کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۳۶۷۱
تاریخ خبر:

ادعای وال استریت ژورنال: آژانس با ایران توافق کرده است

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که آژانس بین المللی انرژی اتمی بر سر دسترسی دوباره به تجهیزات نظارتی در سایت‌های هسته‌ای با ایران به توافق رسیده است. این روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه نوشت: در بحبوحه سفر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی (به تهران) یک توافق بین ایران و آژانس که چند روز گذشته تحت نظر قدرت‌های ۱+۵ مورد مذاکره قرار گرفت، حاصل شده است. این روزنامه به نقل از این منابع افزود که این توافق به آژانس دسترسی دوباره به تجهیزات نظارتی در سایت‌های هسته‌ای ایران را می‌دهد.

به نوشته وال استریت ژورنال، این تفاهم همچنین شامل تعهد به ادامه بحث‌های حفاظتی با آژانس می‌شود گرچه محتوای آن همچنان باید طبقه بندی شود. منابع آگاه اعلام کردند که آمریکا و تروئیکای اروپا در قبال آن موضوع قطعنامه محکومیت ایران در شورای حکام آژانس را فعلا کنار بگذارند.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در صدر هیاتی برای دیدار و گفت وگو درباره همکاری‌های ایران و آژانس امشب در سفری یک روزه وارد تهران می‌شود. این دیدار پیش از ظهر روز یکشنبه صورت می‌گیرد و هیات آژانس بین المللی انرژی اتمی بعد از ظهر همان‌روز به وین مراجعه خواهند کرد.

کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین درباره سفر مدیر کل آژانس گفت: گروسی در این سفر با رییس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. دو طرف، همچنین بیانیه مشترکی را نیز صادر خواهند کرد.

سفر گروسی به ایران پیش از برگزاری نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت می‌گیرد که از روز دوشنبه آغاز می‌شود.

منبع: ایرنا

کدخبر: ۴۱۳۶۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر