محققان دریافته‌اند تماشای روزانه تلویزیون برای ۵ ساعت یا بیش‌تر، می‌تواند اسپرم مردان را یک سوم کم کند.
به گزارش سایت سلامانه به نقل از سایت «دیلی میل»، دانشمندان در دانشگاه کپنهاگن ۱۲۰۰ مرد جوان را زیر نظر گرفتند تا بفهمند، یله شدن زیاد روی مبل، روی قدرت بچه دار شدن آن‌ها اثر می‌گذارد یا نه.
نتیجه نشان داد آن‌هایی که مدت زیادی از روز پای تلویزیون می‌نشینند، به طور متوسط در هر میلی لیتر از مایع منی، ۳۷ میلیون اسپرم داشتند. این عدد در بین مردانی که به ندرت تلویزیون می‌دیدند، ۵۲ میلیون در هر میلی لیتر بود.
گروه اول هم چنین هورمون مردانه تستسترون کمتری در خونشان داشتند، که برای تولید اسپرم نیاز است.
ظاهراً نشستن پای کامپیوتر چنین اثر مخربی ندارد. دلیلش احتمالاً این است که آنهایی که پای تلویزیون می‌نشینند، احتمالاً کمتر ورزش می‌کنند یا غذای سالم می‌خورند که برای افزایش باروری بسیار مهم است.

سایر اخبارسلامت و زندگیرا از اینجا دنبال کنید.