کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۱۸۵۳
تاریخ خبر:

افشاگری تازه یک مقام اطلاعاتی علیه بن‌سلمان

فارس نوشت:یکی از مقام‌های سابق ارشد سازمان اطلاعات عربستان سعودی ضمن توصیف ولی‌عهد سعودی به‌عنوان یک بیمار روانی و قاتل فاش کرد که او قصد ترور پادشاه پیشین سعودی را داشته است.

«سعد الجبری» یکی از مقام‌های ارشد امنیتی سابق عربستان سعودی که به نظارت بر اقدامات مشترک مبارزه با تروریسم ایالات متحده کمک می‌کرده و هم‌اکنون در کانادا به سر می‌برد در مصاحبه با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه «سی بی اس نیوز» فاش کرد که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی قبل از آن‌ که پدرش «سلمان بن عبدالعزیز» بعنوان پادشاه تاجگذاری کند، به دنبال قتل «عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» معروف به ملک عبدالله پادشاه وقت عربستان سعودی بوده است.

با این حال سعد الجبری شواهدی را در این خصوص به برنامه ۶۰ دقیقه شبکه سی بی اس که روز گذشته (یکشنبه) پخش شد، ارائه نکرد.

این مأمور سابق اطلاعاتی عربستان سعودی که در کانادا در تبعید به سر می‌برد، مدعی شده است که در سال ۲۰۱۴، محمد بن سلمان با افتخار می‌گفته که قادر به کشتن ملک عبدالله است.طبق گزارش‌های منتشر شده، در سال ۲۰۱۴، شاهزاده بن سلمان هیچ نقش بزرگی در دولت سعودی نداشته است و زمانی‌که پدرش هنوز پادشاه نشده بود، به عنوان نگهبان در دربار خاندان سلطنتی آل سعود خدمت می‌کرده است.

الجبری از مصاحبه با شبکه سی بی اس استفاده کرد تا به محمد بن سلمان هشدار دهد ویدئویی را ضبط کرده است که اسرار سلطنتی و یکسری اسناد مربوط به ایالات متحده را فاش می‌کند. یک کلیپ کوتاه و بی صدا به «اسکات پیلی» خبرنگار «۶۰ دقیقه» نشان داده شد و به گفته الجبری، این ویدئو در صورت کشته شدنش منتشر می‌شود.

الجبری در مصاحبه خود همچنین تصریح کرد که طی جلسه‌ای در سال ۲۰۱۴ با شاهزاده محمد بن نایف که بعنوان وزیر کشور عربستان سعودی ریاست سازمان اطلاعات عربستان را برعهده داشت، محمد بن سلمان که بسیار جوان‌تر بود، گفته است که قادر است برای باز کردن راه برای سلطنت پدرش، ملک عبدالله را به قتل برساند.

الجبری در این خصوص توضیح داد: «او به وی گفت: می‌خواهم ملک عبدالله را ترور کنم. یک حلقه سمی از روسیه دریافت کرده‌ام و کافی است که با او دست بدهم و کارش تمام خواهد بود».

این مأمور سابق اطلاعاتی عربستان سپس تصریح کرد که سازمان اطلاعات عربستان سعودی این تهدید را بسیار جدی گرفت و این موضوع درون خاندان سلطنتی مدیریت شد. الجبری به سی بی اس نیوز گفت که ویدئویی که این جلسه را ضبط کرده، همچنان موجود است.

کدخبر: ۴۲۱۸۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر