کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۳۳۴
تاریخ خبر:

از سرگیری‌ اعزام زائران به سفر عمره

از سرگیری‌ اعزام زائران به سفر عمره

تشریح آخرین وضعیت اعزام کاروان‌های حج تمتع و عتبات عالیات عراق

سازمان حج و زیارت سرانجام پس از وقفه 9 ساله، از آغاز اعزام حدود ۵هزار زائر ایرانی به عمره از سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ خبر داد و آخرین وضعیت اعزام کاروان‌های حج تمتع و عتبات عالیات عراق را تشریح کرد.

‌ درحالی‌که قرار بود ایران پس از یک وقفه هشت‌ساله، اعزام زائران به عمره را در زمستان ۱۴۰۲ آغاز کند، اما به دلیل مشکلات پرواز و صادر نشدن مجوز از سوی عربستان، این سفر تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به تعویق افتاد. اکنون غلامرضا رضایی ـ معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اطلاع داده است که اعزام بیش از ۵ هزار عمره‌گزار در ماه شوال (اردیبهشت‌ماه) انجام می‌شود.

این درحالی است که با تاخیر در برقراری پروازهای عمره و انصراف تعدادی از متقاضیان که در کاروان‌ها ثبت‌نام کرده بودند، سازمان حج و زیارت ثبت‌نام عمره را لغو کرد و پول تمام ثبت‌نام شده‌ها را بازگرداند. آن زمان، ‌حدود حدود ۴۱ هزار و ۲۰۰ نفر برای سفر عمره ثبت‌نام کرده بودند. از ابتدای امسال با رفع مشکل پروازها و صدور مجوز از سوی عربستان، سازمان حج و زیارت اعلام کرد که با ظرفیت محدودی این سفر را می‌تواند انجام دهد و اولویت با افرادی است که طبق مستندات، زودتر هزینه‌های این سفر را هنگام ثبت‌نام در کاروان پرداخت کرده باشند. هزینه ثبت‌نام سفر ۱۰ روزه عمره ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تا ۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

معاون سازمان حج و زیارت اکنون اطمینان داده است که هماهنگی‌های لازم برای ازسرگیری سفرهای عمره بعد از یک وقفه نه‌ساله انجام شده است و در روز سوم اردیبهشت با انجام دو پرواز از فرودگاه‌های تهران و مشهد بالغ بر ۵۰۰ نفر به فرودگاه مدینه منتقل خواهند شد و ۴ هتل در مکه و ۶ هتل در مدینه پذیرای زائران خواهد بود.

رضایی با بیان اینکه در این دوره عمره‌گزاران از استان‌های مختلف به عربستان اعزام می‌شوند، به استقبال مردم برای حضور در این سفر معنوی اشاره کرد و گفت: تاکنون پروازها برای یک دوره ۱۰ روزه برنامه‌ریزی شده است.

بخش از این نشست به موضوع اربعین اختصاص داشت، که نواب تاکید کرد: سیاست‌گذاری‌ها باید به سمتی پیش برود که شأن و منزلت زائران در هنگام حضور در کنگره بزرگ اربعین حفظ و بویژه نیازمندی‌های زائران زمینی در مناطق خروجی به عراق تأمین شود.

 

منبع: ایسنا
کدخبر: ۵۵۶۳۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر