کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۳۱۴۳۷
تاریخ خبر:

آنالیز | ناکامی واشقانی در دو موقعیت مختلف

روزنامه هفت صبح| مجید واشقانی روزهای شلوغی را در شبکه خانگی سپری می‌کند؛ او در عین حال که گردانندگی مسابقه «ضد» را برعهده دارد، در قامت شرکت‌کننده در مسابقه «پدرخوانده» نیز حاضر است.

منظر اول| پدرخوانده
قسمت اول «پدرخوانده» هفته پیش در فیلم‌نت منتشر شد؛ مسابقه‌ای که تغییراتی در ساختار و محتوا نسبت به فصل اول دارد اما کلیتش همان بازی مافیا است. مجید واشقانی به عنوان پای ثابت مسابقات مختلف مافیا، در قسمت اول «پدرخوانده» در ساید مافیا قرار گرفت و برای برنده شدن شیوه‌ای اتخاذ کرد که توام با انتقاد کاربران فضای مجازی بوده است. او هدیه بازوند (‌از ساید شهروندان) را در شرایطی قرار داد که از جو واقعی مسابقه خارج شود.

شگرد واشقانی اینگونه بود که به بازوند هشدار داد اگر با او همراه نشود، مقابل خیل عظیم کاربران فضای مجازی قرار خواهد گرفت و اصطلاحا سیبل می‌شود! این تهدیدات چندباره و ارجاع مدام واشقانی به اتفاقاتی که پیش‌تر برای برخی شرکت‌کنندگان رخ داده، باعث شد بازوند عنان کار را از دست دهد و تبدیل به یک بازیکن سردرگم شود. در بازی‌های این چنین برخی کارها مجاز است اما رفتار واشقانی تعبیر به بازی «ناجوانمردانه» شده.

منظر دوم| ضد
همانطور که می‌دانید، پس از موفقیت مسابقه «شب‌های مافیا» نمونه‌های دیگری ساخته شدند. «ضد» یکی از آنهاست که به‌تازگی در کنار «پدرخوانده» توزیع شده ‌‌و به‌زودی نوبت پخش «شب‌‌های مافیا زودیاک» از طریق فیلیمو می‌رسد. «ضد» محصول پلتفرم تماشاخونه است و گردانندگی‌اش بر‌عهده مجید واشقانی.

عملکرد او در موقعیت جدید تاکنون فاقد ویژگی‌های خاصی بوده است؛ نه تیکه‌کلام منحصر به‌فردی دارد و نه شوخی‌ها و واکنش‌هایش در بزنگاه‌های مختلف به کمک جذابیت «ضد» آمده است. عملکرد او را با کامبیز دیرباز در «پدرخوانده» که مقایسه کنیم، بهتر می‌توان به نتیجه رسید. دیرباز در عین قاطع بودن، نمکی چاشنی اجرایش می‌کند؛ مقابل دوربین اکت دارد و … واشقانی اما از این ترفندها به کار نبرده ‌ و فعلا او چهره ناموفق مسابقه «ضد» لقب گرفته. یادمان نرود که پیش‌تر محمدرضا علیمردانی و امیرعلی نبویان با گردانندگی مسابقه مافیا یک گام بلند برداشتند.

کدخبر: ۵۳۱۴۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر