بازبینی تحقیقاتی جدیدی نشان می‌دهد که افراد مسنی که از رانندگی دست می‌کشند ممکن است شاهد افت سلامت بدنی و روانی خود باشند.
به گزارش پایگاه خبری سلامانه و به نقل از WebMD، محققان با بازبینی ۱۶ مطالعه منتشرشده دریافتند که افراد مسن پس از دست کشیدن از رانندگی از سلامت کمتری برخوردار بودند، علی‌الخصوص در مورد افسردگی.

محققان می‌گویند که درست مشخص نیست که مشکلات سلامت معلول مستقیم کنار گذاشتن سویچ خودرو باشند.

اما آنها گفتند که شاید پای چرخه معیوبی در میان باشد: سطح پایین‌تر سلامت، مثل مشکلات بینایی، محدودیت فیزیکی و حافظه و قضاوت متزلزل باعث می‌شود افراد مسن رانندگی را کنار بگذارند. این کنار گذاشتن هم به نوبه خود می‌تواند روند افول را سرعت ببخشد.
محقق ارشد، دکتر گوهوا لی، سرپرست مرکز اپیدمیولوژی و پیشگیری از آسیب در دانشگاه کلومبیا گفت: «این مشکل بسیار پیچیده‌ای است. از یک سو، رانندگان مسن به مهارت‌های بدنی و ذهنی لازم برای رانندگی ایمن نیاز دارند و جایی می‌رسد که بسیاری از آنها دیگر باید رانندگی نکنند. از سوی دیگر، این تصمیم عواقب چشمگیری دارد. افراد مسنی که از رانندگی دست می‌کشند احساس انزوای اجتماعی می‌کنند. این امر می‌تواند موجب افسردگی آنها شود. جز این ممکن است فعالیت بدنی‌شان هم کم شود که عامل وخیم‌تر شدن بیماری‌ها است.»

آخرین تحولاتسلامت و زندگیرا اینجا بخوانید.