کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۸۵۳۶
تاریخ خبر:

استراتژی‌های جدید خریداران موبایل در بازار ایران

روزنامه هفت صبح | قیمت گوشی موبایل همچنان در حال افزایش است. اتفاقی که خود فروشنده‌ها آن را به گرانی دلار و کاهش میزان واردات نسبت می‌دهند. این اتفاق‌ را می‌توان گردن شیوع ویروس کرونا هم انداخت اما نکته غم‌انگیز این است که به‌شکلی غیرقابل باور افزایش قیمت گوشی موبایل بیش از همه در مورد دستگاه‌هایی رخ می‌دهد که تقاضای بیشتری برای آنها در بازار وجود دارد.

موبایل‌هایی با ارزش یک تا دو میلیون، دو تا سه میلیون در دسته گوشی‌هایی قرار می‌گیرند که به‌خاطر سازگاری با بودجه متقاضیان خریداران بیشتری دارند. با این حال گوشی‌های نسبتا ارزانقیمت سامسونگ فعلا بیشترین تقاضا را دارند و بیشترین تاثیر را از وضعیت روانی بازار می‌پذیرند.

*** وضعیت بازار گوشی‌های سامسونگ
در حال حاضر مهم‌ترین مدل سامسونگ در بازار سری پرچمدار گلکسی نوت ۱۰ است که نزدیک به سه ماه از عرضه آن می‌گذرد اما جدیدترین مدل‌های سامسونگ دو نسخه ارزان پرچمدار گلکسی S10 لایت و گلکسی نوت ۱۰ لایت هستند که قیمت مناسبی دارند. با این‌حال محبوب‌ترین گوشی‌های سامسونگ را باید مدل گلکسی A51 دانست که در حقیقت نسخه به‌روز شده میان‌رده محبوب A50 است که به‌خاطر دوربین بهبودیافته و حاشیه‌های باریک‌تر نمایشگر آن به‌ همراه اندروید ۱۰ جذابیت بیشتری دارد. دوربین پشتی سه‌گانه گلکسی A50 در مدل A51 جای خود را به دوربین چهارگانه داده و این افزایش تعداد دوربین‌ها، افزایش وضوح تصویربرداری را به‌همراه دارد.

*** وضعیت بازار گوشی‌های هوآوی
فعلا در بازار ایران از پرچمداران جدید هوآوی یعنی سری میت ۳۰ خبری نیست اما پرچمداران ۲۰۱۹ این شرکت یعنی سری P30 و مدل‌هایی مثل Y9، آنر ۱۰، آنر ۱۰ لایت و Psmart جزو گوشی‌های پرفروش بازار هستند.

*** وضعیت بازار گوشی‌های اپل
آیفون SE جدید به‌تازگی وارد بازار شده ولی با وجود اینکه در همه دنیا آن را یک موبایل ارزانقیمت می‌دانند در بازار خودمان قیمت‌های عجیبی برایش تعیین می‌کنند. فعلا نرخ برای مدل ۱۲۸گیگابایتی حدود ۱۲میلیون تومان است. این گوشی قرار است در سه نوع حافظه ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶گیگابایتی عرضه شود اما در نهایت مرور قیمت‌ها و تاکید روی این نکته که فعلا گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر برای آن وجود ندارد و فروشنده‌ها حاضر نیستند تضمین دهند که گوشی حتما رجیستر شود، خرید آیفون SE جدید توصیه نمی‌شود.

*** وضعیت بازار گوشی‌های نوکیا
نوکیا دیگر مثل گذشته در بازار موبایل ارج و قرب ندارد اما از وقتی دوباره شروع به عرضه مدل‌های کلاسیک و هوشمند ارزانقیمت کرده بخشی از اعتبار خود را پس گرفته. در حال حاضر از مدل‌های موجود در بازار ایران این شرکت می‌توان به نوکیا ۸، ۸.۱، ۷ پلاس، ۷.۱ و دیگر مدل‌های میان‌رده نوکیا اشاره کرد.

*** وضعیت بازار گوشی‌های LG
مدل‌های ال‌جی در حال حاضر در بازار ایران به سختی پیدا می‌شوند، این شرکت پس از متزلزل شدن جایگاهش در ایران عملا حضور محسوسی در بازار ندارد. حتی اگر پای مسائل مربوط به سیاست و حاشیه‌های آن وسط نبود می‌توان گفت با وجود رشد سهم شرکت‌های چینی، ال‌جی شانس زیادی برای تسخیر قلب خریداران ایرانی موبایل نداشت.

*** وضعیت بازار گوشی‌های OnePlus
شرکت وان‌پلاس یکی از جدیدترین برند‌های تلفن هوشمند به شمار می‌آید. این شرکت برخلاف دیگر برند‌های چینی، تمرکز اصلی خود را روی بازار آمریکا گذاشته و با امضای قرارداد‌هایی با اپراتور‌های فعال در این کشور سعی می‌کند شهرت خود را افزایش دهد.

*** وضعیت بازار گوشی‌های hTC
اچ‌تی‌سی نیز مانند سونی در چند سال اخیر با کاهش شدید تولید و فروش همراه شده و در عمل دارد قافیه را به برند‌های چینی و مدل‌های مقرون به‌صرفه آنها می‌بازد. در حال حاضر چند مدل ساخته شده توسط این شرکت در بازار ایران وجود دارد که با وجود صرفه‌اقتصادی به‌دلیل کمبود قطعه و دشواری تعمیرات و محدودیت لوازم جانبی برای نفوذ به قلب مشتریان کار سختی در پیش خواهند داشت.

*** وضعیت بازار گوشی‌های GLX
شرکت جی‌ال‌ایکس تنها برند ایرانی در حوزه تولید تلفن هوشمند محسوب می‌شود که با به‌کارگیری متخصصان بومی، در چند سال گذشته شهرتی برای خود دست و پا کرده است. در حال حاضر چند مدل از این شرکت در بازار حضور دارد که خریداران با توجه به مشخصات و قیمت آن می‌توانند تصمیم سخت خود را عملی کنند. جنرال لوکس شاهین گران‌ترین گوشی این برند دو میلیون و ۹۰۰هزار تومان قیمت دارد. درحالی که مثلا می‌توان مدل Z1 را با قیمت ۹۰۰هزار تومان خریداری کرد.

کدخبر: ۳۲۸۵۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر