کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۵۳۱۳
تاریخ خبر:

آنالیز | وقتی پایتخت عزیزتر از نون خ می‌شود

روزنامه هفت صبح | شبکه یک به مناسبت عید قربان تا عید غدیر، فصل پنجم پایتخت را به شکل فشرده روی آنتن فرستاد. این اتفاق یک فرامتن دارد و آن این است که همچنان پایتخت برای تلویزیون عزیزتر از سریال نون خ است.
‌منظر اول| وضعیت پایتخت: حاشیه‌هایی که پایتخت از سرگذراند را می‌دانید. این سریال گرفتار سوء‌تفاهم شد و زمزمه‌هایی مبنی بر تعطیلی دائم آن به گوش رسید. با این حال همان روزهایی که حرف از توقف پایتخت بود، این سریال از شبکه‌های مختلف پخش می‌شد. سریال سیروس مقدم حالا جزو رکورد داران بازپخش است که تازه‌ترین آن مربوط به عید غدیر تا قربان می‌شود. شبکه یک فصل پنجم این سریال را به شکل خلاصه روی آنتن فرستاد تا بخشی از اوقات فراغت مردم در روزهای عید پر شود.

این در حالی است که شبکه آی‌فیلم هم پخش فصل ششم پایتخت را شروع کرد. پایتخت درست روزهایی که خانه‌نشینی به دلیل کرونا تبلیغ می‌شد هم روی آنتن شبکه یک بود، هم آی‌فیلم. این سریال حالا جزو نخستین گزینه مدیران تلویزیون برای پخش در مناسبت‌های شاد محسوب می‌شود. بازپخش دوباره سریال، آن هم بعد از حواشی اخیر نشان می‌دهد سریال سیروس مقدم همچنان برای تلویزیون عزیزتر از رقباست.

منظر دوم| وضعیت نون خ: پس از حاشیه‌های پایتخت ۶، نام نون خ را زیاد شنیده‌ایم. مخالفان پایتخت، از سریال سعید آقاخانی برای حمله به سریال سیروس مقدم زیاد بهره برده‌اند. این دو قطبی‌سازی اما بعد از ورود مدیران ارشد تلویزیون به ماجرا و حکم به ساخت ادامه پایتخت کمرنگ شد. موضع تلویزیون در مناسبت‌هایی مثل عید قربان تا غدیر که پایتخت را بر نون خ ترجیح می‌دهند، نشان می‌دهد، مدیران بی‌خیال دو قطبی‌سازی‌ها شده‌اند.

از آن‌سو، ندادن باکس اصلی به قسمت‌های پخش نشده پایتخت ۶ در اسفند ۹۹، نشانی است بر اهمیت نون خ. چه‌بسا با فروکش کردن حاشیه‌ها، مدیران به این نتیجه رسیده‌اند که همچنان پایتخت، برند قدرتمندتری است؛ ضمن آنکه باید هوای نون خ را هم داشته باشند و به فکر تقویت آن باشند. عجالتا در بزنگاه‌هایی مثل عید اخیر همچنان پایتخت برای قرار گرفتن در کنداکتور، ارجح است.

کدخبر: ۴۰۵۳۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر