کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۷۶۱۶
تاریخ خبر:

تهرانی‌ها ۹۰ سال پیش‌ چه آبی می‌خوردند؟

تهرانی‌ها ۹۰ سال پیش‌ چه آبی می‌خوردند؟

شستشوی لباس و فرش و ظروف ‌در کلیه مجاری و ‌‌قنوات داخل و خارج شهر اکیدا ممنوع

بلدیه تهران از مردم خواست بهداشت را در مسیر آب‌های شرب رعایت کنند.‌در سال ۱۳۱۳ بلدیه تهران با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بهداشت آب‌های جاری و قنات و چشمه‌ها در تهران که یکی از مهم‌ترین منابع تامین آب شرب شهروندان بود، هشدار داد. اطلاعیه را به نقل از روزنامه اطلاعات ۳ اردیبهشت بخوانید و عکسی از ‌‌یک چشمه در تهران را تماشا کنید:

در تعقیب اعلان‌های سابق مجددا به عموم اهالی اخطار می‌نماید که از نظر حفظ‌الصحه عمومی و جلوگیری از آلوده شدن آب مشروبی شست‌و‌شوی رخوت و البسه و فرش و ظروف و غیر‌ه در کلیه مجاری و پاکنه‌ها و منگل‌های قنوات داخل و خارج شهر اکیدا ممنوع و علاوه بر اینکه مرتکبین تعقیب و شدیدا مجازات خواهند شد، اشیایی را که شست‌و‌شو می‌دهند اگر رخت و لباس و امثال آنها باشد، سوزانده خواهد شد و بقیه به نفع بلدیه ضبط می‌شود.

ضمنا به اطلاع عامه می‌رساند که برای جلب و تعقیب متخلفین علاوه بر مامورین و عمال سابق، اخیرا عده کثیری مامورین مخصوص از طرف این موسسه گماشته شده که دائما در کلیه معابر و خیابان‌ها و کوچه‌های داخل و خارج شهر و سرمنگل‌ها و پاکنه‌های قنوات گردش  و تفتیش نموده به محض مشاهده این عمل مرتکب را توقیف و جلب به حکم صلحیه بلدیه خواهند نمود و همچنین ریختن لجن حوض و کثافات مستراح و هر نوع کثافات دیگر و تکانیدن فرش در معابر عمومی ممنوع است و مرتکبین‌ به شرح فوق تعقیب و مجازات می‌شوند.

در خاتمه به اهالی محترم توصیه می‌نماید که آب نوشیدنی را از قنواتی تهیه کنند که روی آنها در معبر عمومی از طرف این موسسه تلمبه نصب شده است ‌ یا قبل از نوشیدن آب را بجوشانند. بلیده طهران.

 

 

منبع: اطلاعات آنلاین
کدخبر: ۵۵۷۶۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر