کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۱۵۷۴
تاریخ خبر:

آیا الناز، قربانی سرقت‌های سریالی خودروهای گرانقیمت شد؟

روزنامه هفت صبح، نگین باقری| ماجرای الناز حاج‌تعمیری را چند هفته پیش تا اینجا دنبال کردیم که پلیس تورنتو شریک عاطفی سابق او را به اتهام قتل و ربایش الناز ۳۷ ساله بازداشت کرده بود. این بار ولی روزنامه تورنتو سان ادعای جدیدی مطرح کرده که ربایندگان الناز به یک جریان بزرگ و بین‌المللی سرقت خودرو در کانادا مرتبط هستند.

الناز حاج‌تعمیری، دوازدهم ژانویه چند هفته پس از حمله‌ای که به او در پارکینگ منزلش در ریچموندهیل شده بود، در منزل یکی از بستگانش در واسگابیچ باز هم از سوی سه فرد که لباس پلیس به تن داشتند، مورد حمله قرار می‌گیرد اما این بار دیگر ربوده می‌شود. پرونده الناز در این مدت مدام پیچیده‌ و پیچیده‌تر شده. آخرین جزئیات منتشر شده از این آدم‌ربایی حالا ارتباط آن با یک پرونده سرقت خودروهای گرانقیمت بوده. ماجرا‌ ‌‌چیست؟

زمستان سال گذشته در گزارشی در صفحه سه روزنامه نوشته بودیم که در کانادا هفت نفر به اتهام دزدی خودروهای لوکس در یک منطقه ایرانی‌نشین تورنتو بازداشت شده‌اند. پلیس تورنتو اعلام کرد گروهی از سارقان، تعداد ۲۸ دستگاه اتومبیل مدل بالا را در شمال تورنتو و در طول چند ماه به سرقت بردند و سعی داشتند آنها را به خارج از کشور ارسال کنند.

تحقیقات پلیس فاش کرد که مظنونین از اسلحه دستی، چاقو، شوک‌دهنده الکتریکی و در برخی موارد از روش‌هایی مانند برخورد عامدانه اتومبیل برای سردرگمی مالک خودرو استفاده می‌کردند. اتومبیل‌های سرقت شده مدل‌های مختلفی از جمله لامبورگینی، مک لارن، رولز‌رویس، بنتلی، پورشه و مرسدس بنز بودند و پیش از ارسال به خارج از کشور به مکانی در شرق تورنتو منتقل می‌شدند.

آن زمان پلیس کانادا گفته بود تعداد ۱۹ دستگاه از ۲۸ دستگاه خودروی سرقتی با کمک آژانس خدمات مرزی کانادا و تکنولوژی جی‌پی‌اس کشف شده‌اند و تحقیقات درباره ۹ دستگاه خودروی دیگر همچنان ادامه دارد. دو دستگاه از خودرو‌های به سرقت رفته در کشورهای ایتالیا و مالتا، سه دستگاه دیگر در بندر مونترال و یک دستگاه خودرو نیز در بندر هالیفکس کشف شده که آماده ارسال به امارات متحده عربی بودند.

در ویدئو‌های منتشر شده پلیس نشان داده شده بود که سارقان ظرف کمتر از ۳۰ ثانیه و از محوطه جلوی منازل، اتومبیل‌ها را به سرقت می‌بردند. دقیقا در یکی از روزهای همان زمستان که پلیس درباره پرونده سرقت خودروهای گرانقیمت اطلاع‌رسانی می‌کرد، حاج‌تعمیری در پارکینگ خانه خود مورد ضرب و شتم دو مهاجم قرار می‌گیرد. سر او ۴۵ بخیه می‌خورد و بعد به توصیه پزشک برای استراحت راهی خانه ساحلی یکی از دوستانش در ساحل واسگا می‌شود. سپس دوازدهم ژانویه او در همین خانه مورد حمله قرار می‌گیرد و ربوده می‌شود.

بعد از این دو اتفاق که برای الناز افتاد و ربوده شد، پلیس دو نفر را مربوط به آن ضرب و شتم اول بازداشت کرد.ادعای روزنامه تورنتو سان حالا این بوده این دو نفر از افرادی که به خاطر کتک زدن الناز حاج‌تعمیری بازداشت شده بودند، متهم به سرقت از جمله حدود ۲۰ فورد F-150 در ادمونتون و اطراف آن بودند.

بعد از این خبر پلیس استان انتاریو تأیید یا رد نکرد که آیا ناپدید شدن الناز ارتباطی با خودروهای دزدیده شده در آلبرتا دارد یا نه اما ادعای روزنامه تورنتو سان این بوده که این دو نفر به پرونده دزدی‌ خودروهای لوکس مرتبط بوده‌اند. این روزنامه اطلاعاتی از منبع خبری که این موضوع را در اختیار آنها گذاشته نداده.

پیچیدگی‌های پرونده الناز انگار تمامی ندارد. اردیبهشت ماه محمد لیلو، دوست پسر ۳۵ ساله سابق او به قتل و همچنین آدم‌ربایی متهم شد. دلیل اتهام هم این بوده که قبل از آدم‌ربایی الناز، او کارآگاهان خصوصی استخدام کرده بود که او را تحت نظر داشته باشند. بعد از این ماجرا سی‌بی‌سی گزارش داد که از قضا همان روزهایی که الناز برای استراحت به خانه ساحلی دوستانش رفته بود، کاراگاهان این شرکت او را تحت نظر داشتند؛ با این حال، روز ۱۲ ژانویه که روز حمله و دزدیدن این زن بوده، در آن محل حضور نداشتند و نظارتی بر آن خانه نشده است.

الناز متولد ایران است و در سال ۲۰۱۸ به کانادا آمده. طبق اخبار منتشر شده از خانواده‌اش، او در صنعت حمل‌ونقل صادرات و واردات کار می‌کرد اما او کار خود را به تازگی ترک کرده بود و می‌خواسته یک کسب‌وکار جدید راه بیندازد. اخیرا کمپین مالی نیز برای کمک به پیدا شدن الناز راه‌اندازی شده است تا شاید سرنخ جدیدی کشف شود. خانواده حاج‌تعمیری برای همین کار یک کارشناس روابط عمومی استخدام کرده‌اند که می‌گوید هدفش از این کمپین تامین هزینه‌هایی مانند تبلیغات بیلبوردی است که در روزهای آینده، کلید زده خواهد شد. این کمپین در صفحه سایت گو فاند می تا امروز ۷ هزار دلار جمع‌آوری کرده و هدف از این جمع‌آوری ۲۵ هزار دلار است.

کدخبر: ۴۷۱۵۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر