کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۱۳۰۲
تاریخ خبر:

آتش‌سوزی وسیع سینماها و کاباره باکارا

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | پنجشنبه ۱۲مرداد ۱۳۵۷٫ صفحه اول چیز به درد بخوری نمی‌بینیم. در صفحه ۳ گزارش شده که ۸۰۰ هزار نفر به خارج از کشور سفر می‌کنند که ۶۰۰ هزار نفر از تهران و ۲۰۰ هزار نفر از مراکز دیگر استان‌هاست. صفحه ۴ گزارشی کار شده که در روز دوم اعتصاب سینمادارها، ‌مالکین دو سینمای مولن روژ و تاج اعتصاب را شکسته‌اند. اتحادیه سینمادارها هم خشمگین هردو نفر ر ا از اتحادیه اخراج کرده‌اند.

در سینما مولن روژ فیلم سفرسنگ اکران است و در سینما تاج یک فیلم رزمی هنگ‌کنگی که از قرار در خود ایران تولید شده و تدوینی است از نبردهای رزمی بروس لی در فیلم‌های مختلفش. وعده داده شده که ایران صاحب ۴ ماهواره مخابراتی خواهد شد و هتل کوروش شیراز هم آتش گرفته است. ترکیب تیم ملی کشتی آزاد تقریبا مشخص شده است. بزم آور، ‌دباغی، ‌حاج احمد، ‌محمد حسین محبی، ‌محمد حسن محبی، ‌سلیمانی و سوخته سرایی.

سه وزن هنوز در پرده ابهام است که با نبردهایی بین رسول حسینی با زارع، رضایی با زمانی و هاشم کلاهی با طالقانی تکلیف این سه وزن هم مشخص خواهد شد. برنامه فیلم‌های پایان هفته اعلام شده که در بین آنها فیلم کلاسیک دسته فرشتگان ساخته رائول والش و فیلم رژه سبک پاها ساخته لوید بیکن از فیلم‌هایی هستند که در این آخر هفته پخش می‌شوند. یک شوی تلویزیونی به کارگردانی مسعود فروتن هم پخش می‌شود که فرخزاد مجری آن است و….

در صفحه ۲۹ نوشته شده که از دیروز یعنی چهارشنبه یک میلیون و پانصد هزار نفر به سمت سواحل شمال کشور رفته‌اند و یا در حال عزیمت هستند. نوشته شده که هتل‌های شمال که همگی رزرو شده بودند و با ظرفیت کامل اتاق‌هایشان را برای کمتر از ۵ روز عرضه نمی‌کردند!

یعنی اگر برای سه روز عازم شمال بودی باید برای ۵ روز کرایه اتاق پرداخت می‌کردی! صفحه ۳ داستان دو اشتباه وحشتناک پزشکی را در دو بیمارستان تهران روایت کرده است. در بیمارستان جرجانی تزریق پنی‌سیلین موجب کوری و فلج شدن یک کودک چهارساله شده است و در بیمارستان البرز هم خوردن بیش از حد لزوم داروی مایع عکس رنگی موجب مرگ دختری هشت ساله به اسم مهین احمدی شده است.

‌یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۵۷٫ محمدرضا در سالگرد مشروطیت وعده انتخابات« کاملا آزاد» را داده است. عکس سوختن کاباره باکارا و سینما آتلانتیک که در جوار هم و کمی بالاتر از میدان ولیعهد (ولی عصر)قرار دارند چاپ شده است. در صفحه ۳ عکسی منتشر شده که درآن ذکر شده بازار تهران هنوز آب لوله کشی ندارد و معضل تهیه آب برای کسبه بازار همچنان وجود دارد . و این که پل سیدخندان در ۲۸ مرداد افتتاح خواهد شد.

اعلام شده که در حوادث دو روز تعطیلی جمعه و شنبه و همین طور پنجشنبه عصر،‌۸۱ نفر کشته شده‌اند! که البته ۹۰ درصد آنها بر اثر سوانح رانندگی بوده. ۱۵ نفر هم در سواحل خزر غرق شده‌اند. در پی اعتصاب سینمادارهای تهرانی، ‌سینمادارهای اصفهانی هم سالن‌های خود را تعطیل کردند و به اعتصاب پیوستند. یک هواپیمای هشت نفره هم درپادگان جی سقوط کرده و هشت نفر کشته شدند. صفحه هفت، برنامه کامل سخنرانی‌ها و جلسات وعظ در تهران در ایام رمضان منتشر شده است.

با نشانی کامل و اسم سخنران و ساعت شروع. در هفته یازدهم جام تخت جمشید در امجدیه و در حضور ۲۵ هزار نفر،‌ پرسپولیس با گل دیرهنگام زادمهر از سد دارایی گذشته است. شهباز در ادامه نتایج درخشان خود سه بر یک همارا درهم کوبیده. با گل های دینورزاده و مجد تیموری و بشکار. تنها گل همارا هم علیرضا خورشیدی به ثمر رسانده است. پاس در تهران با یک گل از رستاخیز خرمشهر شکست خورد و تاج هم بدون گل مقابل بانک ملی متوقف شد.

جالب این که پنجشنبه در دوبازی متوالی در امجدیه تاج و پاس میزبان رقبای خودشان بودند و در جمعه نیز شهباز و پرسپولیس. دوران خوش امجدیه! صفحه ۲۸ مصاحبه‌ای است با جمشید مشایخی و محمد علی کشاورز که دو بزرگوار از مشکلات تئاتر و کم توجهی به هنرمندان این عرصه و ضرر فیلم‌های خارجی به تئاتر مملکت و وضع بد مالی و لزوم حمایت دولت از این قشر حرف زده‌اند که خب دیگر برای ما عباراتی آشنا هستند.

مثلا مرحوم محمد‌علی کشاورز گفته‌اند:‌ «هنرمندان تئاتر بدون چشمداشت مادی بیشتر از بقیه عوامل فرهنگی کشور زحمت کشیده‌اند. بیشتر از بقیه فحش خورده‌اند. چرا؟ چون حامی و پشتیبانی نداشته‌اند.» یک روز باید همه مشکلات و کلیشه‌ها و گلایه‌هایی که طی دهه‌های مختلف در سطح رسانه‌ها تکرار شده‌اند فهرست کنم. گزارشی از آتش سوزی وسیع سینما آتلانتیک و کاباره باکارا منتشر شده که تخمین می‌زنند ۱۸ میلیون تومان خسارت این سانحه بوده است که دلایلش هنوز مشخص نیست. همزمان سینما آریا در قزوین هم درآتش سوخته است. خداحافظ.

کدخبر: ۴۷۱۳۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر