کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۴۲۴۱
تاریخ خبر:

نبرد اراک قهرمان نیم‌فصل لیگ‌برتر را تغییر داد؟

روزنامه هفت صبح | پیروزی پرسپولیس بر سپاهان معادلات قهرمانی نیم‌فصل اول را تغییر داد. پیش‌بینی می‌شد شاگردان یحیی نتوانند از این بازی ۳ امتیاز بگیرند و کار استقلال برای قهرمانی در نیم‌فصل آسان شود اما پیروزی غیرمنتظره پرسپولیس در اراک شرایط را تغیر داد و اگر رای پرونده بازیکن گل‌گهر هم تا اعلام نظر کمیته استیناف در جدول اعمال نشود، شانس پرسپولیس برای قهرمانی در نیم‌فصل بیشتر خواهد بود.

مسیر سنگلاخ استقلال
استقلال بهترین شروع تاریخ لیگ برتر پس از ۱۲ هفته را ثبت کرده است. با ۸ پیروزی و ۴ تساوی‌ اما حتی همین شروع فوق‌العاده هم ممکن است منجر به قهرمانی نیم فصل نشود. دلیل آن هم بازی‌های دشوار استقلال تا پایان نیم‌فصل است. شاگردان مجیدی فعلا ۲۸ امتیازی هستند اما اگر حکم بازی با گل‌گهر، فعلا اعلام نشود یا تغییر کند، استقلال ۲۶ امتیازی خواهد شد.

در همین حالت هم استقلال می‌تواند با ۳ پیروزی در ۳ بازی بعدی قهرمان نیم‌فصل شود اما مشکل اینجاست که هر سه بازی استقلال تا پایان نیم‌فصل بازی‌های دشواری هستند. آبی‌ها فردا در اراک باید با آلومینیوم بازی کنند. تیم اراکی تا همین هفته گذشته، به همراه استقلال، تنها تیم بدون باخت لیگ برتر بود و فقط دو گل دریافت کرده بود اما مقابل صنعت‌نفت یک شکست غیرمنتظره را متحمل شد و همه رکوردهایش از دست رفت.

شاید در نگاه اول این اتفاق به سود استقلال به نظر برسد و مرور بازی آلومینیوم مقابل صنعت‌نفت بتواند نقاط ضعف تیم رسول خطیبی را عیان کند اما شکست خوردن این تیم، بار سنگین بدون باخت بودن و رکورد زدن را از روی دوش بازیکنانش برداشت. حتی می‌توان گفت بازیکنان تیم آلومینیوم در بهترین زمان ممکن باخت را تجربه کردند و حالا با فشار روانی کمتری مقابل استقلال به میدان خواهند رفت. در سوی دیگر، بی‌شکستی استقلال و خوردن فقط دو گل و تلاش برای ثبت چند رکورد فوق‌العاده در تاریخ لیگ برتر، فشار روحی مضاعفی را به شاگردان مجیدی وارد خواهد کرد.

آنها در شرایطی مقابل آلومینیوم قرار می‌گیرند که نفس پرسپولیس را پشت سر خود احساس می‌کنند و راهی جز پیروزی برای ماندن در صدر ندارند. بازی بعدی استقلال هم اصلا آسان نیست. تقابل با مس رفسنجان در تهران یکی از بازی‌های دشوار استقلال در نیم‌فصل است. تیم رفسنجانی اگرچه دو سه هفته‌ای هست که از روند فوق‌العاده خود فاصله گرفته اما همچنان پتانسیل بالایی دارد و می‌تواند هر حریفی را متوقف و غافلگیر کند.

استقلال حتی در آزادی هم نمی‌تواند از پیروزی بر این تیم مطمئن باشد و برای کسب ۳ امتیاز این جدال حساس، باید کاملا آماده و کم اشتباه باشد. شاگردان محمد ربیعی و در راس آنها گادوین منشا خطری بزرگ برای هر تیمی محسوب می‌شوند، به خصوص این روزها که از دوران اوج خود فاصله گرفته‌اند و تیم ضعیف‌تری به نظر می‌رسند و همین می‌تواند استقلالی‌ها را گول بزند.

استقلال حتی اگر این دو بازی دشوار را با پیروزی پشت سر بگذارد، در آخرین بازی نیم‌فصل اول هم کار آسانی در پیش ندارد. آنها باید در مسجدسلیمان مقابل نفت قرار بگیرند. تیمی که در رده پانزدهم جدول ایستاده اما در دو بازی آخر خود نتایج خوبی گرفته و به نظر می‌رسد در روند رو به رشدی قرار دارد. بازی با این تیم حتی اگر در رده پانزدهم جدول هم باشد بازی آسانی نیست و ممکن است استقلال در همین بازی قهرمانی نیم‌فصل را از دست بدهد.

راه کاملا هموار پرسپولیس
در پایان هفته دهم، شانس قهرمانی نیم‌فصل را برای تیم‌های مختلف بررسی کردیم. در آن مقطع به نظر می‌رسید پرسپولیس در نهایت می‌تواند ۱۲ امتیاز از ۱۵ امتیاز ممکن را بگیرد اما آنها سپاهان را هم در اراک بردند و حالا این احتمال وجود دارد که بتوانند تمام امتیازات پنج هفته پایانی نیم‌فصل اول را بگیرند. شاگردان یحیی گل‌محمدی بازی‌های دشوارشان را پشت سر گذاشتند و حالا با ساده‌ترین بازی‌های ممکن روبه‌رو هستند.

آنها در این سه بازی باید به مصاف تیم‌های سیزدهم، شانزدهم و چهاردهم جدول بروند! پرسپولیس فردا میزبان تراکتور خواهد بود. تیمی که یکی از بحرانی‌ترین مقاطع خود را سپری می‌کند. تراکتور در ۴ بازی از ۵ بازی آخر خود شکست خورده و در جام حذفی هم با باخت مقابل مس رفسنجان حذف شده است. آنها از ۱۲ بازی فقط ۱۱ امتیاز گرفته‌اند و به تیمی کاملا معمولی و حتی ضعیف تبدیل شده‌اند. پرسپولیس در سال‌های اخیر تراکتور را شکست داده و به نظر می‌رسد این بار کار ساده‌تری در پیش دارد.

شاگردان یحیی پس از بازی با تراکتور مهمان تیم قعرنشین پدیده خواهند بود. تیمی که تا همین حالا رکورد بدترین و ضعیف‌ترین تیم تاریخ لیگ برتر را از ماشین‌سازی گرفته و به نام خودش زده است. تیم مشهدی با مشکلاتی که در همه سطوح، یعنی مدیریت، کادر فنی و بازیکن دارد، تبدیل به زنگ تفریح لیگ برتری‌ها شده است و از همین حالا می‌توانید سه امتیاز این بازی را به حساب پرسپولیس منظور کنید. در نهایت شاگردان یحیی، در هفته پانزدهم میزبان تیم فجرسپاسی هستند.

تیمی که پس از شروعی امیدوار کننده افت کرد و یکی از کاندیداهای سقوط به لیگ یک به شمار می‌رود. بردن این تیم هم در تهران اصلا کار سختی نیست. در واقع احتمال از دست دادن امتیاز توسط استقلال در این سه هفته بسیار بیشتر از پرسپولیس است. استقلال حتی با دو برد و یک مساوی، به احتمال زیاد قهرمانی نیم‌فصل را از دست خواهد داد و با بهترین شروع تاریخ لیگ برتر هم نخواهد توانست نیم فصل اول را در رده اول به پایان برساند. چرا که به احتمال زیاد پرسپولیس ۹ امتیاز باقی مانده را خواهد گرفت و با یک امتیاز بیشتر از استقلال قهرمان نیم‌فصل خواهد شد.

کدخبر: ۴۳۴۲۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر