بانک مرکزی در بخشنامه ای به شبکه بانکی تاکید کرد با توجه به شرایط خاص بهداشتی کشور و نیز در راستای مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، به منظور تسهیل استفاده هموطنان از درگاه‌های غیرحضوری و کاهش مراجعات حضوری مردم به شعب و دستگاه‌های خودپرداز، مواردی را درنظر بگیرند.

بر این اساس

- سقف انتقال وجه کارت به کارت شتابی و درون بانکی از مبدا هر کارت به ۱۰ میلیون تومان در هر روز افزایش پیدا می‌کند.

گفتنی است که میزان کارمزد انتقال وجه بیش از سه میلیون تومان به صورت پلکانی لحاظ خواهد شد.

- سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداخت‌سازها [مثل اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی] از یک میلیون تومان به سه میلیون تومان با حصول اطمینان از انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیمکارت انجام‌دهنده تراکنش قابل افزایش است. ذکر این نکته ضروری است که در صورت پیوستن بانک‌ها و پرداخت‌سازها به هاب فناوران مالی این سقف می تواند تا مبلغ پنج میلیون تومان افزایش پیدا کند.

- امکان تمدید تاریخ انقضای کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری تا پایان سال ۱۴۰۰ و به‌مدت یک سال بلامانع است. همچنین ضروری است اقدامات لازم برای احراز هویت غیرحضوری و اطلاع‌رسانی به مشتریان صورت گیرد.

- سقف صدور کارت هدیه تا اطلاع ثانوی و به صورت موقت به دو میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

- ضروری است فرآیندهای افتتاح حساب و دریافت تسهیلات در راستای کاهش زمان حضور مشتریان در شعب اصلاح شود و مشتریان بتوانند تمام اقدامات لازم نظیر تکمیل فرم‌ها را به صورت غیرحضوری انجام دهند و پس از مراجعه حضوری صرفاً برای احراز هویت و با صرف حداقل زمان در کوتاه‌ترین زمان ممکن امور مربوط به انجام رسد.

آخرین تحولاتاقتصادیرا اینجا بخوانید.