کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۴۳۵۳
تاریخ خبر:

انتقاد یک مرجع تقلید از اظهارات غیرعلمی درباره کرونا

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از مراجع تقلید قم به انتقاد از برخی ادعاهای غیرعلمی درباره کرونا پرداخت. دروس آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی به منظور رعایت ضوابط بهداشتی و استفاده عموم، به صورت زنده از وب سایت ایشان قابل استفاده و بهره‌برداری است.

آیت الله فاضل لنکرانی در گفتگو با سایت جماران گفته:

*** برخی درباره ویروس کرونا حرف‌های غیر صحیح و غیر مطابق با دین مطرح کردند مثلا گفتند کرونا در مجلس امام حسین نمی‌آید، در حالی که این یک حرف خلاف واقع است چرا که ممکن است یک وقتی امام حسین عنایتی کند و هیچ کسی هم در حرم و مجلس ایشان مبتلا نشود و تردیدی در این وجود ندارد؛ ولی به حسب ظاهر مثل این است که بگوئیم در حرم امام حسین تفنگ کار نمی‌کند، در حالی که شاهد بودیم صدام با مأمورین ملعونش به حرم امام حسین حمله و جای گلوله‌ها الآن بر دیوارهای حرم موجود است.

*** باید بدانیم بدون علم نمی‌توان به جایی رسید ولو به مقامات عرفانی سیر و سلوک. منظور ما از علم، حقیقت علم است نه اینکه یک مقدار اصطلاحات و قواعد را علم بنامیم، بلکه حقیقت علم همان نوری است که باید در درون ما ایجاد شود.

*** قرآن این همه تشویق می‌کند به اینکه سراغ علم بروید، علم خشیت می‌آورد، خشیت هم درجه انسان را بالا می‌برد ما بخواهیم به بهانه سیر و سلوک دور علم را خط بکشیم نه مطابق با قرآن است و نه مطابق با روایات است و هیچ ضابطه‌ای ندارد. اینکه بگوئیم پنج سال، ده سال، درس خواندیم بقیه‌اش را سراغ سیر و سلوک برویم، سیر و سلوک سر جای خودش، ولی بزرگان ما تا آن لحظات آخر دست از علم برنداشتند، تا لحظات آخر دست از تحقیق و مطالعه و نوشتن برنداشتند، کنارش امور عبادی هم سر جای خودش بوده، نماز شب، قرائت قرآن، نوافل، اینها هم سر جای خودش بوده.

کدخبر: ۴۱۴۳۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1600914020

    حرف درستی زده دیگه