کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۳۶۱
تاریخ خبر:

خشم نماینده اسرائیل از احتمال تشکیل دولت مستقل فلسطین

خشم نماینده اسرائیل از احتمال تشکیل دولت مستقل فلسطین

همزمان با پیشنهاد پذیرش دولت مستقل فلسطین، نماینده رژیم صهیونیستی در حرکتی نمایشی، منشور سازمان ملل را به دستگاه خردکن انداخت

مجمع عمومی سازمان ملل به عضویت کامل فلسطین در این سازمان رأی موافق داد. قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل برای عضویت کامل فلسطین در این سازمان با ۱۴۳ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۲۵ رأی ممتنع به تصوب رسید. همچنین مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد توصیه‌هایی به شورای امنیت برای بازنگری مثبت در عضویت کامل فلسطین در این نهاد ارائه داده است. این مجمع تأکید کرد که فلسطینیان واجد شرایط عضویت کامل در سازمان ملل هستند. این قطعنامه به فلسطین اجازه می‌دهد تا پیشنهادات و اصلاحیه‌هایی را در جلسات سازمان ملل مطرح کند، کاری که قبلاً قادر به انجام آن نبود.

با این حال کار رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین توسط سازمان ملل هنوز تکمیل نشده و باید خود سازمان ملل به شور و مشورت گذاشته شود. همین اقدام نیز توسط اسراییلی‌ها تحمل نشد. 

«اسرائیل کاتز» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به سرعت از این تصمیم انتقاد کرد و آن را مضحک و جایزه ای برای جنبش مقاومت اسلامی (حماس) توصیف کرد که به مذاکرات برای آزادی اسرای اسرائیلی ضربه می‌زند.

گیلعاد اردان، سفیر اسرائیل هم در اقدامی منشور سازمان ملل را با دستگاه خردکن پاره کرد و گفت: «شما دارید با دستان خودتان منشور سازمان ملل را پاره و خرد می‌کنید. شرم بر شما.» 

سخنگوی سازمان ملل، فرهان حق این اقدام را نمایشی خواند و خواستار احترام به منشور جهانی شد: در خصوص منشور، بدیهی است که اساس سازمان ملل احترام به منشور است و همه کشورهای عضو متعهد شده‌اند که منشور سازمان ملل را رعایت کنند و ما از آنها انتظار داریم به این تعهد عمل کنند.

منبع: مهر
کدخبر: ۵۵۸۳۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر