کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۲۴۶
تاریخ خبر:

بی کیفیت‌های روسی در تهران

بی کیفیت‌های روسی در تهران

هفت صبح| خودروهای لادا در تمام دنیا به اقتصادی بودن معروف هستند‌؛ حالا باید دید این خودروها در ایران با توجه به تعرفه‌ها و هزینه‌های واردات چه قیمتی خواهند داشت؟ همچنان وعده واردات خودروی اقتصادی یک سراب محسوب می‌شود. اگرچه گفته شده این خودروها در ابتدا به صورت واردات و بعد در جریان تولید و مونتاژ قرار خواهند گرفت. شرکت نیکا موتور از چهار محصول لادا وستا کراس، لادا وستا اسپرت، لادا گرانتا و لادا نیوا تراول ‌در نمایشگاه اوراسیا با حضور خواننده و وزیر و غیره رونمایی کرد.

لادا وستا اسپرت

لادا وستا اسپرت مجهز به یک پیشرانه ۱۷۷۴ سی‌سی ۴ سیلندر تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۱۴۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۸۴ نیوتن متر است.سال شروع تولید این خودرو 2015 است.

لادا وستا کراس

لادا وستا کراس از یک موتور 1/8 لیتری یا 6/1 لیتری تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپ بهره خواهد برد. گیربکس این خودرو از نوع CVT بوده و نیرو را صرفا به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. شش سال و نیم پس از معرفی نسخه سدان از لادا وستا در سپتامبر 2015، تاسیسات لادا در ایژوسک در سال 2022 تولید نسخه به‌روزرسانی شده این خودرو را آغاز کرد. حالا همان نسخه به‌روز‌رسانی شده، توسط شرکت نیکا موتور، برای واردات به کشورمان، آماده شده است.

لادا گرانتا

این خودرو مجهز به یک موتور 1/6 لیتری تنفس طبیعی ۸ سوپاپ است و از گیربکس ۵ دنده دستی بهره می‌برد. سیستم انتقال قدرت نیز طبیعتا از نوع دیفرانسیل جلو است.تولید این خودرو به دلیل جنگ اوکراین متوقف شده و البته در تولید دوباره یکسری امکانات را هم نداشت!

لادا نیوا تراول

این خودرو یک شاسی‌بلند کوچک و چهار چرخ محرک ۴WD است. لادا نیوا تراول مجهز به یک پیشرانه 1/8 لیتری تنفس طبیعی است که توان تولید نهایت قدرت ۱۴۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۸۴ نیوتن متر را دارد.این خودرو محصول سال 2021 است.

کدخبر: ۵۵۱۲۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر