کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۲۲۵۶۶
تاریخ خبر:

احتمال واردات این مدل دست‌دوم‌ها را داریم

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو | در هفته‌ای که گذشت یکی از مهم‌ترین اتفاق‌ها در زمینه خودرو رخ داد. کلیات لایحه واردات خودروهای دست‌دوم در مجلس با یک رای بالا تصویب شد. اگر طیف مقابل که مخالف این لایحه بودند (در راس آنها مهندس میرسلیم بود) کوتاه بیایند؛ می‌توانیم دلخوش کنیم که شاید شاهد واردات خودروی دست‌دوم زیر 5 سال کارکرد باشیم.خودروهایی که احتمالا از کشورهای حاشیه خلیج فارس، دوبی، عمان، عراق و ابوظبی به ایران خواهند آمد. اما یکی از مهم‌ترین این مبداءها، گرجستان است. در این گزارش سراغ شش خودروی کارکرده که احتمال ورودشان به ایران وجود دارد، رفته‌ایم.

هیوندای آزرا (گرنجور)/ مدل 2017/ قیمت 5میلیارد و 700 میلیون تومان


هیوندای آزرا خودرویی است در کلاس بدنه خودروهای سدان متوسط که در کنار طراحی ظاهری زیبا، توانایی‌های دینامیکی بالا و کابین جادار که با توجه به قیمت مناسب در بازارها جهانی، نمونه‌ای ایده‌آل برای استفاده خانواده‌ها به شمار می‌آید. شرکت خودرو‌سازی کره‌ای هیوندای تا به‌حال 6 نسل متفاوت از آن طراحی و به بازار عرضه شده است. این خودرو در بازارهای جهانی با نام گرنجور (Grandeur) نیز به فروش می‌رسد. از نقاط قوت این خودرو می‌توان به طراحی زیبا در هر دو بخش نمای ظاهری و کابین، رانندگی نرم، صندلی‌های جلویی راحت و همچنین صندلی‌های عقبی بسیار بزرگ و جادار اشاره کرد.

هیوندای آزرا طولی برابر با 4930 میلیمتر، پهنایی برابر با 1865 میلیمتر، ارتفاعی برابر 1470 میلیمتر داشته و فاصله دو محور عقب و جلوی آن نیز 2845 میلیمتر است. هیوندای آزرا نسل ششم خودرویی نسبتا سنگین بوده و وزنی ‌بین 1550 تا 1704 کیلوگرم دارد. این خودرو از طراحی زیبایی سود برده و چراغ‌های جلو نسبتا بزرگ و جلو پنجره با چهار خط افقی با انحنایی اندک، نمایی زیبا را برای هیوندای آزرا به وجود آورده‌اند. با توجه به طراحی جدید جلوپنجره، هیوندای آزرا مدل سال 2017 میلادی چهره‌ای جسورانه به خود گرفته است.این خودرو با توجه به سال ساختش و محبوبیتش در ایران، احتمال دارد به‌طور کارکرده وارد شود.

کیا سول/ مدل 2017/ قیمت )2013( یک میلیارد و 320 میلیون تومان


کیا موتورز تنها برای راضی نگه داشتن مشتریان آمریکایی خود در سال 2013 اقدام به عرضه اولین و آخرین کلاس از مینی‌ون‌های خود کرد؛ محصولی که به نظر می‌رسد غیر از آمریکا‌ در هیچ جای دیگری مشتری نداشته باشد. شاید به همین دلیل بوده که در بازار ایران دلالان روی آن «سفارش آمریکا» لقب داده‌اند. سال 91-92 نیز متولی عرضه برند کیا در ایران، به بهانه خالی نبودن عریضه و تکمیل ویترین محصولاتش اقدام به واردات سول کرد.

چراکه بهانه دیگری برای حضور این خودروی عجیب در بازار ایران وجود نداشت و تعداد اندک فروش سول، بهترین دلیل برای این مدعاست. آنچه وارد ایران شد در واقع دومین نسل از این کره‌ای بود؛ محصولی که با کد PS شناخته می‌شود. رینگ 18 اینچی، ساب‌ووفر قدرتمند، گرم‌کن صندلی و پوشش چرم آیتم‌هایی بودند که کمی خرید این خودرو را منطقی جلوه می‌دهند. کیا سول را می‌توان یکی از متفاوت‌ترین خودروهای بازار دانست، کیا مدل 2017 این خودرو را به‌روزرسانی کرده ‌ و دست به تغییراتی در این خودروی متمایز زده است. تغییر در طراحی ظاهری و مهم‌تر از آن ارتقای پیشرانه ‌6/1 لیتری این خودرو را می‌توان مهم‌ترین تغییرات این خودرو در سال 2017 دانست. در مورد نقاط ضعف سول 2017 هم می‌توان از مصرف سوخت نسبتا زیاد و صدای جاده در خودرو سخن گفت اما به هرحال یکی از گزینه‌های احتمالی واردات دست‌دوم‌ها می‌تواند باشد.

تویوتا کرولا/ مدل 2017/ قیمت 2میلیارد و 900 میلیون تومان


تویوتا و ژاپنی‌ها در بازار داخلی، محبوبیت خاصی دارند و اتفاقا می‌گویند خودروهای ساخت ژاپن با آب و هوای ایران، سازگاری خوبی دارد. تویوتا در سال 2017 یک تغییرات‌ اساسی روی این محصول یعنی کرولا انجام داد. تویوتا کرولا در سال ۲۰۱۷ دست به فیس‌لیفت خودرو محبوب جهانی خود زد. خودرویی که سالانه شاید بیش از 300 هزار فروش را تجربه می‌کند.

شاید بگویید چرا یک خودرو باید بتواند اینچنین فروشی را داشته باشد، آن هم در سبک خودرو‌های سدان و کامپکت، دلیل اصلی این فروش و این تمایل مشتریان به خرید این محصول بی‌شک داشتن سابقه ‌ بیش از ۵۰ سال این خودرو است. ۵۰ سالی که پر است از تجربه و اعتماد. تویوتا کرولا ۲۰۱۷ در بین محصولات کمپانی تویوتا رتبه ۱۲ ام را دارد، به‌بیان ‌دیگر تویوتا کرولا ۲۰۱۷ را باید به‌عنوان دوازدهمین نسل از خانواده تویوتا کرولا دانست که با تغییرات ظاهری و آپشنی بسیاری وارد بازارهای جهانی شد.

تویوتا کرولا ۲۰۱۷ در مدل جدید خود به تغییرات در ظاهر خود پرداخت و تلاش بر این بوده ‌ که نمایی از خودرویی اسپرت‌تر و خشن‌تر را به نمایش بگذارد. در نمای جلو تویوتا کرولا ۲۰۱۷ ؛ جلوپنجره جدید و مشبک‌، چراغ‌های LED چندگانه و چراغ‌های روز روشن‌، شکاف دو گوشه‌ کناری سپر که در انتها به چراغ‌های مه‌شکن ختم می‌شوند و آرم بزرگ تویوتا خودنمایی می‌کنند. در نمای عقبی خودرو نیز از چراغ‌هایی LED استفاده‌ شده ‌ و قوسی کمان‌مانند به‌ظاهر آن اضافه ‌شده است. به‌طور کلی در طراحی تویوتا کرولا ۲۰۱۷ سعی بر آن بوده ‌ تا خودرو کمی عضلانی‌تر و اسپرت‌تر به نظر برسد تا با نسل‌های قبلی خود تفاوت‌های چشمگیری داشته باشد.

تویوتا کمری/ مدل 2017/ قیمت 3 میلیارد و 200 میلیون تومان


همچنان خبری از واردات رسمی خودروهای با پیشرانه‌‌‌ حجیم‌تر از 5/2 لیتر شنیده نمی‌شود اما در آن صورت، کمری با قدرتمندترین قوای محرکه خود اجازه فروش در ایران خواهد داشت. پیشرانه 5/3 لیتری به قدرت ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور ۳۳۶ نیوتن‌متر، کمری ۲۰۱۷ را به یک خودروی سریع و تهاجمی تبدیل می‌کند. این خودرو با این اوصاف شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۶ ثانیه و نهایت سرعت محدودشده به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت به همراه خواهد داشت که ظرف ۱۵ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مصرف سوخت این کمری ۶ سیلندر در سرعت ثابت جاده 8/7 لیتر و در شهر، نزدیک به ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. تویوتا هنوز علاقه‌ای به تولید کمری با پیشرانه‌‌ دیزل یا بنزینی توربوشارژ ندارد و صرفا دو نمونه بنزینی تنفس طبیعی و یک نمونه‌‌ هیبریدی برای سال ۲۰۱۷ عرضه می‌کند که دو نمونه‌‌‌ اول، در تمامی نسخه‌ها مجهز به جعبه‌دنده ۶ سرعته خودکار خواهند بود و مدل هیبرید با جعبه‌دنده‌‌ CVT همراه خواهد بود. شایان ذکر است که اکثر کمری‌های واردشده به ایران از نوع فول‌آپشن، XSE با پیشرانه 5/2 لیتر و XLE هیبرید هستند.

ب.ام.و سری سه/ مدل سدان 320i، ۲۰۱۴/ 3 میلیارد و 600 میلیون تومان


در مورد ب.ام.و حرف‌ها زیاد است و احتمال دارد با یک تعداد بالا شاهد ورود دست‌دوم این خودرو به کشور باشیم چرا‌که روابط شرکت واردکننده این خودروها در حال حاضر با شرکت مبداء در ابوظبی به قدری خوب است که احتمال ورود تعداد زیاد این خودرو وجود دارد. ب.ام.و سری 3 معروف‌ترین، محبوب‌ترین، پرفروش‌ترین و احتمالا جذاب‌ترین سری ب.ام.و تولید شده در طول تاریخ است.

داستان سری 3 از دهه 70 میلادی شروع شد؛ ب.ام.و که اکنون به دنبال رقابت بیشتر و کسب جایگاهی بالاتر در بازار‌های جهانی بود، اقدام به بازنشسته کردن سری 02 کرد (که معروف‌ترین مدل آن در ایران 2002 افسانه‌ای است) و در سال 1975 سری 3 متولد شد. سری 3 که یک خودروی سگمنت D موتور جلو و دیفرانسیل عقب بود با هدف جایگزینی سری 02 با محصولی بزرگ‌تر، لوکس‌تر و با کاربردی عمومی‌تر نسبت به خودروی کاملا اسپرت قبلی به بازار ارائه شد.

در حد فاصل سال‌های 2014 تا 2016 ناگهان تعداد بسیار محدودی از نمونه‌های 328i GT در خیابان‌های کشورمان ظاهر شدند. این خودروها با اینکه همگی از نمونه فول‌آپشن بودند و عمدتا نیز کیت بدنه M داشتند اما حضورشان در محدوده قیمتی سری4، باعث شد تا با استقبال مشتریان ایرانی مواجه نشود. هم‌اکنون نیز سری 3 جی‌تی در زمره مدل‌های کم‌مشتری ب.ام.و در ایران قرار دارد و مالکانش می‌توانند به این دل‌خوش باشند که خودروی‌شان تنها سدان بازار ایران است که اسپویلر الکترونیکی عقب دارد اما پورشه نیست!

ب.ام.و سری 5/ سدان528i 2015/ قیمت 7 میلیارد و 200 میلیون تومان


نسل ششم سری5 یا همان اتاق F10، از موفق‌ترین خودروهای لوکس و گران‌قیمت در تاریخ ایران است. البته این موفقیت اتفاقی نبود. از یک طرف، ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی در سال 2013، منجر به خداحافظی بسیاری از مدل‌های لوکس از بازار کشورمان شده بود.

از طرف دیگر، اصلی‌ترین رقیب سری5، یعنی مرسدس E-class نسل چهارم، نیز با اینکه در سه مدل سدان (W212)، کوپه (C207) و کانورتیبل (A207) در ایران موجود بود ولی به‌روزرسانی دیرهنگام آن (در سال 2014) و واردات نامنظم و البته محدودش موجب شده بود تا افزایش قیمت قابل توجهی نسبت به سری5 داشته باشد. بنابراین با عقب ‌افتادن مرسدس، این باواریایی دیگر هیچ رقیبی در کشورمان نداشت و به موفقیت بی‌نظیری رسید.

از میان مدل‌های مختلف سری5 نسل ششم، نسخه‌های 535 که به تعداد انگشت‌شماری وارد کشورمان شدند، حرف اول را می‌زدند چراکه قلب 6 سیلندر توربو در سینه داشتند. نسخه 523 نیز علی‌رغم پیشرانه 6 سیلندرش اما چندان مشتری‌پسند نبود. نسخه‌های 520 و 528 نیز با اینکه هردو پیشرانه 4 سیلندر توربو داشتند اما نسخه 528 به لطف موتور بهینه شده (N20B20) با قدرت و گشتاور بالاتر و همچنین آپشن‌های بیشترش، توانست بازار سری5 ایران را در دست بگیرد.

این نسل در مدل 2014 ، فیس‌لیفت بسیار مختصری را تجربه کرد که نتیجه آن، چراغ‌های LED جدید جلو، صفحه کیلومتر جدید، اضافه شدن تیپ‌های «اسپرت لاین» و «لاکچری لاین» به همراه آپشن‌های تازه و همچنین بهبود حالت‌های رانندگی که تا قبل از فیس‌لیفت از نوع 4 حالته بود اما بعد فیس‌لیفت به 5 حالته ارتقا داده شد. نسخه‌های فول سری5 در ایران را به عنوان 5 کلید می‌شناسند چراکه در سمت چپ فرمان آنها، پنج کلید (رادار جلو+رادار نقطه کور+رادار تغییرلاین+نایت ویژن+هداپ) وجود داشت.

کدخبر: ۵۲۲۵۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    احتمالا جنس دست چندم گمرکی ومالیات نبای د تعلق بگیره، باید دید قیمت رو