین،‌عبدالحسین و عمودی،‌ به سراغ زنی متاهل به نام خیریه در روستای اروندکنار می‌روند و به دروغ به او می‌گویند که شوهرش فاضل بر اثر سانحه رانندگی کشته شده است. خیریه دچار شوک می‌شود و از حال می‌رود و سه مرد او را سوار اتومبیل خود می‌کنند و او را زیرپل یک جاده می‌برند و به او تجاوز می‌کنند و همان جا رهایش می‌کنند.

پس از مدتی خیریه به سمت خانه خود برمی‌گردد. در این میان جوانی به اسم عبادالله شاهد ماجرا بوده. او فردای آن روز به خانه خیریه می‌رود و به او می‌گوید که شاهد ماجرا بوده و اگر خیریه حق‌السکوت ندهد داستان را به شوهرش فاضل می‌گوید. او بعد سراغ آن سه مرد می‌رود و از‌ آنها طلب حق‌السکوت می‌کند.

این سه نفر هم خشمگین به سراغ خیریه می‌روند تا رقم حق‌السکوت را از او بگیرند که فاضل همسر خیریه متوجه ماجرا می‌شود و شکایت می‌کند و هر سه مرد متجاوز و جوان حق‌السکوت بگیر به زندان می‌افتند. تعداد پرونده‌های تجاوز در سال‌های ۵۵ و ۵۶ واقعا بیش از حد بوده‌اند. رضا پهلوی هم با کلی خدم و حشم رفته تایلند. سرتیپ داوود خاتمی،‌ کامبیز یزدان‌پناه، ‌احمد اویسی، ‌سیروس فرزانه و مهدی حاجی منیری از همراهان او در این سفر بوده‌اند.

پنجشنبه ۱۵ دی ماه ۱۳۵۶٫ خبر مهم شیوع آنفلوآنزا در میان دانش‌آموزان تهرانی بوده است وصفحه ۳ گزارشی کار شده از سکه بودن کاروبار کاشتن مو بر سر آقایان. یک خبر بامزه دیگر که خیلی هم جدی مطرح شده اختراع داروی فراری دادن مردان مزاحم مخصوص خانم‌هایی که می‌خواهند از شر مردان شهوت پرست راحت شوند! به من حق بدهید که جزئیات چنین خبری را نخوانم و نقل نکنم! عکسی هم درج شده از یک صف طولانی برای تخم مرغ که از قرار دی ماه ۵۶ در تهران نایاب بوده است!

به حق چیزهای ندیده و نشنیده! قبض‌های اشتباه و نجومی برای برق و آب هم سوژه گزارش صفحه ۵ است. با این عنوان که کامپیوترها فقط به ضرر مردم اشتباه می‌کنند. در صفحه ۷ شهروندی نامه نوشته و گفته چرا شهرداری مناطق نیاوران و شمیرانات برای ساخت ساختمان‌های چند طبقه مجوز می‌دهد و موجب می‌شوند که نورآفتاب از بقیه ساکنین دریغ شود و منظره زیبای البرز محو شود.

این شهروند منظورش ساختمان‌های ۳ و ۴ طبقه بوده و اصلا فکر نمی‌کرده که برج‌های ۱۰ ، ۲۰ و ۳۰ طبقه روزی کل شمیرانات را تسخیر خواهند کرد. فیلم‌های این سرزمین مال من است ساخته هنری کینگ، تا سه بشمار و دعا کن ساخته وینسنت شرمن و کمدی مسلح و آماده به جنگ هالیوودی‌هایی هستند که پنجشنبه و جمعه از تلویزیون پخش خواهند شد.

کدخبر: ۴۳۴۶۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر