کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۲۰۹۳
تاریخ خبر:

آنالیز| ابهامات مصاحبه مدیر شبکه نسیم

روزنامه هفت صبح | بهمن سال پیش محمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم شد. او در این مدت فرصت کافی برای تحلیل ضعف و قوت‌ها را داشته و حالا در‌صدد اجرایی کردن طرح‌هایی تازه است. خوشرو بخشی از ایده‌هایش را در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم به زبان آورده.
منظر اول: چالش چهره‌ها | بخش عمده‌ای از مصاحبه مدیر شبکه نسیم به ماجرای حذف چهره‌ها برمی‌گردد. چندی پیش حذف سروش صحت از «کتاب باز» کلید خورد و حالا شایعه تکرار این اتفاق برای مهران مدیری به گوش می‌رسد. خوشرو درباره چهره‌ها به طور شفاف صحبت نکرده و تاکیدش بر حفط برنامه‌های شاخص نسیم است:« هیچ تصمیمی برای حذف برنامه‌ای نداریم.

این برنامه‌ها سرمایه‌های رسانه ملّی‌اند.» شائبه مدیری با این جمله‌ها تقویت می‌شود چرا‌که در خبر سایت فیلم‌نیوز هم اشاره شده بود که «دورهمی» می‌ماند اما احتمالا مدیری نه! خوشرو درباره «خندوانه» هم صحبت کرده و گفته این برنامه و «دورهمی» نیاز به تحول در فرم و محتوا دارند. در عین حال گفته چه بسا حتی بعد از ماه صفر روی آنتن نروند. پرسشی که پیش می‌آید این است که مگر این دو برنامه جزو پرمخاطبان نسیم و تلویزیون نیستند؟ پس چرا باید مدتی طولانی از آنتن دور باشند؟ آیا فرصت دو ماهه صفر و محرم کافی نیست؟

منظر دوم: چالش برندسازی| مدیر شبکه نسیم به یک مسئله مهم دیگر هم اشاره کرده و آن عدم تعدد برندها در این شبکه است: « برندهای جدیدی هم در دستور کار داریم که یک گام در تولید پیش بروند حتماً درباره جزئیات‌شان توضیح خواهیم داد.بخشی از برنامه‌های طنز جدیدمان به دهه ولایت، قربان تا غدیر خواهد رسید.» باید دید این شبکه در ساخت برند جدید چه خواهد کرد. شواهد ماجرا نشان می‌دهد نسیم کاری سخت پیش رو دارد.

نمونه‌اش اشاره مدیر آن به بازگشت برنامه جواد رضویان است که عید فطر روی آنتن رفت و کیفیت پایین آن با اعتراض رسانه‌ها همراه بود:«در حال مذاکره‌ایم که این برنامه با نام «آدم‌حسابی» ‌یا اسم دیگری ادامه پیدا کند و به برنامه‌ای ثابت در شبکه تبدیل شود.» روز گذشته نیز خبر آمد که شبکه نسیم قصد ساخت برنامه‌ای به نام «طنزستان» با ساختار ترکیبی نمایشی، به صورت آیتم‌محور و براساس موضوعات روز جامعه دارد. با این ایده‌های تکراری می‌شود برندسازی کرد؟

کدخبر: ۴۶۲۰۹۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر