کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۴۷۴۴
تاریخ خبر:

ارباب حلقه‌ها با شنل زرد؛ از لندن تا تهران!

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو | آشنایی ایرانیان با خودروهای اسپرت آئودی بیش از هر چیز مدیون مدل TT است که در اواخر دهه هشتاد شمسی به ایران آمد و توانست پلاک ملی دریافت کند. پس از آن هر از چند گاهی خبر تردد R8 و بعضا R8 اسپایدر با پلاک گذرموقت را می‌شنیدیم. اما آئودی S5 که به‌نوعی نسخه کروک آئودی A5 به‌شمار می‌رود یکی از کمیاب‌ترین آئودی‌ها در ایران است که با پلاک گذرموقت وارد تهران شده است.

داستان ورود این خودرو از این قرار است که مالک در ابتدا رنگ اصلی آن که سورمه‌ای بوده را با یک کاور زرد جذاب خوش‌رنگ می‌پوشاند و سپس راهی کشور می‌شود؛ آن‌هم نه با کشتی و هواپیما که از طریق جاده و نه پشت تریلی که با استفاده از خود S5! در واقع مسیر ۵ هزار و ۴۸۱ کیلومتری لندن تا تهران امتحان این خودرو بود که به گفته مالک نشان داد چقدر سواری فوق‌العاده‌ای دارد.

جالب است بدانید S5 در مقیاس خودروهای آلمانی یک خودروی نسبتا اقتصادی به‌شمار می‌رود. از این‌رو در کابین آن نمی‌توانید نشان از کابینی لوکس همچون مرسدس بگیرید. البته طراحی آن به سمت آن حد از سادگی که دل را بزند هم نرفته و در مجموع با کابینی شیک با تریم خاکستری روبه‌رو هستیم که از تجهیزات تکنولوژیک روز بهره می‌برد.

آئودی برای این خودرو پکیج آئودی کانکت پلاس، ویرچوال کاک‌پیت و نویگیشن ام‌ام‌آی پلاس را تدارک دیده که باعث می‌شود راننده احساس کمبودی از نظر مولتی‌مدیا نداشته باشد. در آئودی S5 همه‌چیز در دسترس است. البته نمونه حاضر در ایران از تریم چرم قرمز ماگما بی‌بهره است که اگر به آن‌هم مجهز بود دیگر چیزی کم و کسر نداشت.

سقف پارچه‌ای S5 هم در نوع خود جالب است چون آئودی مکانیزم باز و بسته شدن آن را به گونه‌ای تغییر داده که نیاز به توقف کامل خودرو نیست و تنها با لمس یک دکمه در نهایت سرعت ۵۰ کیلومتر سقف طی ۱۸ ثانیه باز و بسته می‌شود. آئودی S5 کابریولت اگرچه از پیشرانه ۳ لیتری توربوی مشابه با نسخه کوپه بهره می‌برد.

اما به دلیل اضافه وزن ناشی از استحکامات سقف شتاب ۵٫۱ ثانیه‌ای را به ثبت می‌رساند که چهار دهم ثانیه کندتر از نسخه کوپه است. پیشرانه این خودرو قادر به تولید ۳۴۹ اسب بخار نیرو و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور است. نیروی تولیدشده به وسیله گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

آئودی سیستم تعلیق S5 جدید را نسبت به نسخه قبلی آن اندکی نرم‌تر کرده تا تکان‌های بدنه که در اثر حذف سقف به وجود می‌آیند، کاهش یابد. سواری خودرو با سفتی همراه است اما در اکثر اوقات کنترل شده بوده ولی هنوز هم کمی لرزش در مسیرهای واقعا ناهموار دیده می‌شود. سیستم تعلیق نرم‌تر نیز باعث می‌شود تکان‌های بدنه بیش از پیش به چشم آیند.از مهم‌ترین رقبای این خودرو می‌توان به جگوار اف تایپ، ب.ام.و M4 کانورتیبل و مرسدس بنز C43 کانورتیبل اشاره کرد.

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۹۴۷۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر