عباس علی آبادی مدیرعامل مپنا در نشستی خبری گفت: ما در تابستان امسال با محدودیت انرژی مواجه بودیم و این امکان وجود دارد که در زمستان ۱۴۰۰ هم با کمبود سوخت و انرژی مواجه شویم، متاسفانه باید نگران زمستان و تابستان سال آینده باشیم. خوشبختانه ما در صنعت در بین کشورهای مختلف رده و جایگاه خوبی داریم و همچنین از لحاظ فنی جایگاه خوبی را در جهان کسب کرده ایم، ولی متاسفانه به دلیل درست مصرف نکردن انرژی در شرایط مطلوبی قرار نداریم. در صنعت کشور در تراز جهانی قرار داریم ولی متاسفانه از حیث بهره‌ وری و انرژی در جایگاه خوبی قرار نگرفته ایم.مدیر عامل مپنا اضافه کرد: ما برای برق و آب ارزش قائل نمی‌شویم، این در حالی است که در کشورهای دیگر این طور نیست، قیمت برق باید گران شود تا مردم کمتر مصرف کنند یا جور دیگر باید نظارت کافی برای کالای برق داشته باشیم، قیمت برق از ایران به کشورهای همسایه کیلوواتی ۸ سنت معامله می‌شود.

برای پیگیری اخباراقتصادیاینجا کلیک کنید.