کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۳۶۸۱۰
تاریخ خبر:

آنالیز | ‌مسابقه چیدمانه با اجرای لیلا اوتادی

روزنامه هفت صبح| از هفته گذشته پخش مسابقه «چیدمانه» به تهیه‌کنندگی سیدجواد هاشمی و با اجرای لیلا اوتادی و مجتبی شفیعی در شبکه نمایش خانگی شروع شد.

منظر اول| محتوا
«در مسابقه «چیدمانه» مهمانان پس از انجام چالش‌های طراحی شده، امتیاز کسب می‌کنند، با امتیازهایشان لوازم منزل خرید می‌کنند و در آخر چیدمانی که انجام می‌دهند، مورد قضاوت و نظرسنجی گروه داوری قرار می‌گیرند»؛ این توضیحی است که درباره شرح ماموریت مسابقه عنوان شده.

با تماشای مسابقه اما پی خواهید برد که ماجرای چینش دکور اولویت اول نیست و شرکت‌کنندگان در چالش‌های دیگر مثل خوانندگی، واقعیت مجازی و… شرکت می‌کنند و حتی وارد بازی اتاق فرار می‌شوند. این تمهیدات برای بالا رفتن هیجان «چیدمانه» است اما در قسمت اول چالش‌ها نه‌تنها جذاب نبودند که مسابقه را از هدف اصلی خود دور کردند. حتی خود شرکت‌کنندگان هم به دلیل تعدد چالش‌های غیر‌مرتبط، تمرکز کافی بر موضوع اصلی «چیدمانه» یعنی طراحی دکور نداشتند. سازندگان می‌توانستند چالش‌ها را در راستای سوژه قرار دهند تا نتیجه‌ای بهتر به‌دست آید.

منظر دوم| ساختار
سید‌جواد هاشمی در ابتدای مسابقه، قرعه‌کشی انجام داد و بر‌اساس آن در هر قسمت دو چهره مطرح کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. سر و شکل گرافیکی قرعه‌کشی شیک بود اما ساختار آیتم‌های مسابقه آن‌طور که باید چشم‌نواز نیست. در قسمت اول یوسف تیموری و مریم مومن رقابت داشتند که بخشی از بگو بخند و شوخی‌ها حاصل طنازی تیموری است و احتمالا دسته‌ای از مخاطبان راضی بوده‌اند!

لیلا اوتادی به‌عنوان مجری اصلی کاری سخت ندارد که در همین مقدار از پس آن برآمده. مجتبی شفیعی در قالب یک بازیگر وارد صحنه می‌شود و با مجری شوخی می‌کند و با گروهش آواز می‌خواند. نمی‌دانیم ربط آن به مسابقه چیدمان دکور چیست! جواد هاشمی همراه سه داور دیگر در هر آیتم به شرکت‌کنندگان امتیاز می‌دهند و البته خودشان هم معترف هستند که متخصص «همه» بخش‌ها نیستند.

کدخبر: ۵۳۶۸۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر