کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۳۷۹۴
تاریخ خبر:

به باخت عادت کرده‌اید دوستان!

روزنامه هفت صبح| مرور بازنده‌های بزرگ این هفته لیگ‌برتر که شامل 3 سرمربی و یک دروازه‌بان می‌شوند.
محمود فکری: آخرین امتیازی که تیم هوادار در لیگ‌برتر گرفته به بازی هفته چهارم مقابل ذوب‌آهن در اصفهان برمی‌گردد. بعد از آن تساوی بدون گل، شاگردان محمود فکری در 3 بازی متوالی بازنده از زمین خارج شده‌اند. آنها ابتدا در خانه با یک گل مغلوب تراکتور شدند، سپس در تهران به فولاد هم با یک گل باختند و در نهایت روز جمعه در حالی که با دو گل زودهنگام از استقلال پیش بودند، در نهایت 3 بر 2 شکست خوردند!

جدول رده‌بندی به ما می‌گوید هوادار با هدایت محمود فکری از 21 امتیاز ممکن فقط 5 امتیاز به دست آورده است! اگر کسر 3 امتیاز از شمس‌آذر نبود، امروز در رده چهاردهم جدول قرار داشت و این اصلا نتیجه‌ای نیست که مدیران این باشگاه به دنبالش بودند. البته این بهترین شروع هوادار در ادوار مختلف لیگ‌برتر است اما با توجه به اینکه این تیم زودتر از تیم‌های دیگر سرمربی‌اش را انتخاب و تمریناتش را شروع کرد و بازیکنان نسبتا خوبی هم در اختیار دارد، مدیران باشگاه حق دارند که از نتایج ناراضی باشند. به همین دلیل است که این روزها شایعه برکناری او در رسانه‌ها شنیده می‌شود.

سیروس پورموسوی: سرمربی استقلال خوزستان چند روز پیش از هدایت این تیم استعفا داد اما مدیران باشگاه از او خواستند به کارش ادامه بدهد. هرچند باز هم همه چیز مثل سابق بود و استقلال خوزستان مغلوب فولاد شد و حالا ‌ فقط با یک امتیاز از 7 بازی، قعرنشین لیگ‌برتر است، پایین‌تر از شمس‌آذری که به کسر 3 امتیاز محکوم شده است! ماجرا اما فقط باخت‌های پرتعداد این تیم نیست. عجیب‌ترین مشکلی که در تیم سیروس پورموسوی دیده می‌شود و انگار او نتوانسته این مشکل را حل کند، گل خوردن بعد از دقیقه 90 است.

در 5 بازی از بازی آخر، استقلال خوزستان، دقیقا بعد از دقیقه 90 دروازه‌اش را باز شده دیده است! آنها مقابل فولاد در دقیقه 92 گل خوردند و باختند، در برابر پیکان هم با گل دقیقه 90 نریمان جهان بازنده از زمین خارج شدند، مقابل ذوب‌آهن، بازی یک - یک مساوی را با گل دقیقه 92 محمدی واگذار کردند و در برابر تراکتور هم با گل وقت‌های تلف‌شده واگنین یک بر صفر باختند! این نقطه ضعف عجیب تیم پورموسوی است که اگر آن را حل نکند، ممکن است دیگر با استعفای او مخالفت نشود.

علیرضا حقیقی: باخت 3 بر 2 مقابل استقلال، نتیجه‌ای بود که حقیقی اصلا آن را دوست نداشت. صحبت‌های جنجالی او بعد از بازی هم نشان‌دهنده همین واقعیت بود. مرور گل‌های خورده او در این بازی نشان می‌دهد که همه چیز عادی و طبیعی بوده است. او یک بار از روی نقطه پنالتی گل خورد که این طبیعی‌ترین اتفاق دوران فوتبال اوست! یک بار روی اشتباه جاگیری مدافعانش گل خورد و یک بار هم روی شوت دیدنی محمدی غافلگیر شد و باز شدن دروازه‌اش را فقط تماشا کرد.

دریافت 8 گل در 7 بازی برای او و هوادار، آمار خیلی بدی نیست اما نکته اینجاست که در این 7 بازی فقط دو بار دروازه این تیم بسته مانده است! البته می‌دانیم که حقیقی از کلمه کلین‌شیت نفرت دارد اما واقعیت این است که کلین‌شیت یعنی حداقل یک امتیاز! و هر چه تعداد کلین‌شیت‌های یک تیم و دروازه‌بانش بیشتر باشد، امتیازات آن تیم بیشتر خواهد بود. نکته مهم‌تر اما مصاحبه عجیب و ادبیات نه‌چندان خوب او درباره تیمش بود که دیروز هم به آن پرداختیم. همین دو مورد باعث می‌شود تا او در زمره بازنده‎های این هفته فوتبال ایران قرار بگیرد.

سیدمهدی رحمتی: 3 بازی و 3 شکست! این کارنامه سیدمهدی رحمتی در 3 بازی آخر نساجی است. البته باخت به الهلال پرستاره حتی با 3 گل باعث نمی‌شود تا رحمتی تحت فشار قرار بگیرد اما دو باخت متوالی مقابل ملوان و آلومینیوم اراک جای زیادی برای دفاع از او باقی نمی‌گذارد. مخصوصا باخت خانگی به آلومینیوم که تیم فصل گذشته خود رحمتی بود! اما چیزی که باعث شده تا عملکرد تیم او اینقدر مورد انتقاد قرار بگیرد، گل خوردن در تمام بازی‌های لیگ‌برتری است!

سیدمهدی رحمتی در زمان بازی، خودش یکی از سلاطین و رکوردداران کلین‌شیت بود اما تیمش با سنگربانی رشید مظاهری در فصل جدید، در تمام بازی‌ها گل خورده است. به شکلی باورنکردنی و عجیب، در هر بازی یک گل! در واقع تنها تیمی که موفق به باز کردن دروازه نساجی نشده، تیم مومبای‌سیتی هند است که در خانه 2 بر صفر مغلوب این تیم شد. همین نتایج باعث شده تا جایگاه او در میان هواداران خیلی زود متزلزل شود. رحمتی باید هرچه زودتر خط حمله و دروازه تیمش را تقویت کند، چرا‌که با ادامه این وضعیت، معلوم نیست چند روز دیگر در قائمشهر دوام خواهد آورد.

کدخبر: ۵۴۳۷۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر