کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۱۱۳۹
تاریخ خبر:

افسران خوش‌پوش آلمانی در تهران

هفت صبح| به لطف حضور کوتاه‌مدت آئودی در بازار ایران، ما از این موهبت برخورداریم که سه شاسی‌بلند موفق و پریمیوم آلمانی را در ایران مورد بررسی قرار دهیم. در بالاترین رده بازار ایران که قیمت مبنای چندانی برای انتخاب ندارد، حضور آئودی Q5، مرسدس بنز GLK350 و ب.ام.و X3 می‌تواند به جدالی تمام عیار در رده خودروهای نیمه لوکس بدل شود. از بین همه این خودروها ب.ام.و باب‌ترین و بنز خاص‌ترین خودرو است و شاید از کل بنزهایی که در ۵سال اخیر به ایران وارد شده، به تعداد انگشتان یک دست از سری GLK وارد کشور نشده باشد. آئودی اما با سری Q5 عجیب‌ترین اتومبیلی است که توانسته در ایرن رده به بازار راه یابد. این خودروها همگی گرچه جزو مشهورترین اتومبیل‌های این رده هستند اما در حضور بلامنازع لکسوس NX نتوانستند چندان به فراگیری و فروش بالا دست پیدا کنند. با توجه به جنبه های جالب این رده برای خریداران و البته علاقمندان به اتومبیل، اینجا به شکل کوتاه سه کراس‌اوور آلمانی را از نظر تجهیزات و مشخصات فنی با هم مقایسه می‌کنیم.

آئودی Q5
گفته می‌شود چیزی بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ دستگاه از این خودرو وارد بازار کشور شده و نظر خریداران را هم به خود جلب کرده است. کیو۵ که ظاهری لوکس اما ساده و صمیمی دارد، به یک موتور ۲لیتری ۴سیلندر و توربو با قدرت ۲۲۵ اسب بخار مجهز بوده و در بازار قیمتی ۷۵۰ میلیون تومانی دارد. با طول ۴٫۶۲ متر کاملا از بنز GLK بزرگتر است ولی اندکی از X3 کوچکتر و ریزتر است. به لطف سیستم کواترو قابلیت آفرود خودرو مناسب است گرچه ایکس۳ در این گروه بهترین عملکرد ممکن را در زمینه حرکت در مسیرهای سنگلاخی دارد.

مرسدس بنز GLK350
گران‌ترین عضو گروه با طول ۴٫۵۲ متر است که با قیمت رویایی ۱٫۱۵۰ میلیون تومان در زمره باارزش‌ترین محصولات نسل قدیم بنز در ایران است. این خودرو که در نسل بعدی با کد GLC به بازار معرفی شد، از موتوری ۶سیلندر، ۳٫۵لیتری و ۳۰۶ اسبی سود برده که در کنار جعبه دنده جی ترونیک بنز، هندلینگی کم‌نظیر را عاید راننده می کند. اتاق خودرو طرحی فانتزی داشته که منتقدان بسیاری دارد ولی در مجموع باید GLK350 را راحت‌ترین خودرو جمع نامگذاری کرد.

ب.ام.و X3
پرفروش ترین عضو گروه همین خودرو اخمو و خشن آلمانی است که گرچه نتوانست در نسل تازه خود در ایران از پس لکسوس NX برآید اما فروشی بیشتر از دو هموطنش را به ثبت رساند و در یک دوره زمانی ۴ساله بیش از ۲ هزار دستگاه از آن به فروش رفت. ایکس۳ که از موتوری ۴سیلندر و توربو با قدرت ۲۴۲ اسب بخار سود برده که برای کراس‌اووری در این رده کافی به نظر می‌رسد. مهمترین وجه برتری ایکس۳ بر رقبا قیمت ۶۷۵ میلیونی مدل‌های ۲۰۱۴ آن است که نمای جلو متفاوتی با نسخه فیس‌لیفت و ۲۰۱۶ دارند. مدل‌های ۲۰۱۶ البته بین ۷۷۵تا ۸۵۰میلیون تومان قیمت دارند.

کدخبر: ۲۴۱۱۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر