کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۴۶۹۴
تاریخ خبر:

استقبال، تبریک و تولد؛ مشغله‌های‌ عجیب آقای‌ نخست‌وزیر!

روزنامه هفت‌صبح، آرش خوشخو | صفحه اول روزنامه اطلاعات ۲۶ شهریور ۱۳۵۶٫ پس از دو روز تعطیلی که یک‌روزش به عید فطر اختصاص داشت و یک روز هم که جمعه بوده. عکس اول صف کشیدن جمشید آموزگار و هوشنگ انصاری برای گفتن تبریک عید فطر به محمدرضا بوده. هویدا وزیر دربار هم در مراسم حضور دارد‌.

در صفحه ۳ گزارشی کار شده با تیتر:‌ «پارک جمشیدیه هدیه علیاحضرت شهبانو به مردم تهران است‌ » از قرار جمشید دولو این قطعه زمین را به فرح هدیه کرده بوده که اندازه‌اش ۱۱۰‌هزار متر مربع است و حالاقرار شده که در هفتاد هزار مترمربع آن عملیات ایجاد پارک به سرانجام برسد. از سرنوشت چهل هزار مترمربع دیگر خبری ندارم.

میزان مسافران شمال در آستانه بازگشایی مدارس و فصل باران کم شده است و از قرار درآخر هفته به حداکثر پانصدهزار نفر رسیده است. مراسم تولد شهرآزاد دختر شمس و پهلبد هم بوده در کاخ شمس در مهرشهر و محمدرضا و فرح و بچه‌ها و مادر محمدرضا در مراسم شرکت کرده‌اند و از قرار تولد پرطمطراقی هم بوده.نخست وزیر و وزیر دربار و کلی مقامات دیگر هم در این هاگیر واگیر آمده‌اند تولد شهرآزاد ۲۶ساله که کیکش بر روی یک ارابه حمل و به سالن آورده شده‌ است‌!

در صفحه ۵ گزارش شده که اجاره خانه در تهران روند نزولی داشته. رقم اجاره یک خانه دو اتاق خوابه در محلات تهران در شهریور ۵۶ این گونه بوده است‌: ‌نیاوران ۶۵۰۰‌،‌ قیطریه و جردن و گاندی و زعفرانیه ۶۰۰۰ تومان و قلهک و پهلوی بالا و خیابان کوروش ۵۷۰۰ تومان. این‌ها محلات گران تهران در سال ۵۶ بودند. در نازی‌آباد و راه‌آهن هم این رقم به ۱۳۰۰ و ۱۵۰۰ تومان می‌رسیده است. عباس آباد و تخت طاووس هم روی ۴۷۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان در نوسان بوده است‌.

در صفحه ۹ عکس بزرگی کار شده از نماز عیدفطر در قم به امامت آیت‌الله مرعشی نجفی در صحن حضرت معصومه. فوتبال باشگاه‌های تهران بوده و تاج در یک بازی شگفت‌انگیز پاس صدرنشین بازی‌ها را با نتیجه جالب ۴ بر دو در هم کوبیده. روزی که طرفداران تاج و پرسپولیس علیه پاس متحد شده بودند. ۲۸‌هزار نفر در عصر جمعه در امجدیه تماشاگر این بازی بودند‌. دو گل از حسن روشن و گل‌های هادی نراقی و مسلمی موجب این پیروزی بزرگ بودند.

خط دفاعی پاس با وجود ستاره‌هایی مثل کازرانی و حلوایی و دینورزاده نتوانستند در روز درخشش حسن روشن کاری بکنند. پنجشنبه عصر هم پرسپولیس در تبریز در یک بازی جنجالی در حالی‌که نیمه اول را به ماشین سازی واگذار کرده بود در نیمه دوم با گل‌های دیرهنگام آلن ویتل و محمود خوردبین بر حریف قدر خود غلبه می‌کند. ۲۲ هزار نفر شاهد این بازی بوده‌اند‌. در دیگر بازی تبریز در عصر جمعه تراکتورسازی دو بر یک هما را مغلوب می‌کند که یکی از گل‌های تراکتور را کامل انجینی به ثمر می‌رساند.

۲۰هزار نفر هم از این بازی دیدار کرده‌اند‌. اشرف پس از جان سالم به دربردن از سوءقصد به تهران بازگشته و در فرودگاه توسط جمشید آموزگار و منوچهر اقبال مورد استقبال قرار گرفته است‌. برنامه آموزگار در این دو روز تعطیلی پس این طوری بوده‌:‌ استقبال از اشرف در فرودگاه مهرآباد‌، ‌تبریک به محمدرضا در کاخ نیاوران بابت عید فطر و رفتن به مهرشهر کرج کاخ شمس پهلوی برای حضور در تولد شهرآزاد‌! دستشان درد نکند!

در صفحه ۲۸ برنامه تئاترهای تهران را نوشته‌اند که کلا دو سه نمایش در حال اجرا بوده. یکی را جعفر والی به روی صحنه برده با نام یک نمایش طولانی که جمشید مشایخی و اسماعیل محرابی و فیروز بهجت محمدی درآن بازی دارند. پری صابری هم نمایش شش شخصیت در جست و جوی نویسنده را با بازی رضا کرم رضایی و فرح اصولی را به اجرا برده است.

در دهه نود و قبل از کرونا گاه ۱۲۰ نمایش در نقاط مختلف تهران در حال اجرا بوده‌اند. در صفحه ۳۰ هم گزارش شده که فریدون جوان ۲۸ ساله می‌رود به کاباره‌ای با نام بزم درویش (!) که به مریم روح پرور تعلق داشته که بهش ام‌کلثوم ایران می‌گفته‌اند‌! در آنجا فریدون با پیشخدمت کاباره دعوایش می‌شود و خلاصه میز و صندلی می‌شکنند و بقیه مشتری‌ها هم بدون پرداخت پول فرار کرده‌اند و در مجموع ۱۵هزار تومان به خانم روح پرور ضرر زده‌اند.

کدخبر: ۴۱۴۶۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • farbod7

    تفاوت اجاره گران ترین با ارزان ترین محله تهران، ۴ برابر بوده است، قابل تامله. پی نوشت- البته می خواستم بنویسم عادلانه و منصفانه ولی می دانم منتشر نمی کنید.