کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۰۸۱۰
تاریخ خبر:

آقا مهدی دیدی چقدر کار سختیه؟

روزنامه هفت صبح | یک: ‌واکنش قهرآمیز و عصبی مهدوی‌کیا به شکست تیمش (تیم ملی امید‌) مقابل پرسپولیس در یک بازی دوستانه و قبلش هم ناکامی تیمش در مسابقات ازبکستان شاید به او نشان داده باشد که مربیگری، یک نوع مدیریت با اعمال شاقه است. این‌که بتوانی حرف‌هایت را به مدیران باشگاه‌ها، روسای فدراسیون، دلال‌ها، رسانه‌ها و… بقبولانی.

آن سیستم مدیریتی که بقیه کارها را به مسئولان بسپاری و خودت فقط مشغول مسائل فنی بشوی دیگر جواب نمی‌دهد. در ایران که هرگز در بقیه جهان هم در حال محو شدن است. یک سرمربی بر تمام سیاست‌های تیمش نفوذ دارد. به عنوان سرمربی باید کنترل پروژه را در دست داشته باشی و مستقیما برای گرفتن بازیکنانت از باشگاه‌ها اقدام کنی. آری آقای مهدوی کیا شاید حالا به موقعیت کی‌روش بیشتر واقف شده با‌شی.

همان کسی که مدام مورد طعنه شما قرار داشت و در فوتبال ایران سرمربی باید در جهت اعمال خواسته‌هایش توسط مدیران دیگر مدام در حال جنگیدن باشد. کاری که کی‌روش کرد و اسکوچیچ و شما نمی‌خواهید انجام دهید و در پوزیشن شبه روشنفکرانه‌ای قرار می‌گیرید که مثلا این بخش‌ها به من ربطی ندارد و… حاصلش هم قهر و دعوا می‌شود.

دو: یک دهه است که استقلالی‌ها لولوخورخوره‌ای به نام بابا مسعود برای خودشان ساخته‌اند و پرسپولیسی‌ها هم هیولایی به نام کی‌روش. این‌طوری سرشان گرم است دیگر و در حالی که هر دو نفر از ساحت فوتبال ایران ناپدید شده‌اند هنوز این جنگ خیالی با آسیاب‌های بادی ادامه دارد. این از آن داستان‌هایی است که بعدها با طنز و مطایبه در مرور تاریخ فوتبال ایران از آن یاد خواهد شد.

سه: فیلم شادروان را دیدم. خب لحظات کمدی خوبی داشت و رابطه سه فرزند با مادر و دایی‌شان خوب و جذاب از آب در آمده بود. ساعد سهیلی و نازنین بیاتی هم درخشان بودند و چند فصل فیلم هم کارگردانی بسیار خوبی داشت اما در حالی که فیلم به سمت یک کمدی شیرین بزن بکوب وار در حرکت بود هربار کارگردان ترمز می‌زد و به زور تماشاگران را به قدم زدن در دشت کسالت بار سینمای متعهد اجتماعی وا می‌داشت تا از حس انسان‌دوستی لبریز شویم! به نظرم این نقطه ضعف بزرگ فیلم بود که موجب شد تا فیلم از یک تجربه جذاب و دیوانه‌وار کمی به یک تجربه معمولی در عرصه کمدی‌های اجتماعی بدل شود. چیزی مثل زیربام‌های شهر اصغر هاشمی. در وضعیت فعلی به نظرم شادروان یک فیلم معمولی است.

چهار: ما که ندیدیم اما دوستانی که دیده‌اند می‌گویند فینال فوتبال زنان اروپا بین انگلیس و آلمان خیلی کیفیت بالایی نداشته و ‌به‌خصوص در ۵ دقیقه آخر وقت‌کشی انگلیسی‌ها روی بحرینی‌ها را سفید کرده است. امیدوارم متخصصان این بازی‌ها را ببینند و نظرشان را ارائه دهند.

کدخبر: ۴۷۰۸۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر