کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۵۸۸۷
تاریخ خبر:

انتقام یا‌ شکستن طلسم نبردن‌ در منامه؟

روزنامه هفت صبح | ‌بحرین تیمی متوسط‌ است که برای بازی با تیم های قوی طراحی شده، پس بهتر است آن ۱۴‌گل را فراموش کنید . این که آنها یک بار ما را از جام جهانی دورکرده اند ویک بار با شش گل شکست خورده‌اند و یک بار هم با ۴ گل ماجرا را زیاد متفاوت نمی کند. با تیمی روبه رو هستیم که برای بازی با تیم های بزرگ طراحی شده است برای همین کامبوج را به سختی شکست می‌دهد ولی عراق را متوقف می‌کند. پس امشب بااعصاب پولادین به دیدن مسابقه ای بنشینید که حتما عذابتان خواهد داد و مضطربتان خواهد کرد. امیدوار باشیم که پایان خوبی داشته باشد.‌

*** زخمی که کهنه نمی‌شود
از آخرین تقابل ایران و بحرین پنج سال می‌گذرد اما در مصاف‌های اخیر، ایران معمولا مشکلی در برابر بحرین نداشته است. در جدال آخر این دو تیم، ایران در جام ملت‌های استرالیا با دو گل احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی بحرین را ۲برصفر شکست داد. قبل از آن مصاف دو تیم در کویت در چارچوب مسابقات غرب آسیا بدون گل مساوی تمام شد. در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴، در تهران، ایران با شش گل بحرین را گلباران کرد و بازی دو تیم در بحرین با تساوی یک - یک به پایان رسید. در جام ملت‌های آسیای ۲۰۰۴ هم بحرین را با نتیجه ۴بر۲ مغلوب کردیم اما انگار آن شکست ۳بریک در منامه و رقص بحرینی‌ها با پرچم عربستان، با هیچ پیروزی بزرگی تلافی نمی‌شود و هنوز هم دل‌مان با بحرینی‌ها صاف نشده است. حتی با برد ۶برصفر در تهران!

*** درباره سوسا سرمربی بحرین
سرمربی این تیم هلیو سوسای ۵۰ ساله است که در تیم ملی جوانان، المپیک و بزرگسالان پرتغال دستیار کارلوس کی‌روش بود. در واقع بحرین اولین تجربه ملی سوسا در سرمربیگری است. قبل از میروسلاو سوکوپ هدایت بحرین را بر‌عهده داشت. او پس از نتایج نه‌چندان خوب در جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۹ امارات از هدایت بحرین کنار گذاشته شد. سوسا دیروز در نشست خبری خود گفت: «ایران تیم قدرتمندی است و بهترین تیم قاره آسیاست. تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در این بازی بهترین عملکرد را داشته باشیم. بازی ما با کامبوج کاملا متفاوت با بازی فردای ما با ایران است.»

*** درباره شرایط بحرین
بحرین اگرچه هرگز تیم درجه اولی در آسیا نبود و نیست اما گاهی برای تیم ملی ایران دردسرهایی ایجاد کرده است. همین که هنوز نتوانسته‌ایم این تیم را در خانه‌اش شکست بدهیم نشان می‌دهد که ممکن است امروز چه مشکلاتی داشته باشیم. بحرین در حال حاضر با دو بازی، یک برد و یک مساوی در گروه سوم است. این تیم در بازی اول خود در خانه با عراق مساوی کرد و در بازی دوم کامبوج را با یک گل شکست داد! همان کامبوجی که از ایران ۱۴ گل خورد‌ اما نباید بحرین را به خاطر پیروزی یک گله مقابل کامبوج تیم ضعیفی بدانیم. آنها عراق را متوقف کرده‌اند، همان تیمی که در این سال‌ها مقابل ایران شکست‌ناپذیر بوده است. در مجموع ایران و بحرین تا امروز ۱۵ بار روبه‌روی همدیگر قرار گرفته‌اند که هفت پیروزی سهم تیم ایران و چهار پیروزی هم سهم بحرین بوده است.

*** نقط قوت بحرین
بازی در منامه یک امتیاز بزرگ برای بحرین در مقابل ایران به شمار می‌رود. آنها هرگز در خانه به ایران نباخته‌اند و این یک امتیاز بزرگ روحی برای آنها خواهد بود. نکته مهم درباره آنها انگیزه‌ای است که همواره در برابر ایران دارند. تحمل باخت به ایران برای آنها آسان نیست و آنها حتی اگر از ایران ببازند، باز هم با درگیری‌های فیزیکی و روانی، برای ملی‌پوشان ایران دردسر درست خواهند کرد و باید مراقب باشیم تا در دام این درگیری‌ها نیفتیم.

*** ستاره بحرین کیست؟
بحرینی‌ها یک ستاره گلزن و باتجربه به نام اسماعیل عبداللطیف در خط حمله‌شان دارند. این بازیکن ۳۳ ساله که گلزن‌ترین بازیکن تاریخ بحرین هم به شمار می‌رود، در ۱۱۸ بازی پیراهن تیم ملی کشورش را پوشیده و موفق شده در این مسابقات ۴۲ بار دروازه حریفان را باز کند. عبداللطیف عضو باشگاه المحرق امشب نیز احتمالا در ترکیب تیم ملی بحرین به میدان می‌رود و با این شرایط رقابت جالبی برای گلزنی میان او و مهاجمان تیم ملی ایران رقم خواهد خورد. خصوصا حالا که سردار آزمون انگیزه زیادی دارد تا گل‌های زده‌اش را در مسابقات ملی افزایش بدهد تا در آینده‌ای نه‌چندان دور به رکورد علی دایی نزدیک شود.

*** نقاط ضعف
بحرین خط حمله قدرتمندی ندارد. آنها به کامبوج فقط یک گل زدند و گل‌شان به عراق هم با اشتباه مهلک دروازه‌بان این تیم به ثمر رسید. بنابراین اگر دروازه‌بان و خط دفاع ایران، مثل همیشه آماده و هماهنگ باشند، بعید است مقابل این تیم گلی بخوریم. بحرین خط دفاع نسبتا خوبی هم دارد اما دروازه‌بان این تیم هم دروازه‌بان مطمئنی نیست و مهاجمان ما می‌توانند روی اشتباهات احتمالی او حساب کنند.

*** ترکیب احتمالی ایران
مارک ویلموتس احتمالا تیمش را با همان ترکیبی به زمین خواهد فرستاد که در مقابل کامبوج بازی کردند. اشکان دژاگه مثل بازی قبل مصدوم است و به احتمال زیاد باز هم محمد محبی جایگزین او خواهد شد. در خط دفاع مصدومیت سیدمجید حسینی هم برطرف شده و با تیم به بحرین رفته اما بعید است ویلموتس در خط دفاع تغییری ایجاد کند و همان زوج محمدحسین کنعانی‌زادگان و مرتضی پورعلی‌گنجی بازی خواهند کرد. در سایر پست‌ها هم احتمال تغییر بسیار کم است.

*** برنامه‌ای که به سود ایران است
چند ساعت قبل از بازی بحرین و ایران، تیم‌های کامبوج و عراق به مصاف هم خواهند رفت. کامبوج اگرچه ۱۴ گل از ایران خورده اما بعید است مقابل عراق هم چنین نتیجه‌ای کسب کند. آنها برای اعاده حیثیت به میدان خواهند رفت و سعی می‌کنند نتیجه آبرومندانه‌ای کسب کنند. حتی این احتمال وجود دارد که آنها بتوانند مثل بازی مقابل بحرین، عراق را به درسر بیندازند. همین که ایران با اطلاع از نتیجه بازی عراق که مهم‌ترین رقیبش در این گروه است به مصاف بحرین می‌رود، اتفاق خوبی برای شاگردان ویلموتس خواهد بود.

*** انگیزه متفاوت ایران
همانطور که گفته شد، ایران تا به حال نتوانسته در بحرین این تیم را شکست بدهد. شکستن این طلسم توسط تیم امروز ایران کار سختی نیست. شاگردان ویلموتس در اوج آمادگی فیزیکی و روحی به مصاف حریف می‌روند و البته بحرین هم از دوران اوج خود فاصله دارد. در چنین شرایطی پیروزی برای ایران دور از دسترس نیست. بردی که اگر به دست بیاید، صدرنشینی ایران را قبل از تقابل مهم ماه آینده مقابل عراق قطعی خواهد کرد.

کدخبر: ۲۸۵۸۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر